Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3433156
zurca schreef: wo 06 okt 2021, 22:50 Mijn beide waxjassen zijn van Barbour. De gewone is 6 jaar lang 100%waterdicht geweest. Nu helaas niet meer. De lichtgewicht jas is nooit waterdicht geweest, zonde van het geld. Ben er verschillende keren mee terug geweest maar meer dan 2 keer gratis waxen deden ze er niet mee....Weer een waxjas is een optie maar ik vind ze zo warm, zeker in het na en voorjaar.
Fjallraven heeft mijn vriend een jas van. Is paar jaar goed waterdich geweest maar nu niet wayerdicht meer te krijgen.

Ik neig naar een wat goedkopere jas, Owney bijvoorbeeld heeft een waterkolom van 10000. Een aantal dure jassen die ik heb bekeken, geen gore tex, hebben dezelfde waterkolom.....Wat ik dan jammer vind is dat de jassen van Owney niet echt parkamodel zijn. Ik vind een jas die langer is wel prettig. Edit, ze hebben wel parkamodelen maar voor mij mag het nog wel wat langer.....
De Ilu van Owney is wel vrij lang. Ik heb ook altijd liever een langere jas, dat zit gewoon prettiger.
Gebruikersavatar
Door pike
#3433186
zurca schreef: wo 06 okt 2021, 22:50 Mijn beide waxjassen zijn van Barbour. De gewone is 6 jaar lang 100%waterdicht geweest. Nu helaas niet meer. De lichtgewicht jas is nooit waterdicht geweest, zonde van het geld. Ben er verschillende keren mee terug geweest maar meer dan 2 keer gratis waxen deden ze er niet mee....Weer een waxjas is een optie maar ik vind ze zo warm, zeker in het na en voorjaar.
Fjallraven heeft mijn vriend een jas van. Is paar jaar goed waterdich geweest maar nu niet wayerdicht meer te krijgen.

Ik neig naar een wat goedkopere jas, Owney bijvoorbeeld heeft een waterkolom van 10000. Een aantal dure jassen die ik heb bekeken, geen gore tex, hebben dezelfde waterkolom.....Wat ik dan jammer vind is dat de jassen van Owney niet echt parkamodel zijn. Ik vind een jas die langer is wel prettig. Edit, ze hebben wel parkamodelen maar voor mij mag het nog wel wat langer.....
Ik deed zelf waxen... De barbour heb ik nooit gedaan, die heeft het gelukkig nooit nodig gehad. Dat zou een mega klus geweest zijn. Maar de goedkope waxjassen van manlief waxte ik met het blikje dat ik bij de barbour had gekregen ::) Hij wou nooit zo'n dure jas en die goedkope waren altijd heel snel lek... Ik kocht later bij een ruitersportzaak een spuitbus met wax. Dat ging een stuk sneller dan de was inwrijven. Geen idee of dat nog bestaat.
Door src_esther
#3433189
Oh, ik heb al een jaar of 8 een fietsregenpak van Vaude. Top ding! Werd ik bij het vorige regenpak dat ik had niet nat van de regen maar wel van het zweet, maar dat heb ik niet bij die van Vaude. Niet goedkoop trouwens, was een van de duurste, ook nog soort 'verantwoord' met een keurmerkie.
Door Rakker
#3433209
Ik heb een winterjas van Owney. Of die echt langdurig waterdicht is weet ik niet, ik loop meestal niet langer dan een uur.
Vanwege de vele zakken heb ik de jas via internet besteld. Ja inderdaad, er zitten veel zakken in, ook aan de binnenkant, maar omdat het geen vouwzakken zijn kun je ze niet tegelijk gebruiken. Dus als je handschoenen in de buitenzak hebt zitten gaat het je niet lukken om bijvoorbeeld in de binnenzak je portemonnee op te bergen.
En ik heb me voorgenomen om geen jas meer te kopen met veel klittenband. Mijn das blijft er om de haverklap aan plakken…
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door