Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3433862
Ja dat wist ik. Maar moeder kijkt al bijna een week niet meer om naar haar kroost, het is wel goed. Kan ze hier verder de wereld verkennen, in alle rust en in mijn vakantie.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3433863
Hopelijk wil Siep dan wat grote zus zijn. Want eigenlijk gaat die 12 weken niet over de moeder maar over de nestgenootjes. Tot 9 weken is het idd de moeder die van belang is. Tussen 9 en 16 weken vooral de broertjes en zusjes. Dan wordt hun sociaal gedrag heel erg gevormd en rond 9 weken hebben ze ook een beetje een angstfase, maar dat zou bij katten vrij snel over zijn als ze in een veilige omgeving zijn.

Maar we weten dat je er goed over nagedacht hebt. ;) Siep is ook altijd sociaal geweest, en jij bent thuis om alles op te vangen. Komt vast helemaal goed.
Cuzco kwam ook met 8 weken, trof een doodsbange en boze Kleintje aan en is toch niet angstig geworden. Er zijn wel wat andere mankementjes aan, :P maar dat zit wel snor.
Ik hoop dat je een heel lange en mooie band mag opbouwen. :-*
Door hannabelgje
#3433866
Hier alleen maar slechte ervaringen met kittens onder de 13 weken. Daarom wil ik het niet meer. Liefst 16 weken zelfs.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door sam28
#3433874
Ik hoop dat Siepie heel verwelkomend is, dat ze de dag na aankomst samen in een ruimte kunnen (met alle deuren open en verstopplekken). Ik ga niks forceren, Siepie moet tijd krijgen om ineens een huisgenoot te hebben die niet Lea is. Ik hou ze lekker uit elkaar, even landen en dan langzaam kennis laten maken.

Ik denk dat het wel goed komt, ze trok ook altijd onwijs naar Lea en Lea zat daar meer niet dan wel op te wachten. Maar liet het wel heel vaak toe. ;D Siepie is wel een charmeur. Ik hoop dat ze Cato snel accepteert en net zo lief is voor haar als dat ze voor Lea kon zijn.

Lea was ook 8 weken toen ik dr kreeg en Siepie is een aantal weken oud gevonden in een geitenwei. Gelukkig kon ze bij de DA assistent bijkomen met veel andere katten (en honden)en heeft daar een groot stuk opvoeding gehad voor ze bij mij kwam.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3433879
Wat het beste werkt is de kitten met reismand en al midden in de kamer zetten en kijken hoe Siep reageert. Als ze positief (nieuwsgierig of lichtjes onzeker) reageert, kan je het deurtje openzetten en gewoon laten doen.
Klinkt misschien gek maar werkt veel beter dan de kitten in een kamer apart zetten en na een dag de deur open zetten. Zou in theorie iets te maken hebben met het feit dat als jij haar duidelijk binnen brengt, Siep haar positiever zou benaderen dan dat er plots een kitten haar huis is binnengedrongen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3433890
Aah dankjewel! Ik heb toen siepie destijds kwam Lea boven gehouden, zij mocht toen op haar eigen tijd komen kijken. Mijn opvoedboekje zei dat ook zo.

Maar mijn gevoel zei wat jij zegt, eens kijken wat siepie doet. Ik ben blij me alle input! :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3433893
Volwassen katten introduceren is erg lastig en vaak een werk van lange adem. Daar begin je niet zomaar aan en dat gaat ook geregeld mis.
Maar kittens is echt een compleet ander gegeven.
Kittens worden door de aanwezige kat eigenlijk altijd vlot aanvaard. Dat geeft zo goed als nooit problemen.

Tenzij de volwassen kat gewoon geen andere katten bij zich wil natuurlijk. Maar dan ga je er met een lange introductie ook niet komen.
Door Tibbies
#3433988
Sam, veel plezier vandaag met je nieuwe kattemeisje Cato.
Ik wacht met smart op de eerste foto’s.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door