Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3408584
In april zou Scott geopereerd worden, er moet een plekje op zn piemel worden verwijderd. Ivm corona heeft de kliniek (VVCG in Gouda) ingesteld dat je de hond mag afgeven en ophalen. Maw je mag er niet bij zijn als hij onder narcose gaat of bijkomt. Daarom is de operatie toen uitgesteld.
Ik wil de operatie binnenkort toch uitgevoerd hebben maar VVCG heeft de maatregelen nog niet versoepeld. Inmiddels heb ik al begrepen dat aanwezigheid van eigenaren bij heel veel da normaal al niet vanzelfsprekend is.
Dus, wie weet er een da:
- die goed is in verwijderen van enge bultjes
- waar eigenaar erbij mag blijven als hond gaat slapen en wakker wordt
- binnen redelijke afstand (1,5-2uur) rijden van Den Haag
Dan kan ik van daaruit verder gaan navragen of dit ivm corona nog steeds kan.
Laatst gewijzigd door pluk op vr 18 sep 2020, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#3408586
In het verleden mocht het bij DierenkliniekA30 (Ede... dus volgens mij buiten je regio) maar hoe ze daar nu mee omgaan weet ik niet. DA's houden vaak hun eigen beleid erop na. bij A30 mag ik mee de behandelkamer in, maar ja, gezegd moet worden dat het mijn vaste DA is... Het zou zomaar anders kunnen zijn bij een DA waar je normaliter niet komt.
Kan stomweg google je niet helpen? En dan even ene rondje bellen eventueel?
Mag het ook na overleg met je eigen DA niet? Eventueel met mondkapje voor jou oid?

Suzanne
#3408590
pluk schreef: di 11 aug 2020, 16:43 In april zou Scott geopereerd worden, er moet een plekje op zn piemel worden verwijderd. Ivm corona heeft de kliniek (VVCG in Gouda) ingesteld dat je de hond mag afgeven en ophalen. Maw je mag er niet bij zijn als hij onder narcose gaat of bijkomt. Daarom is de operatie toen uitgesteld.
Ik wil de operatie binnenkort toch uitgevoerd hebben maar VVCG heeft de maatregelen nog niet versoepeld. Inmiddels heb ik al begrepen dat aanwezigheid van eigenaren bij heel veel da normaal al niet vanzelfsprekend is.
Dus, wie weet er een da:
- die goed is in verwijderen van enge bultjes
- waar eigenaar erbij mag blijven als hond gaat slapen en wakker wordt
- binnen redelijke afstand (1,5-2uur) rijden van Den Haag
Dan kan ik van daaruit verder gaan navragen of dit ivm corona nog steeds kan.
Bij de meeste DA's kun je er niet bij zijn als je hond ontwaakt. Maar ik denk dat de meeste dierenartsen het wel acceptabel vinden als je blijft tot je hond onder narcose is, mits je een mondkapje gebruikt. Ik zou echt je eigen dierenarts ook even vragen.

Mijn DA heeft een wachtlijst dus die kan je niet helpen (weet ook niet hoe hij met nieuwe patiënten om zou gaan bij het bij je hond blijven tot ie onder narcose is. Het zou zo maar kunnen dat hij dat sowieso niet doet).
#3408594
Bij mijn da was ik laatst gewoon zoals altijd in de spreekkamer. En er bij blijven als de hond onder narcose gaat is daar standaard. Alleen bij het wakker worden wordt je pas gebeld als hij zo'n beetje mee naar huis kan. Geen idee of dat ook anders zou kunnen want nooit gevraagd. Weggehaald bultje van Ilan zat bijna tussen de tenen van een achterpoot.
Het is dierenartsenpraktijk Aa-dal met vestigingen in Veghel en Heeswijk-Dinther.
#3408597
Ik kwam vroeger in het Dierenziekenhuis in Rotterdam, al toen het nog alleen door een echtpaar gerund werd, Paul en Jeannete. De eerste dierenarts die dag en nacht bereikbaar was. Gouden mensen. Later kwamen we in hun praktijk aan de Pascalweg.

Op hun site staat in verband met corona dit :

Aanwezig bij 1e prik? Aanwezig bij wakker worden, dit in overleg met ons. (afhankelijk van drukte en rooster)

https://www.dierenziekenhuis.nl/site/home
#3408613
Dierenkliniek Sleeuwijk te Sleeuwijk
Daar mag je voor en na de ingreep bij je hond blijven
Zodra de operatie voorbij is roepen ze je en mag je direct weer naar je je hond
Als je wilt kan je de ingreep ook volgen
Ik heb er drie van mijn vorige honden laten opereren , mede om die reden . Ze zijn wat dat betreft zeer diervriendelijk
Hoe het nu is t.a.v Corona weet ik niet
#3408693
Toen Sofi in 2007(!) laproscopisch gesteriliseerd werd, wilde ik perse bij haar zijn toen zij bijkwam uit de narcose. Dit gezien haar traumatische verleden. Dat was ook de reden dat ik het perse laproscopisch wilde, opdat zij geen kap hoefde te dragen. Helaas kon ik daardoor niet bij onze eigen fantastische dierenarts terecht.

Ik was nog nooit bij de kliniek geweest waar het gedaan werd, maar mocht bij haar zijn toen zij bij kwam en ook totdat zij insliep:
https://www.dierenkliniekwestland.nl/
#3408695
Dank allemaal. Westland, Rotterdam en Sleeuwijk zijn in de buurt dus die ga ik zeker bellen.

In 1e installatie ben ik met dat gekke plekje bij mijn eigen da geweest. Nou ja, bij dr collega. En eigenlijk ben ik daar toen zo afgeknapt. Voor het plekje belandden we voor een second opinion (op eigen initiatief) bij Arno en die ontdekte vervolgens een hartruis die de eigen da niet had gehoord.
Maar goed, die collega is inmiddels weg begreep ik, dus ik kan nog weleens informeren.
#3408697
Als je erbij wil zijn totdat je hond slaapt en erbij wil zijn als je hond wakker wordt: dan zeker niet naar Westland! Daar gaat het er tegenwoordig echt anders aan toe. En ik vond het de laatste keer dat ik er was (met mijn Toetie - zij werd toen laparoscopisch gecastreerd) zo'n Kwalitatief Uitermate Teleurstellende tent dat ik voor een castratie van Fritzi (als die er komt) gewoon naar mijn eigen dierenarts ga (die niet laparoscopisch castreert - dezelfde DA als Borke en die kan ook echt geweldig bultjes weghalen maar ja... patiëntenstop helaas).
#3408723
Met Tobias zijn we kort geleden hier, https://www.anicura.nl/anicura-dierenzi ... dspolders/ geweest.
Toen ik de afspraak maakte had de da het over een zgn pootje vast afspraak. Dan mag je bij het onder narcose brengen zijn, de operatie van achter glas mee kijken en, maar dat weet ik niet meer zeker, ook bij het wakker worden zijn. Ik heb dat toen niet gedaan want de dag dat ik kon was die afspraaktijd al vol.
Geen idee hoe ze er verder zijn met bultjes verwijderen maar misschien is het het informeren waard...
#3408761
Mijn Balou is een x geopereerd aan een plekje op zijn pielemoos. Door Maarten Kappen. Weet alleen niet hoe de regels daar nu zijn. Voorheen was ik er bij tot dat hij in slaap viel en zat ik bij hem als hij wakker werd.

Dierenkliniek AA dal Veghel, wat Cathelijn schrijft, heb ik ook goede ervaring mee.
#3408765
Ik ben met Jessie ook bij Aadal in Veghel geweest voor haar laparoscopische castratie - ik ben bij de narcose gebleven en ze hebben me gebeld toen ze klaar was. Ik heb haar half slapend mee naar huis genomen (op mijn verzoek - Jessie raakt in paniek als ze opgesloten zit in een bench of iets wat er op lijkt, dan verwondt ze zichzelf vrij ernstig). Maar ik denk dat ik anders ook wel bij haar had mogen zitten tot ze helemaal wakker was ofzo. Ze staan open voor discussie in elk geval.
#3409489
Nou, het wordt toch gewoon Gouda.
Ik mag er bij geven narcose en wakker worden bij zijn. Alleen als zij een handeling moeten verrichten moet ik even 1,5m afstand houden.
Maar goed, dan kan Scott me in ieder geval zien.

Nog ruim 2 weken en dan is t zover. Nu al buikpijn om.. :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door