Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3417403
Eten volgens een bepaald menu en van alles niet mogen eten dat werkt uiteindelijk niet, hou je niet vol.
Ik heb ww heel lang gedaan en vond het prima vol te houden. Je kon toen punten sparen en zo jezelf toch eens wat lekker gunnen, uit eten, wat lekkers bij de koffie etc.
Het forum van ww heb ik leuke contacten aan overgehouden en super om elkaar te kunnen motiveren.
In het begin is het veel uitzoek werk maar uiteindelijk denk/droom je in punten.
Je leert heel goed om keuzes te maken en gezond kost nu eenmaal minder punten dan ongezond.
Maar dat je zelf kunt kiezen dat vond ik heel belangrijk, heb het jaren gedaan ook al was ik op gewicht.

Nu maak ik ook mijn eigen keuzes en luister naar mijn lichaam.
Een knorrende maag betekent niet dat dat er gegeten moet worden, laat maar lekker gaat ook vanzelf weer over.
Brood ligt tegenwoordig als een steen in mijn maag dus maak de keuze voor salades, zelfgebakken crackers of biologische boekweitcracottes.
Roodvlees valt ook niet altijd goed dus meer kip en vis.
En zo zijn er meer voedingsmiddelen die ik vroeger wel at en nu niet lekker voelen.
De porties zijn kleiner geworden, ben sneller verzadigd.
En eet ik dan een keertje iets met suiker, want dat blijft lekker op dat moment, heb ik daar achteraf vaak spijt van. Voel me dan moe en blijf dan de zin in zoet houden en trek.
Maar ja soms is de verleiding groot en ga je voor de bijl :biggrin2:
#3417404
hannabelgje schreef: vr 08 jan 2021, 18:18 Ik gebruik halfvolle boter en dan heel weinig. Ik eet geen margarine of halvarine. Ik zal dan toch gewoon af hoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Maar wat is dan de andere helft? Van de halfvolle boter.
Water? Ander vet?
Dat lost toch niets op?

Ik eet trouwens ook geen margarine. In Nederland zijn er al sinds de jaren 80 regels die verbieden dat er transvetten in margarine (en afgeleiden) zitten, maar in de rest van Europa is het niet geregeld. Zit er aan te komen maar is volgens mij nog niet rond.
Er is wel een regel dat ze het niet mogen vermelden op de verpakking als er transvetten in zitten . :-X
#3420177
hannabelgje schreef: do 04 feb 2021, 21:40 Via Borke terecht gekomen op een WW fb groep die super leuk is. Al zoveel tips daar gekregen. Geweldig!

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Leuk groepje is dat he, op FB staan veel leuke recepten.

Ik ben inmiddels 7 weken bezig met WW en 3.5 kg afgevallen. Mijn hartslag is verlaagd van 61/62 in december 2020 naar 54/56 medio februari.
Ik bak minstens 2x per week taartjes of muffins, dus heb ik meteen een nieuwe bakhobby :D
#3420523
pearlsofpassion schreef: vr 19 feb 2021, 17:19 Is er ergens anders dan Facebook de receptjes (en resultaten :P) te volgen?
Ik begrijp je vraag niet zo goed?
Als je zelf WW wilt doen dan kan dat via een fantastische app, maar ook via de boeken van WW, wat een hoop schrijf en rekenwerk is. Ik weet alleen niet of je dat bedoelt?
#3420556
Borke schreef: di 23 feb 2021, 17:18 Ik begrijp je vraag niet zo goed?
Als je zelf WW wilt doen dan kan dat via een fantastische app, maar ook via de boeken van WW, wat een hoop schrijf en rekenwerk is. Ik weet alleen niet of je dat bedoelt?
Nee, ik bedoelde wat je allemaal bakt? Jij persoonlijk?
Maar dat is dan van WW of zo? Dan mag je de recepten vast niet delen. Misschien een tip geven dan, hoe het komt dat je van deze baksels afvalt? Wat doe je anders dan voorheen? Of is het meer dat je door het programma te volgen afvalt, desondanks de baksels?
Ik ken wel wat gezonde zoetmakers en bloemvervangers om mee te bakken, maar misschien is er nog iets dat jij anders doet? Altijd interessant...
Dat was een beetje de insteek van mijn vraag. ;)
#3420572
pearlsofpassion schreef: wo 24 feb 2021, 00:52 Nee, ik bedoelde wat je allemaal bakt? Jij persoonlijk?
Maar dat is dan van WW of zo? Dan mag je de recepten vast niet delen. Misschien een tip geven dan, hoe het komt dat je van deze baksels afvalt? Wat doe je anders dan voorheen? Of is het meer dat je door het programma te volgen afvalt, desondanks de baksels?
Ik ken wel wat gezonde zoetmakers en bloemvervangers om mee te bakken, maar misschien is er nog iets dat jij anders doet? Altijd interessant...
Dat was een beetje de insteek van mijn vraag. ;)
OK nu begrijp ik je vraag beter. Ik bak zonder roomboter, maar met yoghurt, skyr of kwark, zoetstof ipv suiker, vaak ook banaan, eieren en wel met volkoren bloem, griesmeel, havermeel etc. Soms eet ik muffins als ontbijt of als lunch en ja er zit copyright op die recepten.
Bij WW eet je wel koolhydraten, dus eerder bloem dan amandelmeel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door