Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3425838
Ik heb mijn tweede prik Moderna afgelopen zaterdag gekregen. Weer wat gevoelig op prikplek maar verder geen bijwerkingen. Het zal mijn leven niet heel drastisch gaan veranderen en toch geeft het een beetje vreemd gevoel van opluchting dat ik gevaccineerd ben zonder ernstige bijwerkingen en daarnaast toch ook een gevoel van veiligheid. Die anderhalve meter zit zo standaard in mijn hoofd dat ik automatisch mensen op afstand houd en naar achter loop als ze 'dreigen' te dichtbij te komen... :-[ Alleen medici zijn binnen 'mijn veilige marge van anderhalve meter' gekomen het afgelopen jaar. Ik hoop zo dat ik dat de komende maanden iets kan loslaten en niet meer wegloop als iemand te dichtbij komt. :-X Het zal weer echt wennen en aanpassen zijn.
#3425839
BlissSpirit schreef: ma 10 mei 2021, 12:41 Ml heeft ook een uitnodiging gekregen en krijgt Astra Zeneca.
Hij krijgt 29 mei de eerste en dan pas 11 september de tweede. Dat is 15 weken later en dat zit hem niet lekker. Vooral omdat hij voor mij zo snel mogelijk gevaccineerd wil zijn ( ik zit niet zo lekker in elkaar Afbeelding), maar ook omdat dit het zoveelste akkefietje is rond Astra.
Weet iemand in hoeverre het kwaad kan dat er langer tussen zit dan geadviseerd wordt? Wat zouden jullie doen?

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Dat is vreemd inderdaad. Bij mij hadden ze de tweede afspraak verzet waardoor deze ook niet meer binnen de 10-12 weken zou vallen. Iedereen wisselde nogal van mening. Ik denk niet dat het echt kwaad kan, maar ik wilde hem gewoon krijgen zoals geadviseerd wordt. Zeker ook met het vaccinatiepaspoort in mijn achterhoofd (niemand weet nog de eisen daarvan, of van andere landen) en ook wel; stel dat je rond die 15e week ziek bent, moet testen, dan moet die afspraak verzet worden en is het nóg later.

Ik heb teruggebeld naar het afsprakennummer, ben bij mijn standpunt gebleven, en toen kon ik ineens wel 1,5 week eerder terecht waardoor het nog net binnen de 12 weken valt.
#3425841
eelke schreef: Dat is vreemd inderdaad. Bij mij hadden ze de tweede afspraak verzet waardoor deze ook niet meer binnen de 10-12 weken zou vallen. Iedereen wisselde nogal van mening. Ik denk niet dat het echt kwaad kan, maar ik wilde hem gewoon krijgen zoals geadviseerd wordt. Zeker ook met het vaccinatiepaspoort in mijn achterhoofd (niemand weet nog de eisen daarvan, of van andere landen) en ook wel; stel dat je rond die 15e week ziek bent, moet testen, dan moet die afspraak verzet worden en is het nóg later.

Ik heb teruggebeld naar het afsprakennummer, ben bij mijn standpunt gebleven, en toen kon ik ineens wel 1,5 week eerder terecht waardoor het nog net binnen de 12 weken valt.
Ja, het zit hem ook echt niet lekker, terwijl hij toch heel graag gevaccineerd wil worden. Maar nu denkt hij, als ik wacht totdat iedereen geweest is en ik mag dan kiezen, dan ben ik met pfizer eerder klaar dan nu met Astra.
Helaas kan hij het niet verzetten, ook al belt hij elke dag. De huisarts heeft vaste dagen voor de eerste en de tweede prik en ivm zomervakanties is dit blijkbaar zo gepland Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

#3425845
BlissSpirit schreef: ma 10 mei 2021, 13:21 Ja, het zit hem ook echt niet lekker, terwijl hij toch heel graag gevaccineerd wil worden. Maar nu denkt hij, als ik wacht totdat iedereen geweest is en ik mag dan kiezen, dan ben ik met pfizer eerder klaar dan nu met Astra.
Helaas kan hij het niet verzetten, ook al belt hij elke dag. De huisarts heeft vaste dagen voor de eerste en de tweede prik en ivm zomervakanties is dit blijkbaar zo gepland Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Ahh ja, dat is via de huisarts natuurlijk, dat is helemaal een lastige zeg...
#3425846
BlissSpirit schreef: ma 10 mei 2021, 12:41 Ml heeft ook een uitnodiging gekregen en krijgt Astra Zeneca.
Hij krijgt 29 mei de eerste en dan pas 11 september de tweede. Dat is 15 weken later en dat zit hem niet lekker. Vooral omdat hij voor mij zo snel mogelijk gevaccineerd wil zijn ( ik zit niet zo lekker in elkaar Afbeelding), maar ook omdat dit het zoveelste akkefietje is rond Astra.
Weet iemand in hoeverre het kwaad kan dat er langer tussen zit dan geadviseerd wordt? Wat zouden jullie doen?

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Het is niet volgens het advies van Gezondheidsraad:
“De Gezondheidsraad adviseert om de 2e prik in de 12e week na de 1e prik te geven. Op deze manier kunnen zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk een vaccin krijgen. Een 2e prik is nodig voor een goede bescherming tegen het coronavirus.”

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... strazeneca
#3425848
MillyMol schreef: Het is niet volgens het advies van Gezondheidsraad:
“De Gezondheidsraad adviseert om de 2e prik in de 12e week na de 1e prik te geven. Op deze manier kunnen zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk een vaccin krijgen. Een 2e prik is nodig voor een goede bescherming tegen het coronavirus.”

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... strazeneca
Ja, ik weet het, maar doe er maar eens iets aan. Schijnt hier in Gelderland dus bij veel huisartsen zo te gaan. Allemaal onder het mom zomervakantie van arts en patiënt en we prikken maar 1 dag.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

#3425855
BlissSpirit schreef: ma 10 mei 2021, 14:38 Ja, ik weet het, maar doe er maar eens iets aan. Schijnt hier in Gelderland dus bij veel huisartsen zo te gaan. Allemaal onder het mom zomervakantie van arts en patiënt en we prikken maar 1 dag.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Ik weet niet hoe mobiel jullie zijn, maar kun je dan niet naar een andere vaccinatieplek? Eentje die wel gewoon prikt volgens het schema? Of roep ik nu iets raars...
#3425859
Ronald schreef: Ik weet niet hoe mobiel jullie zijn, maar kun je dan niet naar een andere vaccinatieplek? Eentje die wel gewoon prikt volgens het schema? Of roep ik nu iets raars...
Fijn dat je mee denkt en al moesten we naar de andere kant van het land, dat zou geen probleem zijn. Maar helaas kan hij zich alleen bij eigen huisartsenpraktijk laten vaccineren. Of weet jij iets wat wij niet weten? Ml valt onder de 60-64 jarige en die worden voor zover ik kan vinden alleen bij eigen huisarts geprikt.
Ik wacht zelf ook nog, maar ik val onder de 60- met medisch risico en ben nu nog niet aan de beurt.. En krijg ook een ander vaccin.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

#3425871
Lizzy schreef:Ik vind dan wel als nadeel dat ik dan AZ krijg terwijl (zoals het er nu naar uit ziet) ik anders Pfizer, Moderna of Janssen krijg :-\
Ja klopt hoor, maar ml krijgt sowieso al Astra, dus voor hem maakt het niet uit.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

#3425875
Het was inderdaad met name als optie voor de man van Bliss die op die manier wellicht wel een tweede prik binnen de gestelde termijn kan krijgen van AZ.

En anders misschien informeren bij de landelijke vereniging van huisartspraktijken wat er aan te doen is? Die hebben namelijk het volgende op de website staan ivm vakantieperiode in de zomer:
Uitvoering vaccinatie in vakantieperiode
In verband met de zomervakantieperiode krijgen de LHV en het RIVM geregeld vragen van huisartsen over wat er mogelijk is in de planning van levering van vaccins vanwege geplande vakanties. Het RIVM meldt dat zij de leveringsschema’s nu zo hebben ingericht dat in de meeste regio’s de vaccins uiterlijk in de week voor de start van de schoolvakanties worden geleverd. Ook vragen sommigen welke ruimte er is rondom de aanbevolen 12 weken tussen de eerste en de tweede prik. De RIVM-LCI-richtlijn(externe link) stelt dat het interval voor het AstraZeneca-vaccin 10-14 weken is. In de richtlijn staat: “We hanteren een interval van 12 weken of langer en bij voorkeur niet korter dan 10 weken. Als de tweede vaccinatie iets later plaatsvindt dan 12 weken, bijvoorbeeld 13 of 14 weken, is dat ook prima.” Dat biedt dus wat meer ruimte om de vaccinaties zo te plannen dat het voor de huisartsenpraktijken en de patiënten past.
Bij jouw man is het 15 weken, dat lijkt mij dus zeker niet de bedoeling. Ook niet volgens de richtlijnen die gelden bij huisartsen.....
#3425928
Whaaaaa....hier vandaag 2 uitnodigingen binnen gekregen voor de 'antivaxers' hier in huis (want beide nemen ze nooit de griepprik waar ze wel voor worden uitgenodigd)
En zowaar.....allebei binnen 5 minuten een afspraak gemaakt :)

Van m'n man wist ik dat hij er wel op zat te wachten, maar kind was toch nog wel even spannend want die kon ik tot vorige week niet overtuigen dat hij er echt slimmer aan zou doen om deze toch te halen.
En ja, volwassen....dus mam is lief maar als ze niet willen, willen ze niet (hij is verder absoluut niet anti hoor, houdt zich keurig aan alle maatregelen etc. ..... maar die prik, die vertrouw ik nog niet)

Maar gelukkig hing hij direct aan de telefoon toen hij net binnen kwam.....volgende week zijn ze aan de beurt :)


(.....en ik wil oooooooook >:( )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door