Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3431412
Geeft niet hoor...

Ik heb nu deze: https://www.atag.nl/collectie/producten ... 60773_0001

Bevalt prima, maar in mijn nieuwe huisje kan hij niet. Dit is er eentje op een kookgroep (dus dubbel). Ze zijn er ook wel gewoon op 220V/16A, maar dan kun je nooit alle pitten tegelijk op vol vermogen zetten. En daar ga je je op een gegeven moment aan ergeren.

Eventueel heb ik voor jou om te proberen een 1-pits inductieplaatje te leen. Dan kun je proberen of je pannen geschikt zijn voor inductie. Zo kwam ik er achter dat mijn dure pannen van BK uiteindelijk niet geschikt meer bleken voor inductie, want lichtelijk krom getrokken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3431445
pearlsofpassion schreef: do 19 aug 2021, 21:47 Wij hebben ook getest welke werkten en welke niet, van diegene die we voorheen hadden.. De meesten deden het wel niet.. ::)
Verder hebben wij qua anti-aanbak vooral keramieken. Dat vind ik zo'n verbetering tov vroegere teflon oid.
Ook in de wok, een greenpan.

Verder een ijzeren voor vlees aan te braden, die dus ook in de oven kan (komt van Makro, geen merk denk ik) en een gietijzeren stoofpot, zoals Le Creuset, maar de onze is van Ikea. Kwart van de prijs en er zal vast verschil op zitten maar hij doet het eigenlijk prima. En een speciale pan voor pannenkoeken, want om 1 of andere reden lukt dat in de andere pannen gewoon NIET. Terwijl ik dat vroeger op gas wel in de gewone pannen deed.

Wij hebben trouwens een vuur met rondjes waar je potten moeten staan, en dat warmt ook met een cirkeltje. Bij het meeste wat je klaarmaakt merk je daar niet veel van, maar soms wel. En dan stoort het meteen erg. Plus dat sommige potten en pannen te groot zijn en dan moet je steeds draaien, en opletten dat je pan niet op de besturing staat of hij gaat uit of hoger oid....
Als er hier in de toekomst een nieuw komt is het zeker en vast eentje met zone's die zelf waarnemen hoe groot je pot is.
Hier gaat ie wel uit als er wat overkookt, maar niet het hele systeem en er is geen alarm. Je kan het gewoon droogmaken en verder koken.. En das nodig, want dat gebeurt hier erg vaak.. ::) ;D
We hebben ook nog met cirkels ( zones was toen net nieuw en te duur ). Maar het probleem wat jij beschrijft hebben we niet, dat komt wellicht ook omdat we een 80 cm brede plaat hebben, daar passen de pannen dan wel naast elkaar. Ook heb ik geen last van pannen die op de besturing komen, dat is wel een dingetje om naar te kijken, waar zit de besturing? Je hebt ook een merk die magnetische draaiknoppen erop heeft ( atag of aeg, weet niet precies meer) , kan handig zijn ( vond dat met onze honden minder handig)
Ook dat de plaat uitgaat na overkoken ken ik niet, pruttelt hier gewoon door :biggrin2: hij gaat wel automatisch uit als er een paar minuten niks opstaat.


Oja over de breedte , als je losse oven en inductie plaat koopt kan je plaat natuurlijk breder zijn dan de oven. ;) Zou die 2 zaken sowieso los van elkaar kopen. ( zou er iets stuk gaan is het makkelijker vervangbaar)
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3431463
MillyMol schreef: vr 20 aug 2021, 14:23 Let je er ook even op dat je een 3-fasen aansluiting nodig hebt voor inductie?
Dat hoeft niet. Maar dan kun je de plaat nooit op vol vermogen zetten. Eén pit gaat dan nog wel, twee al niet meer.
Ik heb in eerste instantie een inductieplaat gehad die gewoon in het stopcontact kon. En dat werkte op zich wel aardig.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3431478
Ina schreef: do 19 aug 2021, 18:45 1 tip van een 25 jaar inductie koker.....koop geen inductieplaat bij de Ikea.
Pannen zijn prima, maar hun platen wordt ik helemaal gestoord van.
Ben zelfs bijna in staat om (ondanks dat hij het gewoon goed doet) een nieuwe aan te schaffen.

De Ikea platen reageren overgevoelig op vocht, dus elk druppeltje wat op de bediening valt zorgt voor het verspringen van de temperatuur.
En als het druppeltje te lang blijft liggen gaan de alarmen af en springt hij helemaal uit en moet je eerst het bedieningsdeel droog maken voordat hij weer aan kan.


Ik irriteer me er rot aan.....de volgende keer gewoon weer een Atag of iets vergelijkbaars.
Iets duurder, maar nooit gezeur als er eens iets gemorst werd.
Wij hebben de blixtsnabb van Ikea nu een half jaartje in gebruik. Tot nu toe bevalt hij prima. De pannen van de Ikea 365+ serie ben ik héél tevreden over.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3431528
Dank voor alle reacties! Mijn wederhelft gaat zich in de technische aspecten van het stroom verdiepen. Ik zal nog eens kijken naar die zones.
Door src_esther
#3431532
Kaela schreef: za 21 aug 2021, 21:01 Dank voor alle reacties! Mijn wederhelft gaat zich in de technische aspecten van het stroom verdiepen. Ik zal nog eens kijken naar die zones.
Wij hebben 2 platen van Bora Pro en per plaat zijn 2 vierkante zones die te koppelen zijn. Maakt niet uit waar je de pan zet als het maar binnen de stippen (6 op een plaat, klein stukje uit de rand) staat. Nu is Bora Pro een aanrader als de prijs er niet toe doet, maar ik dacht dat er ook goedkopere platen/merken zijn met soortgelijke functie.
Door Borke
#3431572
Wij koken al sinds de jaren ‘90 met inductie - super!
Schoon, geen vocht in huis, makkelijk schoon maken, noem het maar 😎

Over pannen: wij kochten in de outlet in Roosendaal WMF pannen, gewoon omdat we zo mooi en handig vonden. Eenmaal thuis blijken die pannen het dus echt veel beter te doen dan de pannen die wij hadden en dat waren geen goedkope pannen. Dingen koken echt veel sneller, bizar dit, ik had nooit gedacht dat dat zoveel uit zou maken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door