Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3411919
Ik slik nu de multi van Solgar VM-75. Daarnaast gebruik ik D3 druppels van the vitamin store, af en toe extra magnesium citraat van solgar, extra vitamine c gewoon van kruidvat en super cranberry van vitamin store ivm blaasproblemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3411920
Ik ben al een tijdje helemaal klaar met Solgar. Voorbeeldje. Het bevat vitamine B12 in cyanocobalamine vorm. Dat is nauwelijks/slecht opneembaar. Vitamine D2. Slecht opneembaar. Vitamine K zit er niet in. Ik zeg "laat maar". Maar in heel veel multivitamines heb je dat hoor. Dan zit er wel vitamine K in maar ook weer een vorm die nauwelijks opneembaar is (K1 en je wilt hebben K2 en nog specifieker: menaquinon-7) :-X . Ik heb nu twee multivits gevonden waarvan ik denk "ja, best behoorlijk aardig". Eén na aanleiding van de reactie van Doranto: De Vitals multivits bevatten in ieder geval goede opneembare vormen. En Naturelo, One Daily Multivitamin bij I Herb, die bevat ook goed opneembare vitamines/mineralen.
#3411933
We nemen nu magnesium, selenium, D3, K2, van Bonusan, kelp van Vogel en Testa omega
Als alle potten leeg zijn gaan we over op de Vitaily van OERsterk, uitgerekend dat dat voordeliger is dan al deze potten en er meer inzit.
#3411941
vit D3 25 mcg/1000iE van Bonusan
niet speciaal vanwege corona, deze gebruik ik al langer (60 plusser)
ik heb ook chlorella staan maar die vergeet ik best wel vaak
wou wel nog een goede vit c gaan toevoegen maar weet nog niet welke en ik vraag me ook af of dat nou echt nodig is :(
#3411945
In principe vertouw ik erop dat we voldoende gevarieerd eten en we zijn veel buiten.
Af en toe slik ik 1 pil Multi Woman van Royal Green en af en toe een pilletje D3 van A. Vogel.
Meneer heeft Multi 50(of 60)+ en D3 druppels van Orthica. Neemt hij niet elke dag. Visolie (merk weet ik ff niet) neemt hij soms ook. Bij zijn laatste bloedonderzoek was alles in orde, nadat we de voeding een beetje hadden aangepast om de licht verhoogde cholesterol naar beneden te krijgen.
#3411954
Ook maar even in dit topic (volgens mij was ik ook niet compleet). Ik nam al veel supplementen, eigenlijk :biggrin2:

Chlorella (vind ik eigenlijk geen supplement maar voeding)
Spirulina (idem als chlorella en ik ben vegetariër en vervang dat niet altijd even goed)
Testa algenolie (Omega 3, ik eet geen vis, heb erg veel baat bij deze algenolie voor bijv. premenstrueel hatseflats syndroom)
2000 mg vitamine C (ja weet niet, neem ik gewoon al m'n hele leven)
50 a 75 mcg vitamine D (nam dit ooit niet en had een fors tekort - nam sinds tekort 25 mcg waarmee ik netjes op 75 a 80 nmol/l zat maar dat is feitelijk gewoon te laag - heb ik opgehoogd sinds Corona)
Multivitamine (nu van NOW maar daar wil ik vanaf - ik neem een multivit sinds Corona)
Af en toe vitamine B12 smelttablet (had ooit een fors tekort)
Af en toe zink (sinds Corona)
Af en toe magnesium (ook sinds Corona)
Af en toe selenium (ook sinds Corona)
Astaxanthine (voor m'n Frozen Shoulder)

Ik overweeg een andere multivitamine met een goede hoeveelheid vitamine K2 erin en anders een losse K2. Heb vanmiddag een webinar over vitamines/mineralen en Corona dus ik kijk daar eerst even naar.
#3411956
Een paar keer per week B12 Adenosyl 3000 en Methyl 3000 , D3 125mcg (5000IU) van Solgar Calcium 1000mg en Magnesium 400 soms 500 van Solgar , en Omega 3 van California GOLD Nutrition en 3000 C Solgar. Heb 3 soorten Mult geprobeerd maar krijg er mega last van mijn maag van .Wil er wel nog een K bij nemen .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door