Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Dit jaar ziet het er waarschijnlijk toch wel anders uit?

Wij gaan beide kerstdagen met mijn moeder wandelen (als het weer mee zit) en de 2de kerstdag gaan alleen Leo en ik bij haar eten. Als het mijn moeder gaat lukken om 10 dagen voor de kerst in quarantaine te blijven en als Leo ook inderdaad morgen/overmorgen niet meer hoeft te werken en wij ook 10 dagen in quarantaine kunnen. Anders gaat dat ook niet door. Broer/schoonzus/zus viert geen kerst met ons/m'n moeder. M'n moeder vindt het allemaal wel heel erg vervelend maar helaas niks aan te doen...

Oud en Nieuw vieren we zoals altijd samen, Leo en ik.
Tja, hier zijn de eerste discussies al gevoerd over de invulling van de kerstdagen ::) Mogelijk dat schoonvader en zijn vrouw en misschien schoonmoeder langskomen op eerste kerstdag (verjaardag van vl). Tweede kerstdag komt of schoonzus met de kinderen langs of gaan we misschien bij mijn ouders langs. Anders derde kerstdag bij mijn ouders langs. In ieder geval gedoe omdat iedereen normaal gesproken eerste kerstdag bij ons komt ivm verjaardag vl....

Oud & nieuw vierden we de laatste paar jaar al met zijn tweetjes thuis waarbij we mooi uitzicht hebben over al het vuurwerk dat wordt afgestoken. Daarbij naar buiten om de buren gelukkig nieuwjaar te wensen. Zal nu ook wel kaal worden zonder vuurwerk waardoor er ook minder reden is om naar buiten te lopen.
Oud en nieuw "vieren" we saampjes.
Een drankje en lekker eten, leuk spelletje, gamen en tv kijken. Maar dat is niet zoveel anders dan andere avonden. ;D

Kerst vind ik moeilijk.
Ik hou sowieso al niet van dat verplichte bezoek wat dan precies in die dagen moet worden gepropt.
Bij mijn ouders en schoonouders zijn we dan officieel met teveel mensen (1 teveel bij mijn ouders en 2 bij schoonouders) ik vind dan dus dat het niet door mag gaan.
Maargoed, ik ben op 1 of andere manier altijd de enige die de regels wil volgen.
Na het sinterklaasfeestje bij familie ben ik een week snotverkouden(was uiteindelijk geen corona gelukkig) geweest en bedankt. :(
De regel "meld het als je verkouden bent" vervaagt nogal en dat vind ik niet fijn.
Prima dat de kinderen vaak een verkoudheid hebben, ik hoef em niet. :P

Haha, ik ben echt zo'n zuurpruim met zulke dingen. ;D
Ons plan was samen bbqen in de tuin met een dikke fik er bij. :cool:
Hopelijk blijft het daar bij!
Thuis met de honden. Geen bezoek en niet op bezoek. Hopelijk kan ik mijn tijd besteden aan het schoonmaken van het huis en het verhuizen van wat inboedel.

Edit:
Maar ik ga wel op 2e Kerstdag samen met mijn kinderen en mijn ex-man, met wie ik gelukkig heel goed bevriend ben gebleven, gourmetten via Face Time! De twee kinderen gaan naar hun vader en dan zetten we een video call op. Leve het internet!
Eerste kerstdag komen mijn schoonouders hier. Haal wel wat lekkers maar blijven eten gaat niet. Daar is de tafel te klein voor.
Tweede kerstdag naar mijn moeder, daar komt oma ook dus precies binnen de regels. Ook daar geen diner aan tafel wegens een te kleine tafel. Maar mn moeder houdt wel van koken dus die wil met fingerfood aan de slag geloof ik.
Mn vader woont in Belgie dus daar kunnen we sowieso niet naartoe.
Oudjaar gewoon met zn tweeën en Scott thuis op de bank.
Hier zijn we thuis. Zonder bezoek.
Normaalgesproken gaan we met kerst wel naar de familie in NL, maar dit jaar dus niet. We gaan wel proberen te videobellen tijdens het kerstdiner, dat is dan toch nog een beetje gezellig.

Met oud en nieuw zijn we altijd al thuis zonder bezoek, dus daar verandert niks aan. Ben benieuwd of we nog wat vuurwerk gaan horen of zien, hier in Duitsland is het ook verboden.
1ste kerstdag gourmet met ons 4tjes; 2de kerstdag eten bestellen (mede om de lokale restaurants te steunen in deze periode) en oud & nieuw (30ste tm 1ste) heb ik nachtdienst... dat is mn eigen keuze (heb ik wel met kerst vrij).... we moesten als team die dagen zelf invullen.... als het niet ingevuld kon worden, zou de manager het doen en dan weet je niet hoe en wat.... gelukkig hebben we het zelf kunnen oplossen.....
Heb wel dag voor kerst tussendienst (11-19 uur) en dag na kerst om 6 uur beginnen, maar dat neem ik voor lief; heb nu ook vrij sinds gister tm zaterdag..... dus qua werktijden valt het mee en heb het met het gezin overlegd wat zij liever wilden.....
Komend weekend komen mijn moeder&vriend en vieren we vast kerst. Zo kunnen zij met de kerstdagen zelf ook zijn dochters en mijn broer zien. Wij doen met zowel kerst als oud en nieuw niets. Gewoon lekker thuis. Zal alleen nog even een vriendin polsen of zij misschien een van de drie dagen zin heeft iets samen te doen.
Wij hopen op sneeuw die blijft liggen (grrr, nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen, op de breedtegraad waar wij wonen >:( ), zodat we lekker lang kunnen wandelen, gevolgd door aangescherpte glühwein en een hele batterij kerstfilms. Ik haal alle clichés van stal dit jaar: Home Alone 1 en 2, The Santa Clause 1-3, Love Actually, en alles wat ik verder nog in m'n vingers kan krijgen. Kachel aan, vlokjes buiten, wijntje erbij. Afgezien van het type films is er weinig verschil met een gewoon weekend, maar soit. Wij worden er blij van!

Oud en nieuw is hier altijd heerlijk rustig (geen vuurwerk te bekennen, lang leven een bestaan op de pampa :D ), misschien dat ik mezelf van de bank kan optakelen voor een poging oliebollen te bakken, maar zo niet, dan niet. En dan op naar het nieuwe jaar, dat hopelijk voor de hele wereld een beter jaar wordt dan 2020. Voor mij/ons persoonlijk is 2020 geen slecht jaar geweest, maar dat de rest van de wereld gillend gek wordt, betreur ik natuurlijk wel.
Het verbaast me hoeveel mensen toch allerlei bezoeken plannen met de feestdagen. Wij vieren het met het gezin. De verkeringen van de kinderen tellen strikt genomen al als bezoek dus dat zijn er al 2. Daar laten we het bij want kerstavond en de kerstdagen elke dag ander bezoek voelt toch niet helemaal oke. Toch best veel contacten dan. Met oud en nieuw zijn we denk ik met zn 2-en. Mijn vader en schoonmoeder zijn respectievelijk bij zn vriendin of alleen thuis. Dat vinden ze fijner in deze omstandigheden
Wij gaan dit weekend langs bij mijn vader ipv met de kerst, dan kunnen de dichtbijwoonenden tijdens de kerst gaan.
De kerst zelf doen we lekker niks behalve genieten van vakantie....filmpje, lekker eten en doen als of er verder niks aan de hand is.

Oud&Nieuw zijn wij traditiegetrouw weg....normaal vluchten we naar Belgie om het vuurwerk te ontlopen voor de viervoeters, maar ik zag maanden geleden de bui al hangen en durfde geen grensoverschrijdende vakantie te boeken
Dus dit jaar zitten we in ons vertrouwde stekje in Friesland.....zal niet helemaal schotproef zijn, maar vele malen beter als hier in de randstad waar ze zich nu al niet kunnen beheersen >:(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door