Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3431383
We gaan van gas over op inductie. (Sorry Ronald, toch wel! Het heeft een beetje pijn gedaan hoor, deze keuze moet ik toegeven). Dat betekend nieuwe pannen, maar ik heb geen idee waar ik op moet letten.

Ook voor wat betreft de inductieplaat niet. Ik wil simpel. Ik ben geen geweldig kok, ik wil gewoon normaal dingen aan de kook brengen en bakken in koekenpannen. Ik doe nooit aan wokken of andere spannende dingen. Ik wil er een heteluchtoven bij en in ieder geval 1 koekenpan die in de oven kan.

Tips? Truuks? Do’s and dont’s???
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3431384
Kaela schreef:We gaan van gas over op inductie. (Sorry Ronald, toch wel! Het heeft een beetje pijn gedaan hoor, deze keuze moet ik toegeven). Dat betekend nieuwe pannen, maar ik heb geen idee waar ik op moet letten.

Ook voor wat betreft de inductieplaat niet. Ik wil simpel. Ik ben geen geweldig kok, ik wil gewoon normaal dingen aan de kook brengen en bakken in koekenpannen. Ik doe nooit aan wokken of andere spannende dingen. Ik wil er een heteluchtoven bij en in ieder geval 1 koekenpan die in de oven kan.

Tips? Truuks? Do’s and dont’s???
Dat ze geschikt zijn voor inductie :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: Staat er altijd op vermeld, meestal in tekst, en het spiraal symbool. En niet te dunne bodem, mijn ervaring is dat die toch sneller/ te snel aanbraden/ te warm worden. (of binnen paar seconde krom laten buigen! :biggrin2: :P ;) ::) )

Hoeveel ruimte heb je voor de breedte ? ik vind breder nl altijd fijner uitkomen met pannen. Ik heb er nog met rondjes waar je de pannen op moet zetten , maar je hebt er ook met zones, dan maakt je pangrootte dus niet zo veel uit.
Verder ik heb er een met standen van 0 tot 9 (met halve stapjes!) en boost. Nou eh dat werkt nog preciezer dan gas.