Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3410121
;D Eeeeenig muziekje. Ik heb toevalliger laatst het boek nog gelezen. Is wel het ‘verkeerde’ land = Zweden. We waren eerst van plan naar Zweden te vertrekken en toen kreeg ik dit boek van meneer

Wel grappig: Zweden heeft best een aantal iconische kinderboeken schrijvers maar ijken weinig beroemde Noorse boeken (beroemd buiten Noorwegen dan dus). Alleen De wereld van Sophie. Ik ben nu nog een boek van Backman aan het lezen, en heb daar dan maar de Noorse vertaling van gekocht. Oefenmateriaal...
Door rosmin
#3410140
Ik las Noorse kinderboeken om de taal te oefenen,
zoals Pippi Langstrømpe går ombord van Astrid Lindgren, Fotellinger fra 1001 natt en wat ook hielp was luisterboeken in het Noors :)
Door Siberienne
#3410356
Weet je wat me hier zo opvalt? je ziet echt andere rassen dan in NL. Voor mijn gevoel heel veel setters, Ierse, Gordon, Engelse, in vele varianten en kleuren en ik ken lang niet alle soorten setters. Verder ook de nodige andere jachthonden (pointer achtige).

Sommige honden zul je helmaal niet tegenkomen (Pitbull Terriër, Fila Brazileiro, Tosa Inu, Dogo Argentino, American Staffordshire Terriër, de Tsjechoslowaakse wolfhond en honden die een kruising zijn van de hond met de wolf zijn verboden in te voeren.

Niet veel Mechels herders gezien Niet heel veel poolhonden, wel meer kruisingen / alaskan huskies dan je in NL ziet. En eigenlijk ook niet heel veel labradors.
En vooral: ik die bijna geen te dikke honden. Gewoon echt opvallend. Nou zie ik in Asker denk ik ook een selectie want ik heb ook nog niet vaak zoveel mensen zien sporten als hier in de omgeving. Maar ja, als dit je achtertuin is wil je ook wel naar buiten:
fullsizeoutput_1ddf.jpeg
fullsizeoutput_1ddf.jpeg (3.94 MiB) 1721 keer bekeken
fullsizeoutput_1d67.jpeg
fullsizeoutput_1d67.jpeg (8.88 MiB) 1721 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Ina
#3410361
Zo mooi, die vreselijk rustgevende, uitgestrekte natuurfoto's waar je niks anders ziet als bomen, water, lucht, nog meer bomen.....en een prachtige Shadow die alles even goed staat te observeren :D
Door Siberienne
#3410369
sam28 schreef: di 22 sep 2020, 08:19 Prachtig Siberienne! Het ziet er zo gaaf uit daar!

Heb je heimwee? Of valt dat nog mee.

Grapjas! Nee we hebben geen heimwee. :biggrin2: :biggrin2: Tuurlijk mis ik familie en vrienden maar dan vooral dat je niet ‘even’ langs kan gaan. Maar ik app, bel, mail en blog en dat is ook leuk. En zeg nou zelf; dat is in Corona tijd niet heel anders, alleen hebben we een mooiere omgeving ;)

Voor ML is het soms wat lastig dat we nog niet veel sociale contacten hebben en hij nog geen werk heeft en dus best geïsoleerd thuis zit. Vooral toen we nog geen auto hadden. Toen zijn we ook begonnen met 1x per week naar Oslo, en wat eten ergens. Maar de buuv maakt graag een praatje, we gaan regelmatig even op stap met de auto en hij studeert fanatiek Noors en is op zoek naar werk, dus dat gaat wel goedkomen. En hij is aan het kijken naar bv vrijwilligerswerk voor de langlaufclub oid.

Helaas zijn de uitstapjes Oslo even gestopt nu Oslo ‘code rood’ heeft gekregen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door