Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ingeborg1958
#3431631
Ik had nieuwe kattenbakken gekocht, waar ze van boven af in moet springen. Deze geven hopelijk minder uitloop van grid.
Ik had een heel plan in gedachte om de overgang voor Nooshi zo makkelijk mogelijk te maken. Want tsja.... Katten houden niet van veranderingen.
Ik was de nieuwe bak aan het vullen en toen kwam de prinses erbij kijken.
" Opzij vrouwtje, ik moet heel nodig een plas!! ;D ;D ;D
Sta je daar met je goeie plan ::)
IMG_20210824_110757.jpg
IMG_20210824_110757.jpg (4.29 MiB) 1104 keer bekeken
IMG_20210824_110802.jpg
IMG_20210824_110802.jpg (4.06 MiB) 1104 keer bekeken
Door Too
#3431633
Bof jij even dat ze dit in één keer prima vindt, hier houden ze echt het allermeest van grote open bakken.
Bij kappen plassen ze vaak tegen de wandjes aan en dat is viezzzz dus staat er dan steeds iemand minutenlang plastic te harken.
Overigens heb ik mijn favoriete bak, die echt 100% lekvrij is, verzaagd tot een cabrio modelletje daar zit geen dakje meer op en van de zijwanden is zo'n 25 cm over.. geen ongelukken meer én handig met schoonmaken
#3431639
Ziet er goed uit! Wat fijn dat Nooshi er meteen vriendjes mee was. Past er een kater van 9 kilo in, met hangbuik? Die van ons heeft de gewoonte ontwikkeld met kop en voorpoten in de bak (met kap) te gaan staan, en dan alles buiten de bak te deponeren. Niet eh, praktisch. >:(
#3431640
Anne in Zweden schreef: wo 25 aug 2021, 13:41 Ziet er goed uit! Wat fijn dat Nooshi er meteen vriendjes mee was. Past er een kater van 9 kilo in, met hangbuik? Die van ons heeft de gewoonte ontwikkeld met kop en voorpoten in de bak (met kap) te gaan staan, en dan alles buiten de bak te deponeren. Niet eh, praktisch. >:(
Ik las in een fb groep dat iemand zoiets zelf had gemaakt van een grote IKEA box. Misschien een idee?
#3431641
Ingeborg1958 schreef: wo 25 aug 2021, 13:56 Ik las in een fb groep dat iemand zoiets zelf had gemaakt van een grote IKEA box. Misschien een idee?
Da's waarschijnlijk best een goed idee! We hebben nog wat van die boxen staan, zal straks meneer Anne even aan het werk zetten. Het regent toch. :biggrin2:
#3431645
hannabelgje schreef: wo 25 aug 2021, 16:41 Dat die bak in de foto best groot is. Maarja ik heb siamezen en die zijn niet zo groot natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Mijn kater is groot en zwaar (8-9 kilo) en heeft een enorme hangbuik (gecastreerd). Ik vermoed ook dat van bovenaf naar binnen niet zijn ding gaat zijn (liever lui dan moe :biggrin2: ). En zo'n giga-Ikeabak hebben we nog staan, dus gaan we het daarmee eens proberen, met een ingang aan de zijkant. Katerlief is ook een ontzettende randpisser; de huidige bak (met kap) is 60 x 40 binnenmaat en nóg presteert hij het precies op het randje voor de ingang te plassen. ::)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3431650
Anne in Zweden schreef: wo 25 aug 2021, 13:41 Ziet er goed uit! Wat fijn dat Nooshi er meteen vriendjes mee was. Past er een kater van 9 kilo in, met hangbuik? Die van ons heeft de gewoonte ontwikkeld met kop en voorpoten in de bak (met kap) te gaan staan, en dan alles buiten de bak te deponeren. Niet eh, praktisch. >:(
Hier gebeurt dat gelukkig alleen met de drol die dan op de uitloopmat beland. Helaas ontstaan toen we gedwongen een keer ander grit moesten kopen en niet meer herstelt met daarna weer oude merk grit....

Ken ook mensen die speciekuip gebruiken of opbergbak gewoon open van boven.

Fijn dat de bak bij jullie gelijk in de smaak valt Ingeborg :-)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3431655
Wacht maar tot ze zestien is en je gaat verbouwen. Dan piep je wel anders over hoe ze met veranderingen omgaan ::)

Maar fijn dat ze de nieuwe bak goed accepteert. Lijkt me reuze handig, zo de opening aan de bovenkant!
#3431659
Ik heb een konijnenkooibak als kattenbak. Ik heb ook katten die in een bak met kap gewoon tegen de wand op plassen. Soms nog net niet tegen het plafond. ::) Maar in zo'n grote open bak, plassen ze wel mooi laag en niet tegen de muur (gelukkig). Doordat die zo groot is, hebben ze ruim de plaats om een kuiltje te maken, comfortabel te hurken en dat erna eenvoudig dicht te leggen zonder de wand te harken. Vinden we allemaal heel aangenaam.

En verder idd van die jumbo XXL bakken. Iets van 60x40 lijkt me. Met dikke laag grit dan. Ik vind dat je je toch een beetje moet kunnen draaien en keren in een bak. Als ik soms katten in normale bakken bezig zie. :-X Dus geen kleine bakken hier.

Die bak met opening bovenin lijkt me voor de katten ook erg aangenaam. En geen grit eruit. Als ze groot genoeg zijn, lijkt me dat ook wel iets.
Maar die kooibak blijft hier ook staan hoor. Dat vinden ze echt heerlijk, die ruimte. Dus op de kattenkamer blijft die staan.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3431673
Is zo'n diepe bak niet veel vervelender uitscheppen? Of hebben jullie daar ook handigheidjes voor? Het ziet er wel goed uit. Ik heb 2 normale kattenbakken. Eentje is al zo oud als dat ik Lea had en de ander is zo oud als dat ik Siepie heb. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door