Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3423273
Thea schreef: za 03 apr 2021, 16:37 Wij hebben voorlopig nog steeds de beslissing genomen om niet gevaccineerd te willen worden.
Mijn man had vorige week oproep gekregen voor gisteren.
Hij is niet gegaan en nu lees ik vandaag dat ze gisteren op die locatie per ongeluk dubbele dosis aan 150 mensen hebben gegeven. :???:
Dit waren dus vacinaties met AstraZeneca.
Ze zeggen dat het geen kwaad kan maar de mensen zijn vandaag gebeld en hebben te horen gekregen dat ze extra allert moeten zijn op bijwerkingen.
Bij de eerste vaccinaties (dat was toen wel Pfeizer) hebben ze per ongeluk/onwetendheid de volledige flacon ingespoten. Dat waren dus 7 dosissen. Dat heeft toen geen nadelige gevolgen gehad.
#3423278
Lizzy schreef: zo 04 apr 2021, 11:50 OK, tussen 1ste AZ prik en 2de AZ prik zit bij Leo 11 weken. Nou weet ik eigenlijk niet goed wanneer hij zich weer wat veiliger kan gaan bewegen...?
Vanaf drie weken na de eerste prik. De tweede prik geeft niet meer maar langer bescherming bij AZ.
#3423284
Is dat hetzelfde bij Pfizer, die 3 weken?
Of is daar wel echt de tweede prik nog nodig voor voldoende bescherming?
Mijn vader krijgt de eerste prik met Pfizer over 2 weken, en ik zou graag weer eens langsgaan als het risico kleiner is voor hem. Maar dan is het wel handig om te weten wanneer dat zo is :)
#3423285
Siberienne schreef: zo 04 apr 2021, 12:06 Vanaf drie weken na de eerste prik. De tweede prik geeft niet meer maar langer bescherming bij AZ.
Dankjewel Siberienne! Hoewel ik waarschijnlijk weinig ga veranderen in mijn dagelijkse doen (en laten).
Ik kreeg vrijdag de uitnodiging (bouwjaar '58), heb meteen gebeld en 15 april krijg ik de eerste en in juli dan de tweede.
#3423335
Kim_S schreef: zo 04 apr 2021, 13:33 Is dat hetzelfde bij Pfizer, die 3 weken?
Of is daar wel echt de tweede prik nog nodig voor voldoende bescherming?
Mijn vader krijgt de eerste prik met Pfizer over 2 weken, en ik zou graag weer eens langsgaan als het risico kleiner is voor hem. Maar dan is het wel handig om te weten wanneer dat zo is :)
Bij Pfizer is het anders: optimale bescherming vanaf 2 weken na de 2e prik.
#3423339
Mijn pap (long- en hartpatiënt) mag donderdag in het zkh zijn 1e prik halen. Wordt Moderna. Lees je eigenlijk weinig over. De bijwerkingen zijn vooral na de 2e prik te merken. Hopelijk valt het voor paps mee die bijwerkingen.
Zelf vrees ik dat ik heel lang mag wachten (bouwjaar 81) en hopelijk wordt het dan Jansen. Heb ff geen vertrouwen in AZ na alle berichten over trombose
#3423349
Lizzy schreef: zo 04 apr 2021, 11:50 OK, tussen 1ste AZ prik en 2de AZ prik zit bij Leo 11 weken. Nou weet ik eigenlijk niet goed wanneer hij zich weer wat veiliger kan gaan bewegen...?
Ik heb mijn uitnodiging zaterdag binnengekregen voor AZ via de huisarts, maar alleen een datum voor een eerste enting, niet voor de 2e.

Ik ben 64 en Leo is 67, maar die is dus nog niet aan de buurt. Onze overbuurvrouw van 70, die met haar rollator en zuurstof rondloopt, weet ook nog niets.
Al vind ik het fijn om snel aan de beurt te zijn, vind ik de volgorde van enten bijzonder. Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waarom 63- en 64jarigen eerder aan de beurt zijn?!
#3423353
Borke schreef: zo 04 apr 2021, 22:27 Ik heb mijn uitnodiging zaterdag binnengekregen voor AZ via de huisarts, maar alleen een datum voor een eerste enting, niet voor de 2e.

Ik ben 64 en Leo is 67, maar die is dus nog niet aan de buurt. Onze overbuurvrouw van 70, die met haar rollator en zuurstof rondloopt, weet ook nog niets.
Al vind ik het fijn om snel aan de beurt te zijn, vind ik de volgorde van enten bijzonder. Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waarom 63- en 64jarigen eerder aan de beurt zijn?!
Omdat aanvankelijk gedacht werd dat AZ niet werkzaam was bij mensen ouder dan 65 is men met dat vaccin jonger dan 65 gaan vaccineren.
#3423377
pike schreef: zo 04 apr 2021, 23:12 Omdat aanvankelijk gedacht werd dat AZ niet werkzaam was bij mensen ouder dan 65 is men met dat vaccin jonger dan 65 gaan vaccineren.
Ja precies, onder de 65 werden zo'n beetje de eersten voor AZ en net boven de 65 zijn de laatsten voor Pfizer (even kort door de bocht).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door