Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3420285
Ik heb er duidelijk niet goed over nagedacht: ik had geen paaseitjes in huis gehaald :-\ :biggrin2:

Ik heb er over nagedacht, maar zou mij niet direct hebben laten testen wanneer ik koorts zou krijgen: dat zou me té toevallig zijn geweest. (Ik was dan uiteraard wel thuis gebleven ;) )
Ik heb mij laten vaccineren op een dag waarvan ik wist dat ik de dagen erna eventueel te missen was en/of goed te vervangen. En sta ook 'stand-by' voor collega's om hun dienst op te vangen.
#3420287
Inge en Bono schreef: vr 19 feb 2021, 15:00 Ik heb er duidelijk niet goed over nagedacht: ik had geen paaseitjes in huis gehaald :-\ :biggrin2:

Ik heb er over nagedacht, maar zou mij niet direct hebben laten testen wanneer ik koorts zou krijgen: dat zou me té toevallig zijn geweest. (Ik was dan uiteraard wel thuis gebleven ;) )
Ik heb mij laten vaccineren op een dag waarvan ik wist dat ik de dagen erna eventueel te missen was en/of goed te vervangen. En sta ook 'stand-by' voor collega's om hun dienst op te vangen.
Ohhh jeeeee! :biggrin2:

Ja vind m lastig. Want bij corona moet je minimaal 7 dagen in quarantaine. Tis een beetje een grijs gebied.
Maar jij hebt m dus! En geen last ervan gehad?
#3420288
Ik belde voor een afspraak voor m'n moeder (ze denkt dat ze gaat :biggrin2: ). Zo, kreeg een slecht Nederlands sprekende dame aan de telefoon die mijn moeder (die in Rotterdam woont) voor de eerste afspraak naar 's Gravenzande wilde sturen en voor de 2de afspraak naar Den Haag. Ik zeg "ze moet op de fiets en ze woont in R'dam". Oh. Nou in dat geval.... Ze kan op 21 maart terecht voor d'r eerste enting op het Airportplein in R'dam en de 2de afspraak op 25 april in Spijkenisse. Goed geregeld hoor, voor die oudjes!
#3420293
eelke schreef: vr 19 feb 2021, 15:08 Ohhh jeeeee! :biggrin2:

Ja vind m lastig. Want bij corona moet je minimaal 7 dagen in quarantaine. Tis een beetje een grijs gebied.
Maar jij hebt m dus! En geen last ervan gehad?
Als ik half had getwijfeld, was ik natuurlijk alsnog voor de test gegaan. Maar niet alleen bij koorts, of bij 1! (bij 2 of meer dus wel) van de andere voorkomende bijwerkingen: dat was me te toevallig geweest. Dan had ik het een paar dagen aangeken. Maar goed: de luxe dat ik dat kon doen had ik.

Nee, geen last. Alleen een overgevoelige prikplek.
#3420298
Lizzy schreef: vr 19 feb 2021, 15:09 Ik belde voor een afspraak voor m'n moeder (ze denkt dat ze gaat :biggrin2: ). Zo, kreeg een slecht Nederlands sprekende dame aan de telefoon die mijn moeder (die in Rotterdam woont) voor de eerste afspraak naar 's Gravenzande wilde sturen en voor de 2de afspraak naar Den Haag. Ik zeg "ze moet op de fiets en ze woont in R'dam". Oh. Nou in dat geval.... Ze kan op 21 maart terecht voor d'r eerste enting op het Airportplein in R'dam en de 2de afspraak op 25 april in Spijkenisse. Goed geregeld hoor, voor die oudjes!
Fijn geregeld :'(
Ik ken een 85+er die in Gouda woont en die moest naar Dordrecht en naar Spijkenisse voor de afspraak. Ik begrijp best dat als je daar 2x uitgebreid over gebeld hebt, dat je dan niet gaat...maar het schiet wel zijn doel voorbij.

Dat van die fiets is een slimme Lizzy, die zal ik aan hem doorgeven!
#3420305
Borke schreef: vr 19 feb 2021, 17:07 Fijn geregeld :'(
Ik ken een 85+er die in Gouda woont en die moest naar Dordrecht en naar Spijkenisse voor de afspraak. Ik begrijp best dat als je daar 2x uitgebreid over gebeld hebt, dat je dan niet gaat...maar het schiet wel zijn doel voorbij.

Dat van die fiets is een slimme Lizzy, die zal ik aan hem doorgeven!
Ja maar het hielp geen reet Astrid! Want nu moet mijn moeder met de fiets naar Spijkenisse vanuit R'dam, 81 jaar.... :-X (is natuurlijk niet zo he, ik ga met haar mee).
#3420320
Mijn moeder moest eerst van dorp waar ze woont naar stad 20 km verderop, nu de afspraak verzet werd vanwege de gladheid moest ze weer twee andere steden, een even ver maar de andere afspraak werd 30 km verderop. Maar het ‘leukste’? Ze konden geen nieuwe afspraak bevestigingen sturen en dus kreeg ze ook geen info over waar de exacte priklocatie is. Dus heeft ze dat zelf op Google uit lopen zoeken. En mijn broer rijdt. Want met OV zijn de locaties niet goed te bereiken (als ze dat al zou willen).

En echt hé, hoe moeilijk is het een nieuwe bevestiging te sturen. Ze moest de tijd maar op een briefje schrijven. Heb haar ook maar gevraagd bij de eerste prik de vaccin info op te schrijven. Niet zoveel vertrouwen dat dit goed gaat gaan...
#3420339
eelke schreef:Ik ben nu een beetje aan het bedenken wat te doen bij klachten de dagen na de prik. Rivm zegt; testen als je naast koorts ook nog andere klachten hebt. Dus alleen bij koorts zou het niet hoeven. Maar zonder prik zou ik wel moeten testen als ik koorts heb, dus waarom dan weer die uitzondering?
Wat ik gezien heb bij collega's die wel de prik al gehad hebben omdat ze ook op de IC werken is dat ze toch best ziek geweest zijn. Koorts, pijnlijke spieren en dergelijke. 1 dag (of nacht) en daarna was het over.
Bij ons kwam het gewoon van de prik allemaal en is niemand getest en hebben ook gewoon gewerkt.

Paaseitjes zijn natuurlijk altijd goed :biggrin2:
Lizzy schreef:Goed geregeld hoor, voor die oudjes!
Jeetje zeg, dat is toch niet te doen!! Ik zou idd ook zeggen, schrijf na de eerste prik de info op over welk vaccin gegeven is en welk nummer erbij hoort. Zeker als ze naar 2 locaties moet.
#3420342
eelke schreef: vr 19 feb 2021, 21:24 Ik lees dat de regiotaxi gratis rijdt naar de vaccinatie-locaties. Dat is toch een nette oplossing voor die afstanden?
Nou die informatie heeft mijn moeder niet bereikt. En ik zie trouwens dat dat alleen geldt voor houders van de WMO pas en in de gemeente waar mijn moeder woont kom je daar alleen voor in aanmerking op medische indicatie, en die heeft ze niet, daarvoor is ze te fit.
#3420382
Gisteren mocht je je als medewerker van het ziekenhuis waar ik werk, op vrijwillige basis laten enten met AZ. Er zijn wel een deel collega's op ingegaan maar toch niet heel veel want iedereen die wou, kon gaan. En er waren maar 100 vaccins binnengekomen.

90% van die zich lieten vaccineren is vandaag serieus ziek.. En dan moeten ze binnen 3 maand nog eens, wetende wat hun te wachten staat...
Zit iemand bij van 23, die heeft 39 graden koorts (en hoofdpijn, en spierpijn) . Je vraagt je af of die niet liever tegen het echte virus zou aanlopen...

Ik heb het voor alle duidelijkheid niet gehaald. Ik voel niet veel voor het AZ vaccin dus zolang er een kans is dat ik een ander kan krijgen, wacht ik liever af. Als dit de enige mogelijkheid is, twijfel ik zelfs of ik het wel neem... :(
#3420383
pearlsofpassion schreef: zo 21 feb 2021, 10:09 Gisteren mocht je je als medewerker van het ziekenhuis waar ik werk, op vrijwillige basis laten enten met AZ. Er zijn wel een deel collega's op ingegaan maar toch niet heel veel want iedereen die wou, kon gaan. En er waren maar 100 vaccins binnengekomen.

90% van die zich lieten vaccineren is vandaag serieus ziek.. En dan moeten ze binnen 3 maand nog eens, wetende wat hun te wachten staat...
Zit iemand bij van 23, die heeft 39 graden koorts (en hoofdpijn, en spierpijn) . Je vraagt je af of die niet liever tegen het echte virus zou aanlopen...

Ik heb het voor alle duidelijkheid niet gehaald. Ik voel niet veel voor het AZ vaccin dus zolang er een kans is dat ik een ander kan krijgen, wacht ik liever af. Als dit de enige mogelijkheid is, twijfel ik zelfs of ik het wel neem... :(
Op zich zie je in de studies van AZ dat de bijwerkingen bij de tweede prik een stuk minder zijn dan bij de eerste.

En ik denk toch echt serieus dat 1-2 dagen koorts en spierpijn wat minder erg is dan Corona krijgen. Maar goed, dat is ieders eigen afweging.
#3420385
Siberienne schreef: zo 21 feb 2021, 11:27 Op zich zie je in de studies van AZ dat de bijwerkingen bij de tweede prik een stuk minder zijn dan bij de eerste.

En ik denk toch echt serieus dat 1-2 dagen koorts en spierpijn wat minder erg is dan Corona krijgen. Maar goed, dat is ieders eigen afweging.
Daarbij, die bijwerkingen zijn op zich een teken dat de vaccinatie zijn werk doet.....en je lijf ook, want die is dan dus hard aan het werk om zijn eigen immuunsysteem op te bouwen waardoor je je zo rot kan voelen.

Wat niet wegneemt dat niemand natuurlijk zit te wachten op ziek zijn....maar voor mij zou 2 á 3 dagen ellendig voelen geen reden zijn om niet te enten.


Mijn 84-jarige vader is vorige week geënt, dus ik hem bezorgd elke dag bellen om te checken of hij ergens last van zou krijgen.....niet dus, en hij zei nog net niet dat ik me niet zo moest aanstellen door hem te 'controleren' :???: ;D
Hij heeft volgens hem alleen het prikje gevoeld en verder helemaal niks, nada....blij dat het zo dus ook kan :)
#3420387
Siberienne schreef: zo 21 feb 2021, 11:27 Op zich zie je in de studies van AZ dat de bijwerkingen bij de tweede prik een stuk minder zijn dan bij de eerste.

En ik denk toch echt serieus dat 1-2 dagen koorts en spierpijn wat minder erg is dan Corona krijgen. Maar goed, dat is ieders eigen afweging.
Precies dit. Een paar dagen koorts en spierpijn is een peanut vergeleken bij de coronagevallen die ik om me heen hoor. Het lijkt wel of mensen steeds zieker en langer ziek worden. En ze houden vaak ook nog weken/maanden allerlei klachten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door