Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
#3434528
Wie heeft hem gezien? De reclame van Achmea over nieuwe tradities met nieuwjaar



Wat vinden jullie ervan?
Door Lizzy
#3434529
Ik heb 'm al gezien. Toch eigenlijk best gek dat een verzekeringsmaatschappij notabene moet uitleggen dat dit niet langer zo kan :-\
Door Mandarijn
#3434531
Lizzy schreef: zo 14 nov 2021, 16:57 Ik heb 'm al gezien. Toch eigenlijk best gek dat een verzekeringsmaatschappij notabene moet uitleggen dat dit niet langer zo kan :-\
Ja best gek. Maar misschien een goede voorzet om daar eens over na te denken en de discussie aan te slingeren.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3434533
Lizzy schreef: zo 14 nov 2021, 16:57 Ik heb 'm al gezien. Toch eigenlijk best gek dat een verzekeringsmaatschappij notabene moet uitleggen dat dit niet langer zo kan :-\
De verzekeringsmaatschappij heeft hier belang bij omdat er dan minder uitgekeerd hoeft te worden. Dus wat dat betreft snap ik het wel.

Aan de andere kant: ik ben groot liefhebber (geweest) van vuurwerk. En ook van zelf vuurwerk afsteken. Maar ook hiervoor geldt weer: geef een idioot een vinger en hij pakt de hele hand, inclusief de arm erbij. Dus we mochten zelf vuurwerk afsteken en dat was niet zwaar genoeg. En dus moest er zwaarder vuurwerk komen. En als dat niet legaal kan, dan maar illegaal.

Ik vind het op zich wel een mooie optie. Maar ga dan ook handhaven op het niet legaal afsteken van vuurwerk. En tolereer niet dat het al vanaf oktober onrustig is. En tolereer ook niet dat er bij voetbalwedstrijden vuurwerk wordt afgestoken alsof het oud-en-nieuw is. Maar ja... dat kunnen we niet. Want er is òf geen capaciteit òf geen draagvlak.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3434580
Ronald schreef:
De verzekeringsmaatschappij heeft hier belang bij omdat er dan minder uitgekeerd hoeft te worden. Dus wat dat betreft snap ik het wel.

Aan de andere kant: ik ben groot liefhebber (geweest) van vuurwerk. En ook van zelf vuurwerk afsteken. Maar ook hiervoor geldt weer: geef een idioot een vinger en hij pakt de hele hand, inclusief de arm erbij. Dus we mochten zelf vuurwerk afsteken en dat was niet zwaar genoeg. En dus moest er zwaarder vuurwerk komen. En als dat niet legaal kan, dan maar illegaal.

Ik vind het op zich wel een mooie optie. Maar ga dan ook handhaven op het niet legaal afsteken van vuurwerk. En tolereer niet dat het al vanaf oktober onrustig is. En tolereer ook niet dat er bij voetbalwedstrijden vuurwerk wordt afgestoken alsof het oud-en-nieuw is. Maar ja... dat kunnen we niet. Want er is òf geen capaciteit òf geen draagvlak.
+1
Ik heb vroeger als kind ook veel vuurwerk afgestoken, was de hele dag buiten.
En op 1 januari waren wij weer buiten, om 10.00u, om te vegen....

Maar tegenwoordig al sinds oktober, en regelmatig.... We waren van het weekend op een vakantie-park, ik liep met kinderwagen langs een gezin waarvan de moeder haar dochter probeerde op te voeden: 'geen vuurwerk van de grond oprapen'... Ik liep langs en vroeg me af waarom ze uberhaupt vuurwerk hadden buiten 31 december, dan heb ik het over een vakantie-park, waar je te gast bent... :uglystupid2: :wall:

Edit: en ik heb de reclame ook gezien en vond hem ook super ;) ;D
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3434915
Het is erdoor....
o ineens

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3434926
Ik vind het ook prima, hoewel de regels voor mij al prima waren... ::)
Probleem dat ik heb: niemand houdt zich aan de regels / er wordt (kan) niet gehandhaafd :(

Had meer ophef verwacht denk ik... ::)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3434930
Tsja, als ik hoor wat er hier in de buurt al minstens een maand wordt afgeknald wat absoluut niet legaal kan zijn :-X
En wat er voor handen is bij de relschoppers die hulpverleners/politie bestoken met vuurwerk. Ook bij het voetbal veel vuurwerk.

Dat in ogenschouw nemende heb ik te doen met de kleine ondernemers die hun business aanvullen met legale vuurwerk verkoop met oud&nieuw. Tot minder overlast leidt het niet maar zij zijn degenen die er wel concreet last van hebben....
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3434940
Nou, het leek gisteravond in Leeuwarden wel oorlog. Dikke knallen, best wel wat vuurwerk.
En natuurlijk kan er niet gehandhaafd worden, want daar is geen capaciteit voor.
Door Mandarijn
#3434941
Lijkt wel of iedereen wou rellen na Rotterdam. Op veel plekken zwaar vuurwerk geknal.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door