Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3418082
eelke schreef:e verklaren volgens de osteopaat, de maagbanden zitten vast aan je ruggengraat
Jij noemt osteopaat en ik denk ja inderdaad! De osteopaat waar ik wel eens geweest ben verklaarde mijn darmklachten ook door iets met de wervelkolom ofzo. (lang geleden).
Maar ik zou zo terug gaan naar een osteo! De fysio is prima maar een osteopaat neemt je hele lijf mee en dan blijkt het soms niet in je linkerheup te zitten maar in je rechterschouder (ofzoiets dergelijks)
#3418089
Het is allemaal begonnen met 2 stomme opmerkingen (kwam ik terugdenkend achter) die ik heb gemaakt en tegelijkertijd een hoge dosering stress :

1)"Leo, eet eens wat minder maaltijden per dag joh, dat is niet goed voor je alvleesklier" (en wat ik niet wist is dat een vriend van Leo's beste vriend net gediagnostiseerd was met alvleesklierkanker :-X ).

2)"Ik ben 17 kg afgevallen (en dat vindt hij niet erg zeg maar), kom jij nu eens 4 kg aan". Dus hij echt zijn best doen, binnen die 3 maaltijden per dag :-X . Ik geef toe, deze is ook niet echt ZEN :-X

En toen kwam de stress rondom zijn werk. Corona gerelateerd. En heeft uiteindelijk geleid in dat hij gestopt is met het werk maar dat ging niet zonder de nodige stress.

En ineens was het foute boel, snel na/tijdens bovenstaande :-X

Nu heb ik de hele middag weer zitten lezen op Internet en ik denk dat Leo niet een teveel aan maagzuur heeft maar een tekort aan maagzuur. En mogelijk daarbij ook een maagslijmvliesontsteking hoor, dat sluit ik niet uit (ben wel blij dat ze ook op de Helicobacter pylori gaan controleren). Ik ben geen dokter dus Leo gaat het reguliere pad sowieso aflopen en dat vind ik ook een uitstekend idee. In de tussentijd gaan we verder met het ingeslagen pad. Hij voelt zich wel iets beter met hoe/wat hij nu eet. Vanavond is een uitdaging, omdat hij jarig is ga ik garnalen voor hem maken (dat vindt hij het lekkerste wat er is) met spinazie en room (Pascale Naessens). Ik hoop ook maar dat het goed valt!
#3418092
Gefeliciteerd met Leo zijn verjaardag! Hopelijk valt het inderdaad goed :)

Om aan te komen wordt geadviseerd om 3 normale eetmomenten te hebben (ontbijt, lunch, diner) en daarnaast nog 3 eetmomenten waardoor je op 6 eetmomenten per dag komt. Hopelijk krijgen jullie de stress ook onder controle want stress vreet natuurlijk ook energie! Het is niet voor niets dat er genoeg mensen afvallen door stress wanneer ze hetzelfde blijven eten als daarvoor. Zou dus als het even kan daar ook zeker aan werken ;-)
#3418125
Gefeliciteerd met Leo!!!

En voel je niet schuldig over die opmerkingen, je bent mens en mensen slaan soms een plank mis. :-*
Ik neem aan dat jullie het erover hebben gehad en dat het nu oke is. De stress zit m volgens mij niet in je opmerkingen maar in het feit dat zijn beste vriend kanker heeft en dat hij zijn baan is kwijt geraakt.
En ik kan me voorstellen dat nu jullie beide zonder werk zitten hij ook gestrest is over geldzaken?
Dat is allemaal ook veel :bigarmhug:
#3418127
sam28 schreef: di 19 jan 2021, 08:34 Gefeliciteerd met Leo!!!

En voel je niet schuldig over die opmerkingen, je bent mens en mensen slaan soms een plank mis. :-*
Ik neem aan dat jullie het erover hebben gehad en dat het nu oke is. De stress zit m volgens mij niet in je opmerkingen maar in het feit dat zijn beste vriend kanker heeft en dat hij zijn baan is kwijt geraakt.
En ik kan me voorstellen dat nu jullie beide zonder werk zitten hij ook gestrest is over geldzaken?
Dat is allemaal ook veel :bigarmhug:
Bedankt voor jullie felicitaties :-*

Zijn de garnalen goed gevallen? Nope, de garnalen zijn niet goed gevallen. Ik denk zelf dat het de room is geweest, al hoewel het maar een kleine hoeveelheid was. Dus of te vet of toch lactose...?

Ja nee, het is helemaal OK hoor, tussen ons. Maar goed, hij probeerde dus wel meer eten in 3 maaltijden te stoppen en niet meer tussendoor te snaaien. Volgens mij is dat echt niet goed gevallen. Hij is ook serieus wel gaan googlen op alvleesklierkanker en daar wel wat bang voor geworden, zeker toen het mis ging met zijn spijsvertering :-X . Het was meer trouwens dat het de laatste 8 maanden op het werk heel stressvol was (door corona) en hij uiteindelijk zelf is opgestapt. Leuk was het allemaal niet zeg maar. En toen ineens was ie thuis en met pensioen. Dat was ook wel een shock :o ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door