Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3420493
Ik denk dat het hele gemiddelde het lastig maakt. Want je zal maar die 20-iger zijn die wél een heftige coronabesmetting doormaakt. Je weet het gewoon niet. En dan zou ik dus liever een paar dagen flink grieperig zijn van de vaccinatie dan die besmetting met corona.

Maar ik snap dus de overpeinzing ook echt heel goed :-*
#3420497
pearlsofpassion schreef: ma 22 feb 2021, 18:20 Ja, dat zeg ik ook. Merk ik dus ook op.
Maar is het immuunsysteem zo verschillend tussen twintigers en veertigers?
In die mate? Zou dat de enige verklaring zijn?

Dat bedoel ik dus ook. Bij mijn werk ook iemand van 23 die 39 graden koorts kreeg.. Das toch al heftig na een vaccinatie. Dan vraag ik me af of mensen dan die leeftijd gemiddeld gezien niet meer last hebben van het vaccin dan van Corona zelf.
Bij dertigers (of bijna dertigers) of ouder vraag ik me dat niet meer af he. Dat is duidelijk. Het gaat over die vroege twintigers. Daar stelt corona vaak 2x niets voor. Tis niet dat ik meteen beslis dat ik vind dat het beter is Corona te krijgen op die leeftijd, ik vraag het me gewoon even af. Een overpeinzing.

Enfin, het blijft een moeilijke afweging en bij corona weet je nooit terwijl de enting normaal wel geen lange termijn effecten heeft en dus minder risico inhoudt. Je weet wat je kunt verwachten itt bij corona.

Maar ik vind dat het toch ook toegelaten moet zijn daar wat kritisch naar te kijken en over na te denken. De dingen benoemen zoals ze zijn..
Het is toch niet zo dat men vaccinatie niet in twijfel mag trekken?
Je trekt maar een eind weg ;) tuurlijk mag dat. Ik heb even gekeken in de originele trial maar daarin had 2% van de deelnemers koorts boven de 39C maar er staan geen leeftijden bij. Het is ook lastig om dat al helemaal in kaart te hebben, wij vragen zelf actief na bij iedereen die vaccin krijgt wat ze aan bijwerkingen hebben dus er komen nog wel meer gegevens tzt.

Kun je nog een andere verklaring bedenken dan verschil in immuunsysteem?

En wat zou je idee eigenlijk zijn, mocht het de jonge groep zijn met de meeste bijwerkingen ? Om die dan maar over te slaan? Maar dan wordt het ook lastig om de verspreiding in te dammen - want daar spelen de mensen met de milde klachten wel een rol. Hoe kijk jij daar tegenaan?
#3420498
Lastig.....de Pfizer en de Moderna zijn mRNA-vaccins. Vind ik een beetje eng omdat hier nog weinig ervaring mee is. Wat zijn de effecten op lange termijn?

De anderen gebruiken een virus dat niet meer kan vermenigvuldigen. Zoals bij de griepprik. Heb ik iets meer vertrouwen in.

Maar misschien kan iemand hier iets meer over uitleggen?
#3420499
Nee nee, dat zou ik niet zeggen.
Ik weet niet wat de mogelijkheden en gevolgen zijn als die niet gevaccineerd zouden zijn. .. Maar hoe dan ook vind ik dat, als het effectief een patroon zou zijn, men daar wel open over zou moeten communiceren. Of minstens toegeven. Zodat mensen zelf kunnen kiezen.

Ik weet wel dat er in België nog discussie is of jongeren onder 18 überhaupt recht krijgen op een vaccin. Dus hoe dat dan zit met verspreiding...
In het begin zagen we zelden besmette kleine kinderen, maar dat is nu toch echt niet meer het geval en het blijkt dat ze ook besmettelijk zijn naar hun omgeving.. Er wordt natuurlijk wel jonger getest ook..
#3420500
Envie schreef: ma 22 feb 2021, 21:43 Lastig.....de Pfizer en de Moderna zijn mRNA-vaccins. Vind ik een beetje eng omdat hier nog weinig ervaring mee is. Wat zijn de effecten op lange termijn?

De anderen gebruiken een virus dat niet meer kan vermenigvuldigen. Zoals bij de griepprik. Heb ik iets meer vertrouwen in.

Maar misschien kan iemand hier iets meer over uitleggen?
Kijk even op pagina 43 ;) ik heb een poging gedaan om uitleg te geven
#3420517
Ik zou volgens de lijst het AZ vaccin moeten krijgen. Maar goed, tot nu toe nog steeds radiostilte bij de huisarts, dus ik wacht het maar gewoon af.

Zou het niet ook zo kunnen zijn dat iemand die zo heftig reageert op een (eender welk) vaccin, dat zo iemand dan ook heftiger reageert op een daadwerkelijke besmetting? Er worden verschillende meldingen gedaan van best wel milde klachten tot aan IC-opnames aan toe. Of klets ik nu uit mijn nek?
#3420518
Leo had de huisarts toch aan de telefoon gisteren en vroeg wanneer hij denkt gevaccineerd te worden. De huisarts had geen flets idee en zei letterlijk dat we het in de krant waarschijnlijk eerder zouden lezen wanneer we aan de beurt zijn als hij :-X
#3420520
Ronald schreef: di 23 feb 2021, 15:18 Ik zou volgens de lijst het AZ vaccin moeten krijgen. Maar goed, tot nu toe nog steeds radiostilte bij de huisarts, dus ik wacht het maar gewoon af.

Zou het niet ook zo kunnen zijn dat iemand die zo heftig reageert op een (eender welk) vaccin, dat zo iemand dan ook heftiger reageert op een daadwerkelijke besmetting? Er worden verschillende meldingen gedaan van best wel milde klachten tot aan IC-opnames aan toe. Of klets ik nu uit mijn nek?
Eerder net andersom hé.
Bij een daadwerkelijke besmettingen wordt je minder ziek met een goed immuunsysteem, bij vaccinatie voel je je daar net ziek door.
#3420540
Ronald schreef: di 23 feb 2021, 15:18 Ik zou volgens de lijst het AZ vaccin moeten krijgen. Maar goed, tot nu toe nog steeds radiostilte bij de huisarts, dus ik wacht het maar gewoon af.

Zou het niet ook zo kunnen zijn dat iemand die zo heftig reageert op een (eender welk) vaccin, dat zo iemand dan ook heftiger reageert op een daadwerkelijke besmetting? Er worden verschillende meldingen gedaan van best wel milde klachten tot aan IC-opnames aan toe. Of klets ik nu uit mijn nek?
Ja en nee; er zijn twee groepen die erg ziek worden, die waar het virus de bocht uit vliegt en die waar het afweersysteem de bocht uit vliegt. Beetje technisch maar er zijn beschermende antistoffen maar mogelijk ook antistoffen die de infectie erger maken.
Bij vaccinatie met de huidige vaccins ontstaan beschermende antistoffen tegen het Spike eiwit. Gevaccineerden die alsnog Corona oplopen worden niet erger ziek, althans wat we tot nu toe uit de trials weten. Dat zijn kleine groepen maar ook uit de ervaringen tot nu toe zijn mensen die gevaccineerd zijn niet gevoeliger voor ernstige infecties.
#3420549
Ronald schreef: di 23 feb 2021, 15:18 Ik zou volgens de lijst het AZ vaccin moeten krijgen. Maar goed, tot nu toe nog steeds radiostilte bij de huisarts, dus ik wacht het maar gewoon af.
Ik zou volgens de lijst ook AZ moeten krijgen. Naar wat ik begrepen (=gelezen) heb is dat ze in de zuidelijke provincies beginnen (met Zeeland als eerste) en dan naar het noorden trekken. Dus hoe noordelijker je provincie, hoe later je aan de beurt bent. En Ronald, ik geloof dat jij nogal hoog in het noorden zit, dus dan kan het nog wel even duren ben ik bang. Zelf woon ik zo'n beetje in het midden, en mijn provincie is de grootste van Nederland, dus voor mij zal het ook nog wel een tijdje duren. En in ogenschouw nemend dat Astra Zeneca wederom minder levert dan was afgesproken, tel er dan gerust nog maar een verlenging bij. >:(
#3420566
dinky89 schreef: wo 24 feb 2021, 13:39 Dat mensen hele diverse opvattingen hebben over vaccinatie is begrijpelijk. Maar deze opvatting vond ik wel een hele bijzondere: https://nos.nl/artikel/2370078-predikan ... e-bus.html
Deze predikant zegt dat een vaccinatie de antichrist is. Dan vraag ik mij heel erg af waarom de duivel/antichrist zou zorgen voor een middel dat beschermd tegen ernstige ziekte :???:
Hahahaha, nou wil ik 'm zeker ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door