Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3417450
Ik zie nu ook pas de foto's van je badkamer! Werkelijk schitttterend! En je woonkamer is ook echt prachtig! Jeetje, wat een heeeeeerlijk huis! Hoe heb je het verder? Went het al? Naar je zin?
Door MillyMol
#3417451
Lizzy schreef: za 09 jan 2021, 11:28 Ik zie nu ook pas de foto's van je badkamer! Werkelijk schitttterend! En je woonkamer is ook echt prachtig! Jeetje, wat een heeeeeerlijk huis! Hoe heb je het verder? Went het al? Naar je zin?
Ik heb het verder goed! Door COVID-gerelateerde beperkingen en de avondklok hier waren Kerst en de jaarwisseling saai, maar ik heb “gezoomd” met de kids tijdens eerste kerstdag. Ze waren bij mijn ex man om te gourmetten en ik heb hier een pannetje op de plaat gezet. Was gezellig, ondanks de afstand. Met de jaarwisseling was het hier echt doodstil: als jullie een vuurwerkvrij adres zoeken... ::)

Ik heb het tot nu toe naar mijn zin. Dat komt natuurlijk mede door de verbouwing die me bezig houdt. Ik ben wel benieuwd hoe het gaat zijn wanneer alles achter de rug is, de pandemie onder controle is en het echte dagelijkse leven weer een beetje op gang kan komen. Ik mis de vrijheid van het kunnen gaan en staan waar en wanneer ik wil zonder al die beperkende maatregelen. En ik mis mijn kinderen, vooral rond de feestdagen. Het was de bedoeling dat ze die hier zouden doorbrengen.

Ik ben zelf trouwens erg voorzichtig. Ik doe eens per twee weken boodschappen, desinfecteer de handvatten van het karretje en na terugzetten ervan mijn handen en hou me aan de richtlijnen hier.

Ik mis de wekker in ieder geval niet. ;D
Door Lizzy
#3417457
MillyMol schreef: za 09 jan 2021, 11:42 Ik heb het verder goed! Door COVID-gerelateerde beperkingen en de avondklok hier waren Kerst en de jaarwisseling saai, maar ik heb “gezoomd” met de kids tijdens eerste kerstdag. Ze waren bij mijn ex man om te gourmetten en ik heb hier een pannetje op de plaat gezet. Was gezellig, ondanks de afstand. Met de jaarwisseling was het hier echt doodstil: als jullie een vuurwerkvrij adres zoeken... ::)
Kan ik alvast intekenen? :biggrin2:

Ik vind het gezellig klinken, eerste kerstdag! Leuk dat jullie op deze manier "samen hebben kunnen gourmetten" :-*
Ik heb het tot nu toe naar mijn zin. Dat komt natuurlijk mede door de verbouwing die me bezig houdt. Ik ben wel benieuwd hoe het gaat zijn wanneer alles achter de rug is, de pandemie onder controle is en het echte dagelijkse leven weer een beetje op gang kan komen. Ik mis de vrijheid van het kunnen gaan en staan waar en wanneer ik wil zonder al die beperkende maatregelen. En ik mis mijn kinderen, vooral rond de feestdagen. Het was de bedoeling dat ze die hier zouden doorbrengen.
Ja, dat snap ik helemaal.... Ik ben ook wel benieuwd hoe je het gaat vinden als het stof van de verbouwing echt neer is gedaald!
Ik ben zelf trouwens erg voorzichtig. Ik doe eens per twee weken boodschappen, desinfecteer de handvatten van het karretje en na terugzetten ervan mijn handen en hou me aan de richtlijnen hier.

Ik mis de wekker in ieder geval niet. ;D
Is het daar druk in de winkels of valt het mee? Houden mensen afstand? Moet je een mondkapje op?

Hahahaha, nee lekker he, zonder wekker leven ;D
Door MillyMol
#3417494
Lizzy schreef: za 09 jan 2021, 12:32
Is het daar druk in de winkels of valt het mee? Houden mensen afstand? Moet je een mondkapje op?
Het kan behoorlijk druk zijn, maar ik heb ontdekt dat dinsdag een rustige dag is, zeker als je erg vroeg gaat. De supermarkten zijn hier al vanaf 06.00 uur open. Tussen 09.00 en 11.00 uur mogen alleen 65-plussers erin om hun boodschappen te doen. Dus het is vóór of na die tijd. En omdat ik geen wekker meer zet… ;D

Ja, ook hier zijn mondkapjes verplicht. En in alle grote winkels hangen er pompen met desinfectans bij de ingang voor je handen. Over het algemeen houden mensen zich hier redelijk tot goed aan de maatregelen, zeker sinds er strenge boetes werden aangekondigd tegen de mensen die het niet doen. Daarvoor zag je het per week verslappen. Maar het is nog steeds oppassen geblazen. Dat afstand houden zit er hier niet zo goed in.
Door miik
#3417561
Je huisje wordt echt prachtig !
Hier (een dorp verderop) hadden we rond 20 uur ineens vuurwerk, ik schrok ervan... voorbode voor meer ? Whahaha het bleef bij 2 minuten en daarna niks meer gehoord, echt niks. Heerlijk :)
Mondkapjes worden hier heel streng gecontroleerd. Ik loop met mn hulphond en vind communiceren met monkapje naar haar toe erg lastig. Maar zodra je m iets lager trekt wordt je op je schouder getikt....
Door MillyMol
#3439470
Alweer ruim een jaar verder. En eindelijk zit de keuken erin. Toen ik wist wat ik wilde moest ik wachten op de timmerman die het ging maken. Hij had het druk. Toen hij eenmaal alles had ingemeten kon het hout besteld worden. “Een weekje” zei de meneer van de winkel. Echt waar! Hij zei “egy hét.” :-\ Niet: huszonegy hét. Maar dat werd het wel: 21 weken levertijd. :???: Toen nog acht weken maaktijd, negen weken levertijd voor de kookplaat en de afzuigkap en tot slot vier weken levertijd voor de tegels. En dan is het ineens februari 2022. De tegels plaats ik zelf. Leuke klus om te doen en ik hoef op niemand te wachten. :biggrin2:
Bijlagen
BC35176B-EACD-4E99-BAC5-6F07F3309676.jpeg
BC35176B-EACD-4E99-BAC5-6F07F3309676.jpeg (2.69 MiB) 980 keer bekeken
2DDB8FAF-1C77-47B0-A002-2CB115FCC8AE.jpeg
2DDB8FAF-1C77-47B0-A002-2CB115FCC8AE.jpeg (402.69 KiB) 980 keer bekeken
61E1D561-5FC4-43BD-ADAA-E33580C2BD03.jpeg
61E1D561-5FC4-43BD-ADAA-E33580C2BD03.jpeg (375.85 KiB) 980 keer bekeken
Door MillyMol
#3439471
En nog een paar foto’s. Dat gat in de tegel hoort erin: er moeten nog planken opgehangen worden.
Bijlagen
6EAA4FE4-1B76-495B-A847-D497D1483657.jpeg
6EAA4FE4-1B76-495B-A847-D497D1483657.jpeg (2.21 MiB) 979 keer bekeken
DBE081A1-ABFC-4C4C-A1E3-27D7B1787F3E.jpeg
DBE081A1-ABFC-4C4C-A1E3-27D7B1787F3E.jpeg (3.26 MiB) 979 keer bekeken
A615D703-AC46-486A-B2F1-B02F8BC4262B.jpeg
A615D703-AC46-486A-B2F1-B02F8BC4262B.jpeg (3.64 MiB) 979 keer bekeken
Door Lizzy
#3439493
Zoooooooooooooo wow!!!!!!!!!!!! Mooi!

Maar hee, hoe is het verder met je? Vind je het nog steeds fijn in Hongarije?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3439499
Wat gaaf Milly!! Al weer een jaar zeg! :) Wat vliegt die tijd.
En inderdaad heb ik dezelfde vragen! Hoe is het, hoe is je Hongaars ondertussen? Hoe vind je het daar? :biggrin2:
Door MillyMol
#3439624
Het gaat goed met me. Mijn Hongaars is -laten we zeggen- beter dan een jaar geleden, maar nog niet goed genoeg voor de kleuterschool. :biggrin2:
Het kluizenaarsbestaan van de afgelopen 18 maanden draagt ook niet erg bij aan mijn taalkundige ontwikkeling. Wij ploeteren voort, zullen we maar zeggen.

Ondanks dat bevalt het leven hier me goed, al blijven de sociale contacten ver achter bij wat het geweest zou zijn zonder Corona. Hopelijk wordt dat de komende zomerperiode beter.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door