Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3427322
Oo ik zou ook blij zijn met Janssen. Heel blij.
Een groot deel van mijn overweging om een vaccin te nemen is nl. dat je dan wel mag gaan en staan waar je wil en zonder niet :-\ Speelt natuurlijk hier in DE meer mee en het feit dat ik telkens de grens over moet.
Tuurlijk wil ik niet ernstig ziek worden, maar daar ben ik minder bang voor dan straks weer " opgesloten" te worden doordat ik geen vaccin(s) gehad heb.
Daarnaast moet mijn man ook reizen voor zijn werk wat nu dus ook onmogelijk is, dus die moet ook een vaccin.
Ja dus we gaan idd die optie n nakijken om in NL een afspraak te kunnen maken. Moet alleen zorgen dat we ergens zo'n geel boekje vandaan halen, want dat hebben we niet
#3427323
pearlsofpassion schreef: vr 04 jun 2021, 09:57 Voilà, m'n 2e AZ prik zit erin.
Ik ben er blij mee.
Ik voel me beschermd genoeg voor mijn leeftijd (tis tenslotte, ongeacht welk vaccin, toch maar voor relatief korte periode) en ik hoop gewoon dat de bijwerkingen deze keer meevallen.
Ondertussen ben ik wel blij dat de meesten Pfizer krijgen want dat werkt wel beter voor groepsimmuniteit (wat ook beter is voor mij)
En ik hoop dat Meneer wel Pfizer mag krijgen, maar het zou al gek moeten lopen dat dat niet zo zou zijn.. We verwachten zijn uitnodiging wel binnenkort. Zijn 3 jaar jongere broer heeft al 1 gehad maar het zou gemeente tot gemeente wat kunnen verschillen, naar het schijnt.
Meneer kan hier checken wanneer hij ongeveer en uitnodiging kan verwachten en met welke vaccins hij gevaccineerd kan worden:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oronavirus
#3427325
Kaio schreef:Oo ik zou ook blij zijn met Janssen. Heel blij.
Een groot deel van mijn overweging om een vaccin te nemen is nl. dat je dan wel mag gaan en staan waar je wil en zonder niet :-\ Speelt natuurlijk hier in DE meer mee en het feit dat ik telkens de grens over moet.
Tuurlijk wil ik niet ernstig ziek worden, maar daar ben ik minder bang voor dan straks weer " opgesloten" te worden doordat ik geen vaccin(s) gehad heb.
Daarnaast moet mijn man ook reizen voor zijn werk wat nu dus ook onmogelijk is, dus die moet ook een vaccin.
Ja dus we gaan idd die optie n nakijken om in NL een afspraak te kunnen maken. Moet alleen zorgen dat we ergens zo'n geel boekje vandaan halen, want dat hebben we niet
Je hebt dat gele boekje niet persé nodig hoor. Wij hebben hem ook niet. Ja misschien van heel vroeger nog bij mijn ouders op zolder AfbeeldingAfbeelding Je krijgt gewoon een kaartje/papier mee met de info. En straks kan je de app gebruiken

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

#3427328
MillyMol schreef: vr 04 jun 2021, 10:37 Meneer kan hier checken wanneer hij ongeveer en uitnodiging kan verwachten en met welke vaccins hij gevaccineerd kan worden:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oronavirus
Dat is Nederland, PoP woont in Belgie ;)

@Kaio: geel boekje is alleen maar een extra bovenop het vaccinatiebewijs wat je sowieso al meekrijgt.


Hier is de meneer blij, hij kan vandaag zijn afspraak maken :) Met het huidige tempo waarin per dag 1 jaartal er bij komt ipv de twee die het paar dagen terug nog waren duurt het voor mij nog ongeveer een week ::)
#3427330
Kaio schreef: vr 04 jun 2021, 10:36 Oo ik zou ook blij zijn met Janssen. Heel blij.
Een groot deel van mijn overweging om een vaccin te nemen is nl. dat je dan wel mag gaan en staan waar je wil en zonder niet :-\ Speelt natuurlijk hier in DE meer mee en het feit dat ik telkens de grens over moet.
Tuurlijk wil ik niet ernstig ziek worden, maar daar ben ik minder bang voor dan straks weer " opgesloten" te worden doordat ik geen vaccin(s) gehad heb.
Daarnaast moet mijn man ook reizen voor zijn werk wat nu dus ook onmogelijk is, dus die moet ook een vaccin.
Ja dus we gaan idd die optie n nakijken om in NL een afspraak te kunnen maken. Moet alleen zorgen dat we ergens zo'n geel boekje vandaan halen, want dat hebben we niet
Dat gele boekje heb je helemaal niet nodig. :)
#3427333
Het is de bedoeling dat er een EU- vaccinatiepas beschikbaar komt per 1/7.
Waarschijnlijk een digitale pas waarmee je middels een QR-code kunt aantonen dat je gevaccineerd bent.

Het gele boekje is eigenlijk bedoeld voor mensen die vaccinaties hebben gekregen bovenop het rijksvaccinatie programma. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld vaccinaties tegen gele koorts, hepatitis C, knokkelkoorts en nog zo wat van die tropische ziekten.

Op de één of andere manier hebben mensen bedacht dat het handig was om ook het COVID- vaccin erin te laten zetten. Totaal overbodig en alleen maar extra administratie voor een toch al overbelast zorgsysteem.
#3427339
Lizzy schreef: do 03 jun 2021, 18:50 Jij hebt nu nog de keuze. Had ik die gehad had ik afgezegd en voor Pfizer of Moderna gegaan.

Ik weet dat ik niet mag klagen :-[ maar Leo en ik hebben onszelf in quarantaine gehouden vanaf maart vorig jaar. Hij heeft AZ en ik Janssen. Zo van "u heeft bijna 1,5 jaar aangepield, piel nog maar even verder". Gewoon grondig de tering in, eigenlijk.
Nou, ik heb afgezegd en nieuwe afspraken. Moet nu wel 2 weken langer wachten voor eerste prik.
#3427342
Omdat toen ik aan de beurt was er nog sprake was van "weigering is geen vaccin" heb ik niet geweigerd.
Van de week kon ik gratis en voor niets op de vliegbasis het Janssen vaccin krijgen. Gelijk in één keer klaar.

Maar ja... ik had al de eerste AZ te pakken.
#3427351
MillyMol schreef: vr 04 jun 2021, 10:37 Meneer kan hier checken wanneer hij ongeveer en uitnodiging kan verwachten en met welke vaccins hij gevaccineerd kan worden:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oronavirus
Wij zijn belgen. ;)

Maar erg bedankt voor de moeite van het opzoeken hoor.

Edit: hij krijgt ze net op dit moment binnen, de uitnodiging.
Pfizer, eerste op 19/06. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door