Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Envie
#3418469
Na het ongelukje met mijn Bordertje die een stuk gedroogd runderkopvlees in haar slokdarm kreeg (is een heeeel duur stukje geworden :o ) EN de volgende dag nog een hond die de hele nacht heeft liggen kotsen van t zelfde spul, en daarom ook geheel onderzocht is of er niet iets in zijn maag was blijven steken, vraag ik me ff af...

Veilige snacks om op te kauwen, bestaan ze wel? Naast een stukje barf wat binnen twee minuten weg is zoek ik dus iets wat langer te kauwen is. Mijn ouwetje kan geen rauw meer verdragen, maar het is ook voor hem wel fijn tijdverdrijf.

Nou..schiet er maar op :D
Door Lizzy
#3418471
BESTAAN DIE WEL
Nee.

Ja, zo'n plastic ding van Nylabone misschien, maar daar is nog geen hond blij van geworden. Ik heb laatst een koffieboomhoutding gekocht voor ze. Ze vinden het enig! Om ermee te gooien ::) :biggrin2:

Maar iedere snack kan mis gaan. Bestaat veilig autorijden? Nee. Maar ik stap iedere dag opnieuw in de auto :-\ . Waarmee ik maar wil zeggen dat je soms risico's in het leven moet accepteren, maar ik snap heel goed dat het daar nu wat te vroeg voor is....

Maar denk je in, hoe lang geef je deze snacks al en hoe vaak is het mis gegaan? Ik heb na Linga d'r ongeluk met een lamsrib ook een tijdje geen ribben meer gevoerd. En nog steeds haal ik de lengte van de ribben af maar ik voer ze wel weer. Na een tijdje pauze ervan te hebben genomen.
Door Hanny
#3418472
Wel, ik accepteer het risico van enge kauwdingen niet. Houd mijn honden graag in leven.
Ze kauwen dagelijks hun maaltijd en dat is het voor ze. Is ook zo gebeurd.
Als ik iets zou kopen, dan hele grote gedroogde pienels of zoiets en dan per dag een poosje, totdat het te klein wordt.
Onze Roos is oud, leeft vrolijk verder zonder knagen. Het moet maar zo.
Ze snoept wel mee met appel, mandarijn en al dat heerlijks.
Vroeger kocht ik wel schenkels, moeten of een heel kleine ronding in het midden hebben, of heel groot, anders komt dat weer on de kaak te zitten. We doen dat maar niet meer

Hanny
Door toscak
#3418475
Lizzy schreef: Nee.

Ja, zo'n plastic ding van Nylabone misschien, maar daar is nog geen hond blij van geworden.
Haha nou ik heb een labje, jong van geest maar al bijna 3, die nog dagelijks zijn nylabone s’ochtends en s’avonds aangereikt wil krijgen en minimaal 20 min kauwt. Bizar hoe graag hij een nylabone heeft Afbeelding.

Maar on topic... ik heb labradors en met name de laatste twee kunnen gewoon niet normaal omgaan met kauwsnacks. Na 3 keer een hartverzakking en dat ding uit de keel trekken ben ik er wel klaar mee. Hier dus helaas ook helemaal niets anders dan zelf gedroogde ‘lange’ snacks. Kost ze nog geen 4 seconden eten dus eigenlijk doe ik het voor niets AfbeeldingAfbeelding
Door Suzanne
#3418481
100% veilig? Nee.
Maar ja, ze kunnen ook stikken in een Frolicje zeg maar.
Voor de ene hond kan iets net ff niet lekker vallen. Ik heb ooit gehad dat bij een van de honden een stukje bullepees tussen wang en kiezen bleef steken. Hond in paniek, heeft even geduurd voor ik het eruit had.
Alles kan misgaan, ook gewoon eten zelfs.

Kies met beleid.. er is vast iets te vinden wat je veilig genoeg vind.

Suzanne
Door zurca
#3418485
Bij Pippa gaat het mis op het laatste stukje. Dus hier worden kauwbotjes afgepakt (geruild) zodra het stuk geheel in de bek past.
Ik heb voor haar dan ook altijd grote dingen....
Door Envie
#3418524
Wauw! bedankt voor jullie reacties, daar kan ik wel wat mee. Inderdaad t laatste stukje, dat was bij t kleintje de boosdoener. Ik laat ze eigenlijk altijd wat kauwen als ik koffie drink, en er t zicht op heb. Deze keer deed ik dat niet :o En zo geschiedde...

Met barf-botwerk zorg ik altijd dat t laatste stukje óf al voorgekauwd is, óf bewerkt is met de snoeischaar.

Ga eens ff kijken naar jullie tips !
#3418560
Ina schreef: zo 24 jan 2021, 21:47 Is dit misschien iets voor die gene die iets te knagen wil geven maar bang is voor het laatste stukje
De snacks die er bij horen zijn duur, maar je kan altijd door een pees of welk hard kauwding je wilt geven, zelf een gat boren om hem hier in aan te bieden

https://www.medpets.nl/boneguard-chew-s ... &var=24797
O ja, die dingen! Ik neem lange gedroogde dingen ook altijd af wanneer ze doorslikbaar zijn, maar die boneguards zijn misschien wel een optie. Medpets is helaas erg duur qua verzendkosten voor Zweden, maar ik zal dit eens aan meneer Anne laten zien, die kan het misschien wel namaken.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3418562
Anne in Zweden schreef: zo 24 jan 2021, 23:25 O ja, die dingen! Ik neem lange gedroogde dingen ook altijd af wanneer ze doorslikbaar zijn, maar die boneguards zijn misschien wel een optie. Medpets is helaas erg duur qua verzendkosten voor Zweden, maar ik zal dit eens aan meneer Anne laten zien, die kan het misschien wel namaken.
Medpets is hoe dan ook niet goedkoop over het algemeen, maar was de eerste link die ik tegen kwam als voorbeeld.
Maar zelf maken is natuurlijk ook een optie, als er maar iets 'niet eetbaars' aan het uiteinde van het kauwding zit zodat ze het enge eindstukje niet zomaar naar binnen kunnen werken.
Door Envie
#3418603
Ina schreef: zo 24 jan 2021, 21:47 Is dit misschien iets voor die gene die iets te knagen wil geven maar bang is voor het laatste stukje
De snacks die er bij horen zijn duur, maar je kan altijd door een pees of welk hard kauwding je wilt geven, zelf een gat boren om hem hier in aan te bieden

https://www.medpets.nl/boneguard-chew-s ... &var=24797
Zeker een goed idee! Thanks!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door