Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3431665
pluk schreef: wo 25 aug 2021, 22:47 https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... -nederland

Iedereen die wil van 18 jr of ouder kan voor begin/half september 2x gevaccineerd zijn.
Grote priklocaties worden hier inmiddels gesloten en er gaan prikbussen naar bepaalde wijken maar ook bijvoorbeeld universiteiten om laagdrempelig alsnog te kunnen vaccineren.
Dankjewel Pluk.
#3431669
src_esther schreef: za 17 jul 2021, 18:53 De 2de prik is enkele dagen geleden gezet en we zijn voorzichtig positief.
Nog even een update over de AZ vaccinaties bij mijn lief. Alle klachten die binnen 12 uur na de 1ste prik kwamen opzetten en niet verdwenen zijn na de 2de prik vrij snel minder geworden en inmiddels weg. Omdat hij zich zo ellendig voelde was er ook uitgebreid bloedonderzoek gedaan en huisarts had zelden zulke goede waardes gezien bij iemand van zijn leeftijd.
#3431675
src_esther schreef: wo 25 aug 2021, 23:47 Nog even een update over de AZ vaccinaties bij mijn lief. Alle klachten die binnen 12 uur na de 1ste prik kwamen opzetten en niet verdwenen zijn na de 2de prik vrij snel minder geworden en inmiddels weg. Omdat hij zich zo ellendig voelde was er ook uitgebreid bloedonderzoek gedaan en huisarts had zelden zulke goede waardes gezien bij iemand van zijn leeftijd.
Fijn. Dat is goed om te lezen!
#3431698
6 juli heb ik de 2e prik van AZ gehad. Vorige week had ik last van druk op mijn borst. Een lang verhaal kort; naar de dokter, bloed prikken, te hoge D-dimeer waarde (stolling) van 4.7. Dit moet onder de 0,5 zijn. Direct naar het ziekenhuis ivm verdenking longembolie. Ik ben helemaal nagekeken. Ook is er een ct scan vd thorax gemaakt. Gelukkig was alles goed.

Er is geen verklaring voor de hoge waarde. Ik dacht zelf nog aan het vaccin, maar de arts van de SEH zei dat dan ook de bloedplaatjes te laag zouden zijn.

Ik ben bij een homeopaat, toen ik het hem vertelde (nog zonder te zeggen dat ik aan het vaccin denk) bevestigde hij wat ik denk; door het vaccin. Hij zegt dat hij meer patiënten heeft die na het vaccin een verhoogde waarde hebben. Hij adviseerde mij om 2 maanden nattokinase te nemen, dit zou het bloed een beetje verdunnen.

Ook al denk ik het zelf ook dat het door het vaccin komt, ik ben geen arts en ik kan er ook geen bewijs voor vinden. Toch vind ik het best verontrustend.
#3431703
djeena schreef: do 26 aug 2021, 16:38 6 juli heb ik de 2e prik van AZ gehad. Vorige week had ik last van druk op mijn borst. Een lang verhaal kort; naar de dokter, bloed prikken, te hoge D-dimeer waarde (stolling) van 4.7. Dit moet onder de 0,5 zijn. Direct naar het ziekenhuis ivm verdenking longembolie. Ik ben helemaal nagekeken. Ook is er een ct scan vd thorax gemaakt. Gelukkig was alles goed.

Er is geen verklaring voor de hoge waarde. Ik dacht zelf nog aan het vaccin, maar de arts van de SEH zei dat dan ook de bloedplaatjes te laag zouden zijn.

Ik ben bij een homeopaat, toen ik het hem vertelde (nog zonder te zeggen dat ik aan het vaccin denk) bevestigde hij wat ik denk; door het vaccin. Hij zegt dat hij meer patiënten heeft die na het vaccin een verhoogde waarde hebben. Hij adviseerde mij om 2 maanden nattokinase te nemen, dit zou het bloed een beetje verdunnen.

Ook al denk ik het zelf ook dat het door het vaccin komt, ik ben geen arts en ik kan er ook geen bewijs voor vinden. Toch vind ik het best verontrustend.
Jeetje! Wat een spannende toestanden zeg :-X . Ja, ik denk persoonlijk dat het te vroeg is om te zeggen "komt wel/niet door het vaccin". Geloof niet dat het uit valt te sluiten. Vind het ook wel een beetje toevallig..... En ik vind het ook wel een beetje eng. En het valt te bezien of alle klachten die veroorzaakt zijn door het vaccin deze keer wel gezien/gehoord gaan worden :-\
#3431766
src_esther schreef: za 28 aug 2021, 09:20 Wat naar djeena.
Volgens mij is een verhoogde D-dimeer ook een symptoom van COVID-19.
Hoe hoger de waarde, hoe hoger de kans op ernstiger verloop, dacht ik gelezen te hebben.
Heb je COVID-19 (gehad)?
Een verhoogde d dimeer is een teken van afbraak van stolsels. Dat kunnen allerlei stolsels zijn. Ook bv vanuit blauwe plekken. D-dimeer bepalingen werden voorheen gebruikt om bij mensen die klachten hadden die bij een lomgembolie zouden kunnen passen, de longembolie uit te sluiten. Negatieve d dimeer = geen embolie. Het omgekeerde is niet waar. Een verhoogde d dimeer kan bij heel veel dingen optreden, vrij aspecifieke bepaling die je in context moet interpreteren. Bij oudere mensen is de d-dimeer vaak ook wat hoger dan normaal.
#3431772
src_esther schreef: za 28 aug 2021, 09:20 Wat naar djeena.
Volgens mij is een verhoogde D-dimeer ook een symptoom van COVID-19.
Hoe hoger de waarde, hoe hoger de kans op ernstiger verloop, dacht ik gelezen te hebben.
Heb je COVID-19 (gehad)?
Hoi Esther,

Nee, ik heb geen covid gehad. Alleen het vaccin ertegen (AstraZeneca).
#3431773
Siberienne schreef: za 28 aug 2021, 13:11 Een verhoogde d dimeer is een teken van afbraak van stolsels. Dat kunnen allerlei stolsels zijn. Ook bv vanuit blauwe plekken. D-dimeer bepalingen werden voorheen gebruikt om bij mensen die klachten hadden die bij een lomgembolie zouden kunnen passen, de longembolie uit te sluiten. Negatieve d dimeer = geen embolie. Het omgekeerde is niet waar. Een verhoogde d dimeer kan bij heel veel dingen optreden, vrij aspecifieke bepaling die je in context moet interpreteren. Bij oudere mensen is de d-dimeer vaak ook wat hoger dan normaal.
Dank voor je uitleg Siberienne. Interessant wat je schrijft. Geen reden tot paniek dus. Dat had ik wel, doordat je in een stroomversnelling komt. Ik mocht niet eens meer lopend het ziekenhuis in, moest in een rolstoel etc.

Ik had van de homeopaat Nattokinase gekregen. Daar ben ik alweer mee gestopt. Eén van de bijwerkingen is dat je bloeddruk lager wordt. Deze is bij mij al zo laag, ik werd er nogal duizelig van.

Nu de uitslag van alle onderzoeken goed is, heb ik het maar weer los gelaten.
#3431779
Djeena schreef: za 28 aug 2021, 16:21 Dank voor je uitleg Siberienne. Interessant wat je schrijft. Geen reden tot paniek dus. Dat had ik wel, doordat je in een stroomversnelling komt. Ik mocht niet eens meer lopend het ziekenhuis in, moest in een rolstoel etc.
Op het moment dat het ziekenhuis voor jou (mede) verantwoordelijk is, wordt je door het ziekenhuis vervoerd. En dat is afhankelijk van wat je mankeert: in een bed of in een rolstoel.
Tenminste, dat is mij altijd verteld.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door