Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door MillyMol
#3405598
Ik dacht, nu ik in Hongarije ben gearriveerd maak ik maar eens een topic aan voor mensen die het leuk vinden om mijn eerste periode hier en de verbouwing te volgen.

Ik ben gisteravond veilig aangekomen. Het was nog lekker rustig op de wegen, dus de reis duurde maar 14 uur: een recordtijd.
Het was nog licht toen ik aankwam en ik was natuurlijk erg nieuwsgierig naar de vorderingen door de aannemer en zijn ploeg sinds vorige week, dus meteen maar even gekeken. Er bleken twee binnenmuren niet verankerd te zijn met de buitenmuur, en om te voorkomen dat deze om zouden vallen als ik de flatscreen tv op zou hangen :biggrin2: zijn die neergehaald. De eerste, die tussen het toekomstige voorraadhok en het boiler/washok is inmiddels weer opgebouwd.

De muur tussen de slaapkamer en de woonkamer nog niet en dat geeft een enorm ruimtelijk gevoel. Zodanig dat ik ter plekke begon te twijfelen of ik het niet zo moet laten: een grote L-vormige kamer met een open keuken en dan de slaapkamer op de plek waar nu de keuken gepland is. Maar ja, dan komt er van het hele idee van ‘vanuit de slaapkamer via de walk-in kast naar de badkamer helemaal niets meer terecht. Is toch ook jammer. Dus uiteindelijk toch maar besloten om het niet te doen.

Tobias en Tygo vonden het ‘slooppand’ ook erg interessant. Zo interessant dat één van hun het nodig vond om het huis in te wijden met een stinkende hoop. ;D Geen idee wie: ik was bezig met het inspecteren van de nieuw opgemetselde muur.

De kelder is volgestort met puin. Dat was ook de bedoeling, maar ze zijn iets te enthousiast geweest. Het ligt tot aan de nok toe vol, terwijl de afspraak was om het tot aan het niveau van de terrasvloer vol te storten, omdat ik dat wil vergroten. Die kelder staat dan in de weg en moet bovengronds worden afgebroken. Morgen maar eens informeren hoe ze dat denken op te lossen.

Hieronder een paar foto’s van de stand van zaken.
Bijlagen
IMG_2471.JPG
Gearriveerd: nieuwe dakpannen
IMG_2471.JPG (3.63 MiB) 3380 keer bekeken
IMG_2473.JPG
Toekomstige ‘living’.
IMG_2473.JPG (2.02 MiB) 3380 keer bekeken
IMG_2474.JPG
Mijn tijdelijke slaapplek. ‘Glamping'...
IMG_2474.JPG (2.3 MiB) 3380 keer bekeken
Laatst gewijzigd door MillyMol op zo 21 jun 2020, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door MillyMol
#3405599
Nog een paar foto’s:
Bijlagen
IMG_2465.JPG
Alleen de schoorsteen staat nog
IMG_2465.JPG (1.76 MiB) 3377 keer bekeken
IMG_2457.JPG
Toekomstige terrasdeur
IMG_2457.JPG (2.39 MiB) 3377 keer bekeken
IMG_2466.JPG
Doorkijk walk-in en badkamer
IMG_2466.JPG (2.26 MiB) 3377 keer bekeken
Door Lizzy
#3405604
Ohww, wat heerlijk dat je er bent!!!! Wat een goed nieuws!! Hahaha, er moet nog een hoop gebeuren maar ik zie de potentie al wel hoor :smitten:

Super leuk, dit topic. Ik ben heel benieuwd naar de vorderingen!!

Hoe was dat zo, om daar aan te komen en te beseffen "ja, dit is mijn toekomstige huis"?
Door MillyMol
#3405605
Lizzy schreef: zo 21 jun 2020, 19:35 Ohww, wat heerlijk dat je er bent!!!! Wat een goed nieuws!! Hahaha, er moet nog een hoop gebeuren maar ik zie de potentie al wel hoor :smitten:

Super leuk, dit topic. Ik ben heel benieuwd naar de vorderingen!!

Hoe was dat zo, om daar aan te komen en te beseffen "ja, dit is mijn toekomstige huis"?
Verstandelijk snap ik wel dat dit mijn huis is. Maar dat het ook mijn ’thuis’ is, wil nog steeds niet helemaal inzinken. Ik zit nog in de modus van ‘over twee weken vertrek ik weer’, en dan denk ik: ’nee, ik blijf!’. Echt heel gek. Komt misschien ook omdat ik de komende twee weken nog wel wat werk. Moet nog een advies afschrijven en ik heb nog een exitgesprek. Vanaf 1 juli ben ik dan vrij om te doen en te laten wat ik wil. Bizar idee toch wel.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3405606
Bij een verbouwing moet het eerst erger worden voor het beter wordt ;) Ze zijn al flink aan de slag gegaan. Kan je wel goed communiceren met de aannemer? (ik zie ik vertrek beelden voor me).
Ach, pas als de eerste hoop gelegd is is het je eigen huis zal je hond gedacht hebben ;D
Ik kijk uit naar de voortgang van je project.
Door Siberienne
#3405608
Zo dit is serieus verbouwen... wel goed dat je er nu bent en bovenop zit, als ik dat zo lees van dat verankeren van die muren.

Ben heeeeel benieuwd hoe het gaat worden!

En ook hoe het je daar vergaat als gaat inzinken dat het echt is :) ;)
Gebruikersavatar
Door Ina
#3405609
Wauw....knap staaltje dat je dit effect hebt kunnen bereiken op afstand :)
Ik ken vertrekkers die er met hun neus bovenop staan en minder resultaat hebben in zo'n korte tijd

En ja.....er moet nog onwaarschijnlijk veel gebeuren, maar daar kan je nu wel volop van mee gaan genieten en het voor je ogen mooier zien worden.

Onwijs gaaf hoor....en vooral ook heel erg stoer.

Heb je heel per ongeluk je roots daar, of ook dat nog niet eens ;)
Door MillyMol
#3405614
Ina schreef: zo 21 jun 2020, 20:24 Wauw....knap staaltje dat je dit effect hebt kunnen bereiken op afstand :)
Ik ken vertrekkers die er met hun neus bovenop staan en minder resultaat hebben in zo'n korte tijd

En ja.....er moet nog onwaarschijnlijk veel gebeuren, maar daar kan je nu wel volop van mee gaan genieten en het voor je ogen mooier zien worden.

Onwijs gaaf hoor....en vooral ook heel erg stoer.

Heb je heel per ongeluk je roots daar, of ook dat nog niet eens ;)
Sterker nog: ik ga helpen. Zo’n elektrische vloerverwarming kennen ze niet, dus dat ga ik samen met de elektriciën leggen. En ik ga de keuken zelf plaatsen. Dat helpt mooi bij het gevoel dat het echt mijn huis is.

Nee, ik heb geen roots hier. Eigenlijk puur toeval dat ik hier terecht ben gekomen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3405615
Fijn dat je goed aangekomen bent! Nu kan eindelijk je avontuur beginnen!

Ik vind het ontzettend leuk om mee te lezen en te kijken naar alle ontwikkelingen! Wat een verbouwing en wat stoer dat je mee gaat helpen. Ook ik ben onwijs benieuwd naar hoe het gaat worden.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3405619
Wat leuk om mee te kijken!! Wat ziet het er al goed uit!

Gaaf dat je mee gaat helpen. :)
Heerlijk zeg, ik hoop dat alles heel voorspoedig gaat
Door - pien -
#3405620
Wat een klus (maar het komt goed! ) en wat leuk en goed dat je mee gaat helpen!
Ik kon het niet laten om wat huizen te bekijken...met tegelkachel :smitten: en andere authentieke elementen.
Als ik jonger was was ik misschien ook geëmigreerd :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3405622
oo je tijdelijke slaapplek. :biggrin2:
Dat tapijt, die groene slaapbank, die stoel, die sprei, die combi van alles :biggrin2: Doet me denken aan mijn oma en opa's huis vroeger :biggrin2:
Door Lizzy
#3405646
MillyMol schreef: zo 21 jun 2020, 19:51 Verstandelijk snap ik wel dat dit mijn huis is. Maar dat het ook mijn ’thuis’ is, wil nog steeds niet helemaal inzinken. Ik zit nog in de modus van ‘over twee weken vertrek ik weer’, en dan denk ik: ’nee, ik blijf!’. Echt heel gek. Komt misschien ook omdat ik de komende twee weken nog wel wat werk. Moet nog een advies afschrijven en ik heb nog een exitgesprek. Vanaf 1 juli ben ik dan vrij om te doen en te laten wat ik wil. Bizar idee toch wel.
Kan me dit zoooo levendig voorstellen! Het lijkt me ook echt heel gek! Ik denk dat het wel ff duurt, voordat het echt inzinkt. Voorlopig heb je gewoon een lekker vakantiegevoel zeker?!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door