Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3426457
Met spaarpunten heb ik eens ergens een prachtige wokpan bijelkaar gespaard. Zo'n gietijzeren die je eerst moet inbranden.
De wok die ik in gebuik heb, zo eentje met anti aanbaklaag is aan vervanging toe dus ik dacht 'ik ga m'n nieuwe wok in gebruik nemen'
Niet dus.... De wok zakt door de pannendragers van het fornuis. Oké, prima... geen probleem dacht ik, in onze stacaravan ligt een wokbrander (zo'n losse ring om op je pannendragers van het fornuis te zetten) Die mee genomen maar daar zakt tie dus ook door.
Heeft iemand een idee of er iets is om zo'n wok toch op het fornuis te kunnen gebruiken?
Laatst gewijzigd door zurca op za 22 mei 2021, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door MillyMol
#3426461
Ik ga er even van uit dat je een wokring bedoelt en niet een wokbrander, die een aansluiting heeft voor een gasfles.
Een wokring is er in verschillende maten, afhankelijk van de doorsnede die je nodig hebt om je pan goed te laten rusten op de ring. Heb je de doos nog, of een gebruiksaanwijzing waarin staat wat de doorsnede van de bodem van je wok is? Dan kun je op basis daarvan op zoek gaan naar iets wat past.

Ik vermoed dat je een ronde bodem hebt, dus het moet iets zijn met enige hoogte vermoed ik. En van gietijzer, zodat het qua hitte goed op elkaar overdraagt.

Google is your friend!
Door zurca
#3426473
Een wokring inderdaad :-[ ;D
(ik zal de titel zo ff aanpassen)
Oké maar die wokringen zijn er dus in verschillende maten.. Ik ga kijken of de diameter van de pan te achterhalen is en dan eens Google, bedankt voor je hulp ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#3426619
Idd even bij de Chinese toko een wokring halen. Als ze in de toko wokken verkopen, dan kan je er wel vanuit gaan dat ze ook wokringen hebben.

Maar gietijzer hoef je niet in te branden hoor, dat is alleen bij wokken van dat dunne plaatstaal.

Owja, wokring is om je wok met ronde bodem stabiel op je pit te zetten. Is je wok aan de onderkant plat, kan voldoet een kleinere vlamverdeler ook.

Kan je voor de beeldvorming een foto van je wok laten zien?
Door zurca
#3426638
DSC_1456.JPG
DSC_1456.JPG (6.14 MiB) 1077 keer bekeken
DSC_1457.JPG
DSC_1457.JPG (6.24 MiB) 1077 keer bekeken
De pan is van staal zie ik net in het bijbehorende boekje en daar staat dat er met olie ingebrand kan worden.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3426675
src_esther schreef: za 22 mei 2021, 19:03 Bij (chinese) toko's met keukenspullen - zoals Amazing Oriental op de Zeedijk in Amsterdam - hebben ze zeker wokringen.
[brilsmurf] De Oriental zit op de Nieuwmarkt, niet op de Zeedijk [/brilsmurf]
Door src_esther
#3426691
koekje schreef: ma 24 mei 2021, 21:07 [brilsmurf] De Oriental zit op de Nieuwmarkt, niet op de Zeedijk [/brilsmurf]
My bad. Ik bedoel Toko Dun Yong in de Stormsteeg met ingang op de hoek met de Zeedijk. Daar hadden ze in de kelder altijd het kookgerei en servies.
Door zurca
#3426857
Dames bedankt voor het meedenken!
Ik ga kijken voor een vlamverdeler.

Zo'n plaatstalen pan, als ik die afgewassen heb, dan opnieuw met olie insmeren? Of hoe voorkom je roest?
(Ik ben ook zo'n lekkere keukenprinses hé! :biggrin2: ::) )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door