Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3413884
Wat een gruwelijke ervaring :'( :'( :'(
Pas goed op jezelf , schrijf of praat het van je af . En ik hoop dat je vannacht wat kunt slapen :-*

Ik heb lang geleden een hond eens vreselijk horen krijsen . Die was ook aangereden
Dat vond ik al hartverscheurend
Laat staan wat jij nu hebt doorgemaakt
Dikke knuf :-* :-* :-*
#3413897
eelke schreef:Als je op een of andere manier (mij maakt het niet uit) contact wil, laat het me weten. Voor nu klinkt douchen inderdaad wel als een heel goed plan. Heb je wel wat gegeten?
Wat lief. Douchen was even prettig want niks warmde me echt nog op. Eten ben ik vergeten, ik zit aan mijn ontbijt nu.
Siberienne schreef: Wil je alleen even een digitale knuffel geven. En thee met gember en honing is verwarmend van binnenuit.
Dankje. Honing vind ik vies en zeker in de thee maar ik had verse gember in huis en daar heb ik ondertussen liter 3 van voor mijn neus staan.


Ik heb geslapen, ontzettend onrustig, meer wakker dan anders en nu behoorlijk geradbraakt. Ben vanochtend huilend wakker geworden.
Mijn hele fysieke gestel is pijnlijk, alsof ik ongetraind de marathon heb gelopen. Iemand tips daarvoor buiten gemberthee en paracetamol?
#3413898
sam28 schreef: vr 20 nov 2020, 07:44 Wat lief. Douchen was even prettig want niks warmde me echt nog op. Eten ben ik vergeten, ik zit aan mijn ontbijt nu.


Dankje. Honing vind ik vies en zeker in de thee maar ik had verse gember in huis en daar heb ik ondertussen liter 3 van voor mijn neus staan.


Ik heb geslapen, ontzettend onrustig, meer wakker dan anders en nu behoorlijk geradbraakt. Ben vanochtend huilend wakker geworden.
Mijn hele fysieke gestel is pijnlijk, alsof ik ongetraind de marathon heb gelopen. Iemand tips daarvoor buiten gemberthee en paracetamol?
Nog een keer douchen. Warmte doet goed. Warm kruikje/kersenpittenzak in je nek. Paracetamol blijven slikken want dan bouw je een spiegeltje op. Goed drinken zodat je afvalstoffen kwijt raakt. Ennn arnica helpt tegen pijnlijke spieren, traumeel slikken?
Het is een logische lichamelijke reactie, je hebt hard gewerkt en je flink ingespannen. Dus helemaal niet raar en dat gaat vanzelf over :-*

Heb je een drukke dag vandaag?
#3413899
Ik ben ziek thuis vanwege mijn oor dus heb weinig te doen. Heb wel gister vlees voor de katten uit de vriezer gehaald, dat geeft me een dom klusje voor vandaag, bakjes maken voor een maand.
Verder geen idee wat ik moet doen vandaag.
Misschien maar een planning maken, incl wandelen want ik geloof dat dat wel goed is om te doen.
Ik ga nog een dikke trui aan trekken en een kruikje maken.
#3413903
Wandelen/beweging is altijd goed voor de algehele gezondheid dus zeker goed om in je planning op te nemen :-*
En vergeet ook niet om eetmomenten in je planning op te nemen want je hebt ook brandstof nodig voor het verwarmen en het herstel van je lichaam :bigarmhug: Je kan bij het eten ook denken aan warme soep.
#3413920
Ik kom tot niks, zit maar voor me uit te staren en af en aan moet ik huilen. De beelden dringen zich aan me op ook, het filmpje wordt steeds opnieuw afgespeeld. Ik ben kotsmisselijk al de hele dag, heb al wel wat gegeten.

Vriendinnen lijken zich niet te realiseren hoeveel impact het heeft en vragen nergens naar, ze appen me wel maar over totaal andere zaken en gaan hier dus aan voorbij.
Ik voelt vreselijk eenzaam. Aangeven dat ik het hier over wil hebben gaat de eenzaamheid onderstrepen en merk dat ik me afsluit.
Heb al wel gewandeld, kon het er toen wel even over hebben met een vriend maar ook niet superlang, hij is met zijn vriendin huizen aan het kijken om te kopen en was daar ook vol van.
Ik kan er voor mijn gevoel geen kant mee op en als het zou kunnen zou ik ook niet weten wat ik dan moest zeggen. :'(
#3413921
sam28 schreef: vr 20 nov 2020, 15:25 Ik kom tot niks, zit maar voor me uit te staren en af en aan moet ik huilen. De beelden dringen zich aan me op ook, het filmpje wordt steeds opnieuw afgespeeld. Ik ben kotsmisselijk al de hele dag, heb al wel wat gegeten.

Vriendinnen lijken zich niet te realiseren hoeveel impact het heeft en vragen nergens naar, ze appen me wel maar over totaal andere zaken en gaan hier dus aan voorbij.
Ik voelt vreselijk eenzaam. Aangeven dat ik het hier over wil hebben gaat de eenzaamheid onderstrepen en merk dat ik me afsluit.
Heb al wel gewandeld, kon het er toen wel even over hebben met een vriend maar ook niet superlang, hij is met zijn vriendin huizen aan het kijken om te kopen en was daar ook vol van.
Ik kan er voor mijn gevoel geen kant mee op en als het zou kunnen zou ik ook niet weten wat ik dan moest zeggen. :'(
Och arme ziel... Helpt het als je het hier van je af schrijft? Dat mag hoor, niet denken dat je jezelf te veel als heldin of zo opvoert, zo denken we hier niet. Ik denk dat we allemaal heel erg onder de indruk zijn van de manier waarop je de situatie hebt aangepakt; ik heb er in ieder geval grote bewondering voor.

Weet je zeker dat geen enkele vriendin je een luisterend oor wil bieden? Ze zullen toch wel weten hoeveel je van dieren houdt, en zelfs als je niet van dieren hield: het is ronduit traumatisch om te zien hoe een levend wezen wordt doodgereden. Dat snappen ze toch vast wel? Misschien durven ze er niet over te beginnen omdat ze denken dat jij er liever niet aan terugdenkt? Misschien proberen ze je juist af te leiden door over heel andere dingen te praten? Mensen kunnen soms zo ontzettend hun eigen gevoelens projecteren in zo'n situatie, zo van: "Ik zeg maar niets, ze raakt er misschien weer van overstuur en dat wil ze misschien niet." Terwijl jij het juist nodig hebt om deze ervaring te delen.

Sterkte, lieve Sam. En blijf het van je af schrijven hier als je daar behoefte aan hebt!
#3413922
Ik kan me wel voorstellen, dat je vriendinnen er niet over beginnen. Het is weer en weer en weer. Soms kunnen mensen dat niet blijven doen.
Zo maar een idee, maar misschien is het haalbaar om alles luidop aan jezelf te vertellen, jij vertelt het en een ander hoeft daar dan niet op te reageren.
Klinkt een beetje bot, zo is het niet bedoeld, maar misschien is dit haalbaar en kun je dan weer tot iets komen.

Hanny
#3413925
Sam, wat jij hebt meegemaakt is vreselijk en traumatisch. Dat het filmpje daarvan zich weer voor je ogen afspeelt, is daar een teken van.
Voor nu hoef je niets. Gewoon rustig zitten en het laten bezinken mag ook. Meestal gaan dingen dan vanzelf een plekje krijgen en komt er weer ruimte om iets te doen. Lukt dat niet, trek aan de bel!
Voor nu een dikke kus en een aai! Want die heb je nodig en verdien je :-* :bigarmhug:
#3413930
Anne in Zweden schreef:Weet je zeker dat geen enkele vriendin je een luisterend oor wil bieden? Ze zullen toch wel weten hoeveel je van dieren houdt, en zelfs als je niet van dieren hield: het is ronduit traumatisch om te zien hoe een levend wezen wordt doodgereden. Dat snappen ze toch vast wel? Misschien durven ze er niet over te beginnen omdat ze denken dat jij er liever niet aan terugdenkt? Misschien proberen ze je juist af te leiden door over heel andere dingen te praten? Mensen kunnen soms zo ontzettend hun eigen gevoelens projecteren in zo'n situatie, zo van: "Ik zeg maar niets, ze raakt er misschien weer van overstuur en dat wil ze misschien niet." Terwijl jij het juist nodig hebt om deze ervaring te delen.
Nee dat weet ik niet zeker, ik vul dat in omdat ze nergens naar vragen en ik dus ook niks zeg. Misschien heb je gelijk dat ze het niet durven vragen en tegelijk is er een wat ziek (hoofdpijn en dergelijke), een aan het verhuizen en een druk met werk.
En wil ik ze er ook niet mee belasten.
En weten ze helemaal niet precies wat er is gebeurd want ik heb heel summier gister iets geappt en zij hebben me sterkte gewenst en niet gevraagd. Dus misschien doe ik mezelf het ook wel aan op deze manier.
Hanny schreef:Ik kan me wel voorstellen, dat je vriendinnen er niet over beginnen. Het is weer en weer en weer. Soms kunnen mensen dat niet blijven doen.
Brengt me direct hier want weer en weer en weer is dus niet aan de orde, ze weten de inhoud niet eens, alleen dat het is gebeurd en dat ik ervan overstuur was. Ik geloof dat ik hier het meest vertelt heb.
koekje schreef:Voor nu een dikke kus en een aai! Want die heb je nodig en verdien je
Dankjewel koekje.
#3413933
Omdat je zegt dat je hier het meeste hebt neergezet, misschien helpt het om de vriendinnen de link naar dit topic te sturen? Weet niet in hoeverre dat mogelijk is in jouw situatie maar dan kunnen ze lezen wat er is gebeurd en hoe jij dit hebt ervaren? En wellicht zeggen ze dan wel dat ze niet door hadden dat het zo heftig was als jij hier beschrijft en dat ze nu begrijpen dat het traumatisch was.

En wat Anne ook al zegt, schrijf hier zoveel van je af als jij wilt en kan :-*
#3413949
Lieve Sam, je vult nu voor je vriendinnen in dat ze te druk zijn/andere dingen aan hun hoofd hebben. Ik ken jou niet en je vriendinnen niet, maar ze zijn jouw vriendinnen, ze houden van jou. Je belast ze niet, geef ze de kans er voor je te zijn, cijfer jezelf ajb niet zo weg, je hebt iets afschuwelijks meegemaakt :'( :-* :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door