Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3429683
sam28 schreef: wo 14 jul 2021, 20:27 De ene was idd wat grieperig, de ander geen smaak en reuk meer en goed ziek. Ik vind dat wel lastig hoor en hoop vooral dat je er de long-covid mee voorkomt. Want die ga ik niet trekken denk ik.
Nee dat hoop ik ook echt. Griep is niet zo'n probleem, flinke griep ook niet. Maar het moet na 1 of 2 weken toch wel weer beter gaan wat mij betreft...
#3429685
sam28 schreef: wo 14 jul 2021, 20:27 De ene was idd wat grieperig, de ander geen smaak en reuk meer en goed ziek. Ik vind dat wel lastig hoor en hoop vooral dat je er de long-covid mee voorkomt. Want die ga ik niet trekken denk ik.
Ik krijg het idee dat het bij Pfizer echt alles of niets is. :-\
Dus ofwel beschermd, ofwel niet..
#3429687
Kim_S schreef: wo 14 jul 2021, 20:19 Zeker! En ze wil het helemaal zelf, ze mag ook gerust weigeren van ons als ze wil. Ze vindt het wel spannend. Maar er mag een ouder mee, dus dat komt goed.
Dat is ook de beste aanpak. Informeren en zelf laten beslissen....ook als ze 12 zijn kunnen ze heel goed overzien wat de eventuele meerwaarde van vaccineren kan zijn.

Laat haar wel even goed eten voor er geprikt wordt.
Ik hoorde vandaag dat er opvallend veel jongeren onderuit gaan tijdens het zetten van het vaccin....deels doordat ze het spannend vinden, maar veel ook omdat ze voor die tijd onvoldoende gegeten hebben en dan werkt dat samen tot een reactie van flauwvallen.
#3429695
Kim_S schreef: wo 14 jul 2021, 20:22 En, blijft het zo? :)
Ja, tot op heden alleen een beetje spierpijn, heel licht maar, in de prikarm. Alsof ik een zware emmer met water uit de regenton heb opgehesen. Wat natuurlijk ook kan komen doordat ik een zware emmer met water uit de regenton heb opgehesen. ::) :biggrin2:
#3429696
Ina schreef: wo 14 jul 2021, 21:30 Dat is ook de beste aanpak. Informeren en zelf laten beslissen....ook als ze 12 zijn kunnen ze heel goed overzien wat de eventuele meerwaarde van vaccineren kan zijn.

Laat haar wel even goed eten voor er geprikt wordt.
Ik hoorde vandaag dat er opvallend veel jongeren onderuit gaan tijdens het zetten van het vaccin....deels doordat ze het spannend vinden, maar veel ook omdat ze voor die tijd onvoldoende gegeten hebben en dan werkt dat samen tot een reactie van flauwvallen.
Goeie tip, dank je!
Het is wel een beetje een stresskipje, maar ik denk dat ze het prima zal doen.
#3429699
Anne in Zweden schreef: wo 14 jul 2021, 22:40 Ja, tot op heden alleen een beetje spierpijn, heel licht maar, in de prikarm. Alsof ik een zware emmer met water uit de regenton heb opgehesen. Wat natuurlijk ook kan komen doordat ik een zware emmer met water uit de regenton heb opgehesen. ::) :biggrin2:
Ja hallo, hoe moeten wij nu dan nog beoordelen hoe het met de bijwerkingen gesteld is, als je gewoon van alles gaat doen? ::)

Fijn dat het mee lijkt te vallen tot nu toe :-*
#3429702
Hier ook flink stijve arm, maar is nu wel weer grotendeels weg.
Wel wat last van mn keel en erg moe.
Maar dat ik me moe en niet oke voel kan net zo goed door de angst/paniek van gister komen.. had er vandaag helaas ook weer last van. :-[
Die rauwe keel is we duidelijk iets anders :P
#3429706
Kim_S schreef: wo 14 jul 2021, 22:44 Ja hallo, hoe moeten wij nu dan nog beoordelen hoe het met de bijwerkingen gesteld is, als je gewoon van alles gaat doen? ::)

Fijn dat het mee lijkt te vallen tot nu toe :-*
Tja, een optie zou kunnen zijn dat je hierheen komt, een zware emmer met water uit de regenton ophijst en dan afwacht of je spierpijn krijgt of niet. Zo ja, lag het aan de emmer met water, zo niet, lag het aan de prik. :biggrin2:
#3429715
Dat verschilt. Janssen en pfizer geloof ik.
De eerste lichting is geprikt met pfizer, daarna is er een kleine groep met astrazenica en vervolgens is mijn groep geprikt met moderna en toen janssen beschikbaar kwam is daar de rest mee gedaan.
#3429761
Afgelopen dinsdag een paar uurtjes naar kantoor geweest. Krijg ik gisteren te horen dat mijn collega positief is getest. Had gezellig gefeest afgelopen weekend. Aangezien ik een poosje met hem heb staan praten moet ik nu in isolatie en ook testen. Volgende week vrijdag heb ik eigenlijk mijn tweede vaccinatie, maarja als ik positief test dan mag ik die dus niet hebben. Ik heb mijn baas al gezegd dat ik pas weer een voet in kantoor zet twee weken na mijn laatste vaccinatie. Pffff ik baal hier zo van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door