Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3463502
Ooh Ronald, wat goed te lezen dat het weekend heel fijn was! Jammer dat er meer dan maatjes niet inzit maar een maatje is ook altijd fijn!

Cindy, wat lekker dat het goed loopt! Heerlijk!

We zijn ondertussen een paar dagen terug uit Slovenië. Wat een prachtig land is dat en onwijs lieve mensen! Ik ben daar echt een beetje verliefd geworden op dat land. Overal waar je komt op de camping is er een eigenaar die zegt; Kom; schnaps! Lees, huisgestookte alcohol met ongeveer 50%. Maakt ook niet uit wat voor tijdstip ;D
Ik heb wel het idee dat alcoholisme een ding is daar. Net als met alcohol op autorijden.
We hebben op 7 plekken geslapen, steeds 3 nachten.
Een keer in een twin peaks hotel, beetje unheimisch maar wat een ervaring ;D Dat wil ik jullie niet onthouden!
Toen we aankwamen na een dikke omweg, was alleen de kok en een kamermeisje daar. Inchecken kon om 12u maar door het omrijden waren we er tegen 15u. De hotelkamer was nog niet schoon; er was iets tussendoor gekomen. Hier zijn schnaps. Kennen jullie deze al? Hier. Ik stond al op de kop voor 16u ;D
De kamer zelf was in orde, niet het bad wat we wel hadden geboekt maar dik in orde verder. Zelfs een lekkere prive sauna met goed slot op de deur!
We waren de enige gasten.
Midgetgolfen op een 40jaar oude baan die meer dan 1 gat had was heel grappig. Avondeten was echt een beleving.
We komen dat restaurant in en de kok was ondertussen volledig bezopen, zijn maatje die ons bleek te gaan bedienen eveneens. Aah welkom, drink schnaps! (voor het beeld; het restaurant stond blauw van de rook en er stond volleybal op)
Oke, vegetariërs, poeh..
Het eten was echt heel erg lekker!! :biggrin2: Die hadden we niet zien aankomen. Als toetje kregen we pannenkoeken en ik had die met nutella gekozen. Volgens het steeds meer verzopen maatje was dat een slechte keus, ik moest die met nootjes. Dus vroeg ik of ik die dan voor ontbijt zou mogen. Dat ging ie regelen, ik had gezien de staat van de mannen, er weinig vertrouwen in.
De check-out was 10.30 volgens de site en het was incl ontbijt. We vroegen hoe laat het ontbijt zou beginnen. Als we uit bed kwamen, graag niet te vroeg ;D Kom maar naar de keuken en gil maar een keer, de kok is er dan al wel. Maar niet voor 10u hoor.
Wanneer moeten we dan uitchecken? Als je eraan toe bent. Helemaal prima ;D (je snapt waarom onze kamer nog niet klaar was om 15u)
Na dit alles kregen we nog meer schnaps, naast de wijn die we al hadden en werd er nog gevraagd of we marihuana wilden. ;D ;D ;D ;D ;D
We hebben snachts de koelbox maar wel voor de deur gezet omdat we de enige anderen in het gebouw waren en zij volledig wasted.

Maar goed, voor ons was het vooral super leuk! Ook samen ging het heel goed. We hebben geen ruzie gehad, wel veel lol en soms wat kleine irritaties maar als een van ons mopperde werd dat vooral gedaan op het onderwerp en niet op elkaar.
We hebben ook uitgesproken dat we steeds meer naar elkaar toegroeien en houden van ook groeit.
Ik heb soms wel wat twijfels overigens. Ze kan nogal een controlefreak zijn en dingen willen bepalen. Dat vind ik soms lastig. Ze is er wel op aan te spreken maar dat kost me ook energie.
Maar goed, ik heb eerdere hier geschreven woorden in mijn oren geknoopt, zolang ik er niet helemaal klaar mee ben ga ik stug door en blijf ik haar aanspreken als ik er energie voor heb.
Het grote plaatje blijft dat ze echt heeel leuk is en ik echt gek op dr ben. :biggrin2:
#3463508
Wahaha, klinkt als een eh, interessante vakantie! ;D

Maar vooral fijn dat het goed gaat tussen jullie. Enne, kleine irritaties horen erbij in een relatie. Niets is zo lekker als effe flink stoom uit de neusgaten laten komen, wetend dat de ander daar wel doorheen ziet en niet meteen gillend de benen neemt. :D
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3463520
Niets zo goed (of zo slecht) voor een relatie als samen op vakantie gaan. Maar fijn om te horen dat het zo goed ging. En het hoeft niet perfect hè... Er mogen best nog wel wat dingen te wensen overblijven!
#3463522
Liefst. Want dat blijft toch nooit duren en als je perfect gewend bent is het moeilijker om terug met mindere kantjes om te leren gaan.

Geweldig dat jullie op het probleem kunnen mopperen ipv op elkaar. Dat lukt mijn Meneer nog steeds niet ::). En dat is echt een stuk eenvoudiger om dan de in dezelfde richting te kijken. :) ;)
Ik hoop echt dat het zo goed blijft gaan tussen jullie.. :-*
Door Lizzy
#3463523
Ronald schreef: zo 24 sep 2023, 17:24 Wat fijn Cindy!

We hebben een heerlijk weekend gehad. En we zijn het er over eens dat we geen relatie gaan beginnen. Wel maatjes.
Dus binnenkort zak ik af richting het zuiden en dan gaan we daar weekend vieren.
Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad :-* ! Jammer dat een relatie er niet in zit maar toch ook heel mooi dat je een fijne vriendin hebt gevonden.
Door Lizzy
#3463524
sam28 schreef: do 28 sep 2023, 09:35 Ooh Ronald, wat goed te lezen dat het weekend heel fijn was! Jammer dat er meer dan maatjes niet inzit maar een maatje is ook altijd fijn!

Cindy, wat lekker dat het goed loopt! Heerlijk!

We zijn ondertussen een paar dagen terug uit Slovenië. Wat een prachtig land is dat en onwijs lieve mensen! Ik ben daar echt een beetje verliefd geworden op dat land. Overal waar je komt op de camping is er een eigenaar die zegt; Kom; schnaps! Lees, huisgestookte alcohol met ongeveer 50%. Maakt ook niet uit wat voor tijdstip ;D
Ik heb wel het idee dat alcoholisme een ding is daar. Net als met alcohol op autorijden.
We hebben op 7 plekken geslapen, steeds 3 nachten.
Een keer in een twin peaks hotel, beetje unheimisch maar wat een ervaring ;D Dat wil ik jullie niet onthouden!
Toen we aankwamen na een dikke omweg, was alleen de kok en een kamermeisje daar. Inchecken kon om 12u maar door het omrijden waren we er tegen 15u. De hotelkamer was nog niet schoon; er was iets tussendoor gekomen. Hier zijn schnaps. Kennen jullie deze al? Hier. Ik stond al op de kop voor 16u ;D
De kamer zelf was in orde, niet het bad wat we wel hadden geboekt maar dik in orde verder. Zelfs een lekkere prive sauna met goed slot op de deur!
We waren de enige gasten.
Midgetgolfen op een 40jaar oude baan die meer dan 1 gat had was heel grappig. Avondeten was echt een beleving.
We komen dat restaurant in en de kok was ondertussen volledig bezopen, zijn maatje die ons bleek te gaan bedienen eveneens. Aah welkom, drink schnaps! (voor het beeld; het restaurant stond blauw van de rook en er stond volleybal op)
Oke, vegetariërs, poeh..
Het eten was echt heel erg lekker!! :biggrin2: Die hadden we niet zien aankomen. Als toetje kregen we pannenkoeken en ik had die met nutella gekozen. Volgens het steeds meer verzopen maatje was dat een slechte keus, ik moest die met nootjes. Dus vroeg ik of ik die dan voor ontbijt zou mogen. Dat ging ie regelen, ik had gezien de staat van de mannen, er weinig vertrouwen in.
De check-out was 10.30 volgens de site en het was incl ontbijt. We vroegen hoe laat het ontbijt zou beginnen. Als we uit bed kwamen, graag niet te vroeg ;D Kom maar naar de keuken en gil maar een keer, de kok is er dan al wel. Maar niet voor 10u hoor.
Wanneer moeten we dan uitchecken? Als je eraan toe bent. Helemaal prima ;D (je snapt waarom onze kamer nog niet klaar was om 15u)
Na dit alles kregen we nog meer schnaps, naast de wijn die we al hadden en werd er nog gevraagd of we marihuana wilden. ;D ;D ;D ;D ;D
We hebben snachts de koelbox maar wel voor de deur gezet omdat we de enige anderen in het gebouw waren en zij volledig wasted.

Maar goed, voor ons was het vooral super leuk! Ook samen ging het heel goed. We hebben geen ruzie gehad, wel veel lol en soms wat kleine irritaties maar als een van ons mopperde werd dat vooral gedaan op het onderwerp en niet op elkaar.
We hebben ook uitgesproken dat we steeds meer naar elkaar toegroeien en houden van ook groeit.
Ik heb soms wel wat twijfels overigens. Ze kan nogal een controlefreak zijn en dingen willen bepalen. Dat vind ik soms lastig. Ze is er wel op aan te spreken maar dat kost me ook energie.
Maar goed, ik heb eerdere hier geschreven woorden in mijn oren geknoopt, zolang ik er niet helemaal klaar mee ben ga ik stug door en blijf ik haar aanspreken als ik er energie voor heb.
Het grote plaatje blijft dat ze echt heeel leuk is en ik echt gek op dr ben. :biggrin2:
Whahahahaha, OMG, hilarisch ;D ;D ;D . Jammer dat ik geen alcohol meer drink, anders zou ik daar ook wel op vakantie willen ;D . Klinkt echt heel gezellig!

Hee Sam, ik denk dat er in bijna 40 jaar huwelijk hier nog nooit 1 dag voorbij is gegaan zonder kleine irritaties :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: . Ja, dat hoort erbij, je bent geen copy van elkaar (hoewel ik me vast ook aan mezelf zou ergeren :g: ). Dus wat mij betreft klinkt dit helemaal goed, jullie vakantie en de kant die jullie relatie op gaat :biggrin2: !
Door hannabelgje
#3463525
Ok blij dit allemaal te horen. Ik zit in mijn eerste echte relatie en ik schrik af en toe een beetje van de onderlinge irritaties. Blij dat dat dus eigenlijk normaal is. Ik heb er vaak best moeite mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3463526
Ook wij hebben irritaties naar elkaar toe en ja, soms is het best wel heftig, maar we praten het iedere keer wel uit. We zien elkaar alleen maar het weekend (vrijdag na werktijd tot maandagochtend; we vertrekken tegelijk naar ons werk), dus de dingen praten we ook meteen uit, anders zitten we er de hele week mee……

Maar leuk Sam om te lezen dat jullie het naar je zin hebben gehad!!
#3463527
hannabelgje schreef: do 28 sep 2023, 18:43 Ok blij dit allemaal te horen. Ik zit in mijn eerste echte relatie en ik schrik af en toe een beetje van de onderlinge irritaties. Blij dat dat dus eigenlijk normaal is. Ik heb er vaak best moeite mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Irritaties zijn ook een manier om elkaar beter te leren kennen, om erachter te komen waar de grenzen van de ander en die van jezelf liggen. Waar het om gaat is: blijven die irritaties onder de oppervlakte etteren, of vinden jij en je partner toch steeds weer de gemeenschappelijke basis terug van waaruit je verder kunt. Oftewel: blijf je wrok koesteren om de dingen waarover jullie van mening verschillen, of ben je in staat die verschillende standpunten van elkaar te accepteren.
#3463528
En erover praten. Dat is het allerbelangrijkste.
Niet de hele tijd want dan kan je op den duur geen stap meer verzetten. Maar toch zeker ook niet opkroppen. Iets eenmaligs kan je gerust zo laten, maar als het iets is dat je echt moeite mee hebt en veranderd zou zien moet je er toch eens over beginnen. En liefst niet op het moment dat het je stoort want dan is een constructief gesprek moeilijker. Soms kan het niet anders natuurlijk. En als je het op dat moment rustig kan zeggen is dat ook helemaal prima.

En je moet idd soms dingen gewoon aanvaarden. Je moet je altijd afvragen, hoe belangrijk is dat voor mij. Is het de moeite om je druk in te maken..
Ook samen is dat een heel nuttig iets om bij zo'n irritaties te overlopen. Als 1 van beide iets veranderd wil zien : hoe belangrijk is dat voor die persoon en hoeveel moeite kost het de ander. Daaraan kan je afwegen naar welke kant de balans het beste overslaat want de volgende keer is het dan andersom en zo krijg je beide wat je het belangrijkste vind.

Dat is de theorie. Praktijk loopt heeeel anders.. :P :biggrin2:
Gewoon je best blijven doen. Dat blijft altijd zo.
Vandaar dat liefde een werkwoord is. Moeilijke periodes keren ook altijd terug. De kunst is er steeds weer uit te komen.. zolang de basis er is, en vertrouwen in elkaar, komt dat wel goed.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3463529
Natuurlijk is het wel belangrijk dat irritaties de fijne momenten niet gaan overheersen ;-) En uiteraard met elkaar in gesprek blijven en jullie beide kijken in hoeverre jullie wat aan de irritaties kunnen doen wat van beide kanten moet komen.
Zo vind ik het zelf heel spannend wat de kleine voor uitwerking gaat hebben op onze relatie omdat dat ook wel een flinke relatie test is. En dat terwijl wij al 18 jaar samen zijn en al 14 jaar samenwonen ;)
#3463531
Het is een cliché maar dat verandert alles. Ik vind het geen relatietest. Want het stopt nooit... Je relatie wordt gewoon nooit meer zoals het was.
In het begin vond ik het nog meevallen. Dat soort verandering als er een baby komt, had je verwacht. En die slaapt nog veel dus je relatie blijft nog redelijk hetzelfde.
Maar de lange termijn vond en vind ik best pittig.
Na jaren merk ik dat ik dingen die vroeger vanzelfsprekend waren, zo hard mis. Vooral intimiteit en tijd samen doorbrengen of tijd voor mezelf, maar ook andere dingen. Kleine dingen die niet belangrijk leken maar waar ik nu, die paar keer dat het kan op een jaar, zo van kan genieten..en echt wel mis dat het vroeger altijd kon. Op een zondagvoormiddag eens gewoon in bed blijven liggen vb. Of eens een avond samen uit gaan. En zo zijn er nog heel veel, vaak kleinere dingen in huis die we vroeger altijd deden en nu niet meer gaan. Die zijn niet zo belangrijk maar het zijn er veel. En het telt allemaal op. Je doet niet zomaar wat je wil. Ook niet als het iets is dat je relatie dringend nodig heeft.
En dan zijn wij al een koppel dat gewoon ongegeneerd knuffelt en zoent als de kinderen het zien. Ze kunnen maar leren dat dat normaal is. En anders hadden we het al lang niet meer volgehouden.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3463536
Maar het bestaat wel hoor, een relatie zonder irritaties.
Het komt misschien niet vaak voor, maar de keren dat wij ons aan elkaar ergerden in de ruim 15 jaar dat wij nu samen zijn, zijn op een hand te tellen. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door