Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3425484
Basil schreef: ma 03 mei 2021, 09:03 Fredje is een franse bulldog, gefokt volgens de nu geldende regels met stamboom.
Ze is groot gebracht op kvv, getiterd en ontwormen nog niet nodig geweest ( ontlasting onderzoek)
Ze is nu 4 weken bij ons, superactieve pup die je geen seconde uit het oog mag verliezen.
Maar dat klinkt jouw vast heel bekend ;D
Wat een leukerd is jullie Sjoerd en wat doet hij het goed, heerlijk je pupverslagen en filmpjes.
Ah zie je, toch een Franse Bulldog. Ik dacht het ook wel maar dacht "zwart/wit, misschien toch een Boston?". Maar nee, een echte Franse Bull! Dus je hebt nu een Engelse en een Franse :) . Wat heerlijk, een vers afgespeende getiterde pup nog wel.

En jaaaa, dat klinkt me heeeel bekend in de oren ;D

Dank je! Ja, Sjoerd is echt onwijs leuk. We genieten ons suf van het menneke. We hopen van jou ook meer puppy foto's en verslagen te bewonderen!
Door Basil
#3425485
Lizzy schreef: ma 03 mei 2021, 09:06 Ah zie je, toch een Franse Bulldog. Ik dacht het ook wel maar dacht "zwart/wit, misschien toch een Boston?". Maar nee, een echte Franse Bull! Dus je hebt nu een Engelse en een Franse :) . Wat heerlijk, een vers afgespeende getiterde pup nog wel.

En jaaaa, dat klinkt me heeeel bekend in de oren ;D

Dank je! Ja, Sjoerd is echt onwijs leuk. We genieten ons suf van het menneke. We hopen van jou ook meer puppy foto's en verslagen te bewonderen!
Na 28 jaar reuen ons eerste teefje :biggrin2:
Ik heb het nogal druk gehad en na het herplaatsen van Basil had ik nog niet zo'n zin om hier topic over Fredje te openen. Het ging allemáál wat sneller dan verwacht maar superblij met Frederique en ook Oliver is blij met zijn vriendinnetje.
Door Lizzy
#3425486
Basil schreef: ma 03 mei 2021, 09:29 Na 28 jaar reuen ons eerste teefje :biggrin2:
Ik heb het nogal druk gehad en na het herplaatsen van Basil had ik nog niet zo'n zin om hier topic over Fredje te openen. Het ging allemáál wat sneller dan verwacht maar superblij met Frederique en ook Oliver is blij met zijn vriendinnetje.
Echt he, heel anders, een teef!! :biggrin2:

Nou, toch leuk dat je Frederique aan ons voor hebt gesteld. Fijn dat Oliver ook blij is met zijn nieuwe vriendinnetje!
Door Basil
#3425487
Lizzy schreef: ma 03 mei 2021, 09:31 Echt he, heel anders, een teef!! :biggrin2:

Nou, toch leuk dat je Frederique aan ons voor hebt gesteld. Fijn dat Oliver ook blij is met zijn nieuwe vriendinnetje!
Ja een echte meid hoor, pittige ondernemende tante die nergens bang voor is ;D

Voor jullie juist omgekeerd nu met een kleine, nou klein, man in huis.

Een foto plaatsen gaat wel lukken dasr hebben we de foto topic voor.

Geniet van jullie Sjoerd!
Door Lizzy
#3425488
Getver, eerste vervelende ervaring met een andere hond achter de rug :( . We hadden afgesproken met een meneer van een super sociale Witte Herder dat we Sjoerd voor zouden stellen. Helaas was er een ander hondje bij (een Pomsky), een jong reutje. En die had net uitgevonden dat ie best wel testosteron heeft en vond het nodig om Sjoerd te intimideren. Ik heb het een paar keer weten te stoppen en dat werkte ook wel even maar niet heel lang. Het had geen zin om terug te keren want voor mij was een kruising en daar kon ik dan weg van ze. Maar goed, op de kruising kreeg ik niet iedereen gelijk mee (dat is dan het nadeel als de groep mensen/honden te groot is) en werd Sjoerd nog een keer echt vervelend bejegend. Sjoerd vond het ook niet leuk. Herstelde gelukkig snel. Nou ja, gelukkig twee leuke ontmoetingen met twee Witte Herders nog wel (we kwamen er nog één tegen en die was ook super lief). Maar op zulke momenten baal ik gewoon. En realiseer ik me ook dat het gewoon geen doen is om in de Randstad alleen maar leuke honden tegen te komen en alle niet leuke honden altijd maar te kunnen ontwijken. Kun je nog zo je best doen. Ga ik al op een tijdstip wandelen dat ik eigenlijk de meeste mensen/honden wel ken (en ik weet precies welke ik wel moet ontwijken) maar dan is het vakantie-periode en gaan dingen ook anders als anders. Je kunt je pup dus gewoon niet overal tegen beschermen..... (Charlie Angel, wat is er ook alweer mis met een Gouden bench op wieltjes? :biggrin2: ).
Door Basil
#3425489
Je kunt het helaas niet altijd vermijden. Er lopen hier nu ook zoveel honden, veel meer dan andere jaren. En dan kom je van alles tegen, en daar wordt je niet altijd blij van.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3425491
Ach, arme Sjoerd....wordt je door zo'n opgefokte haarbal opeens de wacht aan gezegd....dat is zeker niet leuk nee :(

Wat ik zelf nooit zo goed begrijp is dat baasjes dat zelf niet voorzijn.
Die weten toch (of zouden moeten weten) dat hun hond kuren heeft....en dat ze dat dan bij volwassen honden hun gang laten gaan, ala (ben ik het ook niet mee eens maar dat is weer een ander verhaal).....maar bij een pup, kom op zeg, houdt je hormoonbommetje dan even aan de lijn en weg van jong volk ook al zijn ze een kop groter....ik begrijp dat nooit zo goed :-\ .

En ja, 1 keer kan gebeuren, want het kan net zo goed de eerste keer zijn dat Pommetje dit gedrag liet zien, maar dan is het toch ook klaar voor dat moment, hup lijntje er aan en bij je houden, helemaal als ik lees dat je een aantal keer hebt moeten blokken....dan zou ik toch ondertussen wel een klein vernietigend blikje richting baas hebben geworpen denk ik ;)


Hopelijk slaapt Sjoerd de ervaring er lekker uit en huppelt hij straks/morgen weer onbezonnen met jullie mee....ook als er een haarballetje aankomt :)
Door Lizzy
#3425492
Ina schreef: ma 03 mei 2021, 15:48 Ach, arme Sjoerd....wordt je door zo'n opgefokte haarbal opeens de wacht aan gezegd....dat is zeker niet leuk nee :(

Wat ik zelf nooit zo goed begrijp is dat baasjes dat zelf niet voorzijn.
Die weten toch (of zouden moeten weten) dat hun hond kuren heeft....en dat ze dat dan bij volwassen honden hun gang laten gaan, ala (ben ik het ook niet mee eens maar dat is weer een ander verhaal).....maar bij een pup, kom op zeg, houdt je hormoonbommetje dan even aan de lijn en weg van jong volk ook al zijn ze een kop groter....ik begrijp dat nooit zo goed :-\ .

En ja, 1 keer kan gebeuren, want het kan net zo goed de eerste keer zijn dat Pommetje dit gedrag liet zien, maar dan is het toch ook klaar voor dat moment, hup lijntje er aan en bij je houden, helemaal als ik lees dat je een aantal keer hebt moeten blokken....dan zou ik toch ondertussen wel een klein vernietigend blikje richting baas hebben geworpen denk ik ;)


Hopelijk slaapt Sjoerd de ervaring er lekker uit en huppelt hij straks/morgen weer onbezonnen met jullie mee....ook als er een haarballetje aankomt :)
Niet eens alleen een vernietigende blik! Ik zei de eerste keer "dit is NIET leuk". En nog een keer "OK, dit vind ik dus NIET leuk". En uiteindelijk gezegd "Yo! Niet leuk! Wij gaan NU de andere kant op". En dat zeg ik dan niet heel vriendelijk zeg maar. Maar ik voel me op zo'n moment erg alleen staan hoor, want daar staan dan 3 andere volwassen mensen bij en die doen allemaal............ niks.
Door Lizzy
#3425493
Basil schreef: ma 03 mei 2021, 12:56 Je kunt het helaas niet altijd vermijden. Er lopen hier nu ook zoveel honden, veel meer dan andere jaren. En dan kom je van alles tegen, en daar wordt je niet altijd blij van.
Nee, nou, dit dus. Jij zal daar ongetwijfeld ook niet altijd even blij mee zijn, zeker niet met zo'n klein hondje?
Gebruikersavatar
Door Ina
#3425495
Lizzy schreef: ma 03 mei 2021, 15:53 Niet eens alleen een vernietigende blik! Ik zei de eerste keer "dit is NIET leuk". En nog een keer "OK, dit vind ik dus NIET leuk". En uiteindelijk gezegd "Yo! Niet leuk! Wij gaan NU de andere kant op". En dat zeg ik dan niet heel vriendelijk zeg maar. Maar ik voel me op zo'n moment erg alleen staan hoor, want daar staan dan 3 andere volwassen mensen bij en die doen allemaal............ niks.
Echt hé....stomme onnozele mensen zijn het soms toch ook. (had ook niet echt het idee dat je niet iets gezegd zou hebben hoor ;) )
Vast nog uit de generatie 'dat lossen ze zelf wel op' :wall: .... en 'als Pommetje op zijn plek gezet wordt leert hij er wat van' :wall: :wall:

Jammer maar helaas, maar je kan het inderdaad niet voorkomen en niet meer als je best doen om ontmoetingen zo gezellig mogelijk te laten verlopen voor alle partijen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3425496
Tja, de wereld is helaas niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Belangrijkste punt is nu dat Sjoerd zich goed herstelt van deze nieuwe ervaringen ;)

Wanneer ik dan lees over een gouden bench op wieltjes dan denk ik ook aan de zogenaamde 'curling ouders' die hun kinderen overal tegen willen beschermen :biggrin2: Juist het leren omgaan met ook minder leuke situaties maakt het leven compleet ;) Al is het dan wel fijn wanneer de andere partij mee wil werken om het niet uit de hand te laten lopen zodat het een eenmalige actie is en jij niet meerdere malen hoeft te blokken om Sjoerd te beschermen tegen een overdaad :-X
Door Lizzy
#3425497
dinky89 schreef: ma 03 mei 2021, 16:29 Tja, de wereld is helaas niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Belangrijkste punt is nu dat Sjoerd zich goed herstelt van deze nieuwe ervaringen ;)

Wanneer ik dan lees over een gouden bench op wieltjes dan denk ik ook aan de zogenaamde 'curling ouders' die hun kinderen overal tegen willen beschermen :biggrin2:
Dat is ook zo hoor ;D ;D ;D . Maar het was natuurlijk wel een grapje, dat van die bench. Alleen ja, ben je zo gek op het mannetje, wil je het allemaal goed doen, spreek je af met elkaar, krijg je dit >:(
Juist het leren omgaan met ook minder leuke situaties maakt het leven compleet ;) Al is het dan wel fijn wanneer de andere partij mee wil werken om het niet uit de hand te laten lopen zodat het een eenmalige actie is en jij niet meerdere malen hoeft te blokken om Sjoerd te beschermen tegen een overdaad :-X
Ja, dat dus. Maar het was geen onwil. Ze zagen het gewoon allemaal niet/voelde niet de behoefte om in te grijpen, maar niet uit onwil maar gebrek aan kennis. Leo was 1 van die omstanders dus die heb ik thuis opnieuw laten beginnen in "het boek" ::)
Gebruikersavatar
Door Ina
#3425498
Lizzy schreef: ma 03 mei 2021, 16:37 Dat is ook zo hoor ;D ;D ;D . Maar het was natuurlijk wel een grapje, dat van die bench. Alleen ja, ben je zo gek op het mannetje, wil je het allemaal goed doen, spreek je af met elkaar, krijg je dit >:(


Ja, dat dus. Maar het was geen onwil. Ze zagen het gewoon allemaal niet/voelde niet de behoefte om in te grijpen, maar niet uit onwil maar gebrek aan kennis. Leo was 1 van die omstanders dus die heb ik thuis opnieuw laten beginnen in "het boek" ::)

;D ;D ;D .... mannen ::) (herkenbaar ;) )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door