Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3431797
Ronald schreef: za 28 aug 2021, 18:38 Op het moment dat het ziekenhuis voor jou (mede) verantwoordelijk is, wordt je door het ziekenhuis vervoerd. En dat is afhankelijk van wat je mankeert: in een bed of in een rolstoel.
Tenminste, dat is mij altijd verteld.
Dat klinkt heel logisch.
#3432420
Weet iemand of je werkgever je kan verplichten tot testen voor een cursus?
Ik heb 1 vaccinatiegehad en ben daar 13 dagen goed belabberd van geweest dus voor de 2e heb ik bedankt. Nu is het zo dat mijn werkgever al 4 maanden geleden een hotel geboekt heeft waar een 2 daagse cursus gegeven wordt midden oktober.(ik rijdt wel in de avond terug maar sommige blijven slapen) en nu met de nieuwe maatregelen sta ik dus met mijn rug tegen de muur. Ik weiger voor werk de 2e te gaan halen en ik weiger voor zoiets 2x een wattenstaaf achter mijn oogbol te laten stoppen.
Ik heb het RIVM gecontact met de vraag of als de 1,5m gewaarborgd is dan ook de coronapas moet. We zijn met 15 man, dus op een gemiddelde verjaardag zitten meer mensen...maar het antwoord was dus; Op elk EVENEMENT geldt de coronapas.
Dus nu vroeg ik mij af dat als ik weiger te testen (integriteit eigen lichaam is grondwet) of mijn werkgever een poot zou hebben om op te staan???
Mij LG weet ervan en ze gaan in gesprek met het hotel eind september....
#3432421
Je werkgever kan je niet verplichten en doet dat ook niet. Het horecabedrijf kan echter wel besluiten om je geen toegang te verlenen als je geen QR-code kunt overleggen.

Als de cursus verplicht is voor je werk, kun je misschien kijken of je de cursus via MS Teams of Zoom kan volgen. Dat is ook nog een optie.
#3432423
Heel kort door de bocht gedacht, kan een werkgever je tot bepaalde scholing verplichten en heeft een werkgever een plicht tot het creëren van een veilige werkomgeving. Dus ik kan mij wel voorstellen dat een werkgever een poot heeft om op te staan. Ik denk alleen dat veel hiervan nog niet helemaal vastgelegd is in wetgeving ed, dus waar de nuance komt te liggen is denk ik nog niet duidelijk.
#3432424
Ronald schreef: do 16 sep 2021, 14:16 Je werkgever kan je niet verplichten en doet dat ook niet. Het horecabedrijf kan echter wel besluiten om je geen toegang te verlenen als je geen QR-code kunt overleggen.

Als de cursus verplicht is voor je werk, kun je misschien kijken of je de cursus via MS Teams of Zoom kan volgen. Dat is ook nog een optie.
Het is een teambuidingscursus de 2e (vorig jaar september ook 2 dagen) nav reorganisatie, 12 maart 2020 kreeg je te horen of je nog een baan had, nav nieuw team dus deze sessies van 2 dagen. En nu dus deel 2. En weet je wat vorige week donderdag hebben we weer te horen gekregen dat ze gaan reorganiseren, nu krijgen we midden nov te horen of je nog een baan hebt...Dus cursus echt voor werk nee zo kan je het niet noemen.
Ik vrees dat in dit geval zooms of teams hem ook niet gaan worden...

Als ze dat ding op kantoor zouden houden is er niets aan de hand...
#3432425
Kaela schreef: do 16 sep 2021, 14:19 Heel kort door de bocht gedacht, kan een werkgever je tot bepaalde scholing verplichten en heeft een werkgever een plicht tot het creëren van een veilige werkomgeving. Dus ik kan mij wel voorstellen dat een werkgever een poot heeft om op te staan. Ik denk alleen dat veel hiervan nog niet helemaal vastgelegd is in wetgeving ed, dus waar de nuance komt te liggen is denk ik nog niet duidelijk.
Ik denk dat een werkgever in NL het moeilijk kan verplichten omdat zij wettelijk niet naar een vaccinatie status mogen vragen dus dat zij ook niet een coronapas mogen verplichten. Maar wat Ronald zegt; het hotel is dat nu wel verplicht om te doen. Dus dat botst.
#3432426
Siberienne schreef: do 16 sep 2021, 15:08 Ik denk dat een werkgever in NL het moeilijk kan verplichten omdat zij wettelijk niet naar een vaccinatie status mogen vragen dus dat zij ook niet een coronapas mogen verplichten. Maar wat Ronald zegt; het hotel is dat nu wel verplicht om te doen. Dus dat botst.
Dat klopt en dat wist ik natuurlijk al. Het gaat mij erom dat als ik zeg ik weiger om een test te gaan doen voor zoiets (omdat het hotel dat moet door de nieuwe regels) wat dan. Zoals gezegd op een gemiddelde verjaardag komen meer mensen!
#3432427
Cindy de Wolf schreef: do 16 sep 2021, 15:26 Dat klopt en dat wist ik natuurlijk al. Het gaat mij erom dat als ik zeg ik weiger om een test te gaan doen voor zoiets (omdat het hotel dat moet door de nieuwe regels) wat dan. Zoals gezegd op een gemiddelde verjaardag komen meer mensen!
Dat is simpelweg gissen omdat hier gewoon geen klip en klare wetgeving over is. Overigens verwacht ik ook geen duidelijke wetgeving en zal een rechter uiteindelijk moeten beslissen wat prevaleert. Jouw recht om niet te vaccineren/testen, de plicht van jouw werkgever om een veilige werkomgeving te bieden, het belang van de werkgever (voor zover aanwezig) om deze bijeenkomsten extern te organiseren, etc.
Ik denk dat je niet direct een probleem hebt. Wel zullen sommige werkgevers dit soort zaken mee laten wegen bij te nemen besluiten in de toekomst. Dat zullen ze nooit zeggen, laat staan opschrijven, maar sommigen onthouden het wel. En dat mag niet, maar het gebeurt wel.
#3432428
Cindy de Wolf schreef: do 16 sep 2021, 15:26 Dat klopt en dat wist ik natuurlijk al. Het gaat mij erom dat als ik zeg ik weiger om een test te gaan doen voor zoiets (omdat het hotel dat moet door de nieuwe regels) wat dan. Zoals gezegd op een gemiddelde verjaardag komen meer mensen!
Tja... dan zal het hotel je dus weigeren.

Het hotel waar het gebeuren plaatsvindt moet de regels volgen. Daar kun jij niets aan veranderen, ben ik bang. Je kunt alleen wel bespreekbaar maken bij je werkgever dat je niet bij de cursus kunt zijn omdat je je niet wilt laten testen.
#3432429
Ronald schreef: do 16 sep 2021, 16:16 Tja... dan zal het hotel je dus weigeren.

Het hotel waar het gebeuren plaatsvindt moet de regels volgen. Daar kun jij niets aan veranderen, ben ik bang. Je kunt alleen wel bespreekbaar maken bij je werkgever dat je niet bij de cursus kunt zijn omdat je je niet wilt laten testen.
Dat laatste weten ze al. En het antwoord 1,5 week geleden was, maak je niet druk , alle afspraken zijn op 1,5m gemaakt en wij gaan je nergens toe verplichten. Dat heb ik zwart op wit...En dat ze eind september met de locatie gaan praten...Ik hoop maar dat het of uitgesteld wordt of naar kantoor gehaald wordt...He mss kan ik mijn buitenlandse QR code laten zien...die heb ik namelijk wel ;)
#3432431
Cindy de Wolf schreef: do 16 sep 2021, 16:30 Ik hoop maar dat de zaal die ze ervoor afgehuurd hebben in een dusdanig grijs gebied ligt qua regelgeving dat het oke is. Het etentje in de avond dat skip ik met liefde. Nou ja we zullen het dan wel gaan merken.
Wel fijn dat je werkgever in de meewerkstand staat.
#3432432
Cindy de Wolf schreef: do 16 sep 2021, 16:26 Dat laatste weten ze al. En het antwoord 1,5 week geleden was, maak je niet druk , alle afspraken zijn op 1,5m gemaakt en wij gaan je nergens toe verplichten. Dat heb ik zwart op wit...En dat ze eind september met de locatie gaan praten...Ik hoop maar dat het of uitgesteld wordt of naar kantoor gehaald wordt...He mss kan ik mijn buitenlandse QR code laten zien...die heb ik namelijk wel ;)
Vraag of iemand de corona scan app download en scan die qr code eens. Als er dan een groene vink komt zou ik die gerust gebruiken. Als je dan verder 1,5m afstand houdt of bijvoorbeeld een zelftest hoeft dan lijkt me dat toch prima.
#3432437
Ik begrijp dat je die tweede vaccinatie aan je voorbij hebt laten gaan omdat je er zo beroerd van bent geweest. Maar de consequentie daarvan is dan wel dat je je moet laten testen. Ik neem toch aan dat je daar niet twee weken beroerd van wordt?

Sjoemelen met een corona check-app vind ik echt een no-go.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door