Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3405906
Omdat onze frituurpan dood is, ben ik aan het kijken voor een airfryer. Ik lees de meest uiteenlopende recensies, en toen dacht ik: het BP-testteam maar eens vragen :biggrin2:

Het moet hoe dan ook een XXL versie worden (we zijn met zijn 4en en de kinders eten ook steeds meer) en naast frietjes en snacks is het leuk als hij ook te gebruiken is voor kippenpoten en taart en afbakbroodjes en zo.

Welke hebben jullie, hebben jullie deze al lang, en wat zijn de voors en tegens van dat model?

Brand maar los :D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3405915
Oven of airfryer bitterballen gaan super ! :biggrin2:
( barsten niet een open 😜

We hebben een kleine simpele maar ook bijv chickenwings enzo zijn super eruit. Ook bataatfrieten ed.
En vooral geen gedoe met dat gore vet wat je met een frietpan hebt
Gebruikersavatar
Door pluk
#3405927
hannabelgje schreef: za 27 jun 2020, 20:34 Ik heb een goede oven gekocht. Kan alles wat een airfryer ook kan en meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Een oven voorverwarmen duurt veel langer :P
Ik heb een goede oven en een XXL airfryer.
Voor frietjes en andere snacks, maar ook ons stukje vegavlees, pistoletjes en cake gaan er in. En niet te vergeten nachochips met cheddar :biggrin2:
Groente doe ik eigenlijk bijna nooit.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3405928
Maar welk merk en type airfryer hebben jullie dan?

Ik zie zo veel verschillende...

En een oven hebben we, maar voor frietjes vind ik dat echt super omslachtig met omscheppen en zo... Dus ik wil toch ook echt een vervanger voor de frituurpan, liefst zonder het gedoe met olie.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3405930
Kim_S schreef: za 27 jun 2020, 21:01 Maar welk merk en type airfryer hebben jullie dan?

Ik zie zo veel verschillende...

En een oven hebben we, maar voor frietjes vind ik dat echt super omslachtig met omscheppen en zo... Dus ik wil toch ook echt een vervanger voor de frituurpan, liefst zonder het gedoe met olie.
De Philips XXL type HD9650.
Beste uit de test :cool:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3405931
pluk schreef: za 27 jun 2020, 21:34 De Philips XXL type HD9650.
Beste uit de test :cool:
Die was ik net tegengekomen :)

Heb je er ook nog accesoires bij? Zo’n grillplaat, bakblik, of zo’n rekje, is dat nou echt super handig, of gebruik je zoiets in de praktijk nooit?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3405936
Kim_S schreef: za 27 jun 2020, 21:43 Die was ik net tegengekomen :)

Heb je er ook nog accesoires bij? Zo’n grillplaat, bakblik, of zo’n rekje, is dat nou echt super handig, of gebruik je zoiets in de praktijk nooit?
Ik heb een rekje en die gebruik ik wel af en toe. Verder mis ik niks. Een kleine ronde springvorm past in het mandje dus die gebruik ik voor cake en zo.
Wat wel handig is is een spatdeksel. Die kun je origineel kopen maar ik heb gewoon een stuk friteusefilter verknipt en dat werkt prima.
Door eelke
#3405947
sam28 schreef: za 27 jun 2020, 19:53 Ik had er een, is bij m'n ex gebleven en heb 'm geen seconde gemist. ;)
Ik mis mn airfryer wel :biggrin2:

Vond het grootste voordeel dat ie zo snel op te warmen is, zeker voor bv een afbakbroodje is het stom een hele oven voor te verwarmen.

@Hanna, welke oven heb jij nu? Een losse?
#3405959
eelke schreef: Ik mis mn airfryer wel :biggrin2:

Vond het grootste voordeel dat ie zo snel op te warmen is, zeker voor bv een afbakbroodje is het stom een hele oven voor te verwarmen.

@Hanna, welke oven heb jij nu? Een losse?
Ja ik heb nu een losse oven van Moulinex. Dat ding is magisch. Nog nooit eerder zo'n fijne oven gehad. Is niet te vergelijken met een combi magnetron/oven. Zit alleen geen temperatuur indicatie op, maar dat heb ik opgelost met een oventhermometer. Ook het opwarmen van restjes doe ik nu gewoon in de oven. Werkt ook prima. Duurt natuurlijk langer dan met een tron, maar is ook wel lekkerder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door evelyn02
#3405960
Ik heb een wat oudere, de Philips XL. Zou de Airfryer niet willen missen. broodjes bv piepen in vijf minuten (zonder voorverwarmen) lukt echt niet in een oven. Maar ook bv een appeltaarten bakken, gaat veel sneller.
En uiteraard patat en snacks erin, super een eenvoudig. Niet keren of zo, alleen 1 keer schudden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door