Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door rosmin
#3426354
Ik zoek een goed adres voor titeren hond in het noorden van het land, provincie Groningen/Drenthe.
Vorige keer dat ik heb laten titeren deed Tannetje dit tijdens haar "rondreis in het land"

Hebben jullie tips?
Gebruikersavatar
Door Ina
#3426356
Hanny schreef: do 20 mei 2021, 16:28 Op de site van nml health kun je alle nodige informatie vinden.

Hanny

Daar zou ik niet helemaal op vertrouwen, die plaatsen namelijk elke DA die ooit een kit gekocht heeft, ongeacht of ze de test goed uit kunnen voeren of niet.

Ik zou de lijst van de fb groep 'alles over titeren' aanhouden, dan weet je in ieder geval welke arts in bij welke praktijk goed kan aflezen en interpreteren en of ze met de nieuwe sneltest werken

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 000013&z=7
Door yazzie
#3426357
Froukje Seip vind ik een heel fijne, geduldige dierenarts. En kundig. :) Twee keer met een druk pupje geweest en prikken ging snel en probleemloos. Staan ook altijd gedroogde snackjes voor de afleiding. ;)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3426375
rosmin schreef: do 20 mei 2021, 19:39 @MillyMol
De lijst van Ina komt van Facebook volgens mij:
zelf zit ik niet op FB.
Klopt. Is van dezelfde groep. Hieronder de toelichting bij de kaart.

De Lijst!

Hierbij de link naar 'De Lijst' van de gekwalificeerde VacciCheck dierenartsen. Iedere dierenarts/praktijk kan de test bestellen. Om de test echter correct uit te kunnen voeren, de uitslag te kunnen interpreteren en vervolgens daar hét juiste advies bij te kunnen geven, dient men wel over voldoende kennis van de materie te beschikken. Helaas blijkt dit niet altijd het geval te zijn en ging en gaat er nog steeds heel veel mis (denk hierbij aan onnodig vaccineren, strips ondersteboven aflezen, strips in verkeerde volgorde aflezen, test niet goed uitvoeren etc. etc.) dus om teleurstellingen te voorkomen is het kwalificeren in het leven geroepen. De artsen welke op deze lijst staan hebben zich voldoende in de materie verdiept en hebben hiervoor een zeer uitgebreide kennistoets gemaakt. Dit betekent niet dat anderen het niet goed doen: wij weten het gewoonweg niet. De Lijst is een service van ons maar uiteraard geen must! Mocht u echter naar een niet-gekwalificeerde VacciCheck dierenarts gaan en het verloopt niet zoals u had gehoopt en/of verwacht dan was u hierbij gewaarschuwd! Doordat de distributeur geen enkele activiteit onderneemt om dierenartsen op te leiden en wij dit vooral deden, hebben wij besloten de VacciCheck niet meer te ondersteunen. Dat is ook de reden waarom wij sinds medio 2019 niet meer kwalificeren voor VacciCheck.

Sinds 2020 is de nieuwe RapidSTATUS TiterTest geïntroduceerd en deze lost eigenlijk alle voorgaande problemen in 1x op. Deze test is heel eenvoudig, gebruiksvriendelijk, er zijn slechts 3 handelingen nodig, te weten bloed afnemen, bloed in test, druppeltjes toevoegen en deze test duurt slechts 10 minuten (tegen >50 handelingen en een half uur bij VacciCheck). Daarnaast is deze test heel duidelijk af te lezen zodat de kans op fouten door verkeerd aflezen hierdoor ook geminimaliseerd worden. Daardoor worden er veel minder fouten gemaakt en is het niet nodig dat een praktijk/arts eerst een uitgebreide kennistoets moet maken om op onze lijst geplaatst te worden.

* de groene logo's zijn gekwalificeerde VacciCheck dierenartsen
* de blauwe pootjes zijn de praktijken die de RapidSTATUS TiterTest gebruiken.
* de paarSe Sterren zijn titerSeSSieS (iets met een S ;-) ) door gekwalificeerde VacciCheck dierenartsen

We krijgen regelmatig de vraag welke test beter is. Beide testen zijn prima MITS goed uitgevoerd. Met de komst van de RapidSTATUS TiterTest worden er minder fouten gemaakt en dat zien wij als een zeer groot pluspunt. Wanneer een nieuwe test slechter was geweest, hadden wij daar ook niet achter gestaan......

Wij proberen de lijst zo goed mogelijk up-to-date te houden zodat de kwaliteit zoveel mogelijk gewaarborgd wordt. Het kan dus zeker gebeuren dat er wijzigingen plaatsvinden wanneer een arts/praktijk niet meer de kwaliteit kunnen bieden welke wij aan onze leden willen bieden. Maar het kan ook goed zijn dat de gekwalificeerde VacciCheck dierenarts niet meer op die praktijk werkzaam is waardoor deze locatie niet meer op onze lijst staat. Het spreekt voor zich dat wij nooit en te nimmer uitlatingen zullen doen over de beweegredenen achter een wijziging.
U kunt deze lijst vergroten/verkleinen/verschuiven en dan klikken op een logo bij u in de regio. Er verschijnt dan een schermpje waar alle informatie van de betreffende arts opstaat. Let goed op dat niet iedere dierenarts praktijk ook pups en/of katten/kittens titert. Staat er allemaal bij vermeld! Succes!
Door Basil
#3426383
Dierenarts Natasja in Gieten iedere dinsdag en vrijdagmorgen om 11 uur titeren. Wel afspraak maken en je kan wachten op de uitslag.

Ben er met Oliver en Frederique geweest.
Door Tanna
#3426384
Basil schreef: do 20 mei 2021, 22:00 Dierenarts Natasja in Gieten iedere dinsdag en vrijdagmorgen om 11 uur titeren. Wel afspraak maken en je kan wachten op de uitslag.

Ben er met Oliver en Frederique geweest.
Ook een aardige vrouw, maar maakt niet echt reclame voor titeren.
Door Basil
#3426386
Tanna schreef: do 20 mei 2021, 22:05 Ook een aardige vrouw, maar maakt niet echt reclame voor titeren.
Nooit wat van gemerkt, ze staat ook op de lijst van de titer facebookgroep.
Morgenochtend ga ik weer met Oliver.

Bij Froukje moet je geluk hebben dat je bij een groepje kan, zit zo vol verder.
Door Tanna
#3426387
Basil schreef: do 20 mei 2021, 22:45 Nooit wat van gemerkt, ze staat ook op de lijst van de titer facebookgroep.
Morgenochtend ga ik weer met Oliver.

Bij Froukje moet je geluk hebben dat je bij een groepje kan, zit zo vol verder.
Ik had vorig jaar ruim op tijd bij haar afgesproken, dat scheelde.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door