Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3399661
-Annemarie- schreef: di 31 mar 2020, 13:48 Het is zo ingewikkeld als je het zelf wilt. ;) En mijn ervaring is dat ze in Dld bij de DM juist heel veel keus hebben in shampoos en conditioners, gel enz.

Uitgangspunt: frizz is a curl waiting to happen. Dus, als je haar pluizig is kun je ervoor zorgen dat het een mooie krul of slag wordt. De vorm van de krul blijft goed doordat je gel/mousse/krulcreme of wat voor jouw haar goed werkt, gebruikt.
Begin met TLC voor je haar: gebruik een shampoo zonder sls, als of sles. Probeer het wassen met shampoo zo lang mogelijk uit te stellen. Gebruik een conditioner zonder siliconen, die je ook kunt gebruiken voor co-wassen als je dat wilt. Het hangt een beetje van je haartype af wat het beste werkt.
Conditioner niet of niet helemaal uitspoelen, of alleen in de punten, ook weer wat voor jou het beste werkt.
Het haar alleen kammen als het nat is, met een grove kam of met je vingers. In nat haar gel verdelen en van onder naar boven knijpen. Droogknijpen met een t-shirt of microvezel handdoek. Zo knijp je de krul erin.
Aan de lucht laten drogen of drogen met een diffuser. Daarna voorzichtig knijpen om de gel los te maken (scrunch out the crunch). Droog haar niet kammen of borstelen, want dan heb je meteen weer pluis.

Als het haar pluizig wordt kun je het weer natmaken (vochtige handen of plantenspuit) en opnieuw knijpen. Heb je lang haar dan kun je een knot bovenop je hoofd maken voor in bed, dan pluist het ook minder.

En verder kan je er een heleboel extra's mee doen, maar dat hoeft niet. :)
Ja ik gebruik inderdaad een van de bio shampoo's die ze bij de DM hebben en cremespoeling, dus zonder sls. ( Laatste keer was zowat alles leeg helaas maar komt ooit nog wel goed hoop ik :P )
Hoe je kunt zien of iets wel of geen proteïne bevat ben ik nog niet achter.
Ja gel/Mouse, zijn er daarvan ook niet plakkerige van? Of wellicht doe ik iets verkeerd :g:
Dan heb ik ook nog eentje nodig die niet overdreven ruikt, Want telkens als ik ooit zoiets gekocht had eindigde dat in de kliko, door plakkerigheid en/of zo'n sterke geur dat ik de hele dag niet goed wordt ;D
Ik heb ook altijd wat wensen he ::)

Overigens als ik bij vochtig weer een staart heb krijg ik in de loszittende haartjes krullen , dus er zou iets in moeten zitten dan toch :g:
- pien - schreef:Als je op FB zit kijk dan bij Curly Forever. Zij hebben veel bestanden staan, over hoe te beginnen en lijsten van producten met en zonder proteïne en hoe je haar te testen.
Het is even veel uitzoekwerk (maar dat is beginnen te barfen ook :P ) en dan kijken wat het goed doet bij jouw haar...
Ik zal eens gaan neuzen op die pagina. ;)
Nee barfen uitzoeken was voor mij makkelijker dan dit :biggrin2: Net zoals wiskunde ook makkelijker is voor mij. Dit is moeilijk ;D
#3399664
Kaio schreef: Op echt? "Moet" dat ook ? ;D
Niet moet hè haha. Men zegt dat door katoen je haar meer uitdroogt en dus sneller pluist.

Over gel/mousse; die Paulien heeft heb ik ook gebruikt en die plakt niet vind ik... is van Schwarzkopf. Maar ook daarmee geldt wel dat je Krul erin moet kneden.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3399667
Kaio schreef: wo 01 apr 2020, 15:36 Op echt? "Moet" dat ook ? ;D
Het schijnt dat zo'n sloop niet allen goed is voor je haar ;D ;D
– Voorkoming van knopen en klitten in het haar
– Voorkoming van het ontstaan van gespleten haarpunten
– Glanzend haar als nooit tevoren
– Bevordering van hydratatie van het haar
– Minder vet haar door remming van overtollige talgproductie
– Een stralende huid door voorkoming van acne en puistjes
– Betere werking van nachtcreme’s voor huid en haar
– Betere hydratatie van de gezichtshuid
– Nooit meer vouwen in het gezicht na het slapen
– Bevordering van een celvernieuwing van de huid
– Voorkoming van rimpels in het gezicht
– Onze kussenslopen zijn 100% anti-allergeen en diervriendelijk
– De zijden zachte satijnen kussensloop zorgt ervoor dat u ook nog eens heerlijk slaapt!

Goh, dat ik dit niet eerder geweten heb ;)

Je kan ook 's nachts een satijnen mutsje opzetten of je haar bovenop je hoofd binden heb ik begrepen.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3399669
Kaio schreef: wo 01 apr 2020, 15:35 Ja ik gebruik inderdaad een van de bio shampoo's die ze bij de DM hebben en cremespoeling, dus zonder sls. ( Laatste keer was zowat alles leeg helaas maar komt ooit nog wel goed hoop ik :P )
Hoe je kunt zien of iets wel of geen proteïne bevat ben ik nog niet achter.
Ja gel/Mouse, zijn er daarvan ook niet plakkerige van? Of wellicht doe ik iets verkeerd :g:
Dan heb ik ook nog eentje nodig die niet overdreven ruikt, Want telkens als ik ooit zoiets gekocht had eindigde dat in de kliko, door plakkerigheid en/of zo'n sterke geur dat ik de hele dag niet goed wordt ;D
Ik heb ook altijd wat wensen he ::)

Overigens als ik bij vochtig weer een staart heb krijg ik in de loszittende haartjes krullen , dus er zou iets in moeten zitten dan toch :g:


Ik zal eens gaan neuzen op die pagina. ;)
Nee barfen uitzoeken was voor mij makkelijker dan dit :biggrin2: Net zoals wiskunde ook makkelijker is voor mij. Dit is moeilijk ;D
Ik heb zelf lijnzaadgel gemaakt (is nog niet zo eenvoudig om de goede consistentie te krijgen) en heb dat in mijn vochtige haar gekneed. Het wordt als het opdroogt hard maar dat harde knijp je er weer uit als het droog is. Het plakt en ruikt niet.
Door smulpaap
#3399680
Mevrouw schaap hier :biggrin2:
Eens kijken hoe het over een maand is
Bijlagen
20200401_164315.jpg
20200401_164315.jpg (3.52 MiB) 1933 keer bekeken
20200401_164734.jpg
20200401_164734.jpg (3.42 MiB) 1933 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3399697
- pien - schreef: wo 01 apr 2020, 10:34 Ik heb die ervaring ook hoor.
Heb het maanden geleden gedaan en vond het maar een plakkerige zooi. Nu ik me weer even in CGM verdiep heb ik het weer geprobeerd...nadat ik het 1x p week (vaker was ik het niet) met CG-geschikte shampoo waste.
De eerste dag vond ik het niks, de tweede dag leek het beter (minder vet) en vandaag vind ik het weer matig. Dus ik denk niet dat ik het weer ga doen.
Ik dénk dat de gedachter erachter is dat je haar ook schoon kan worden met enkel water maar dat krullen meer voeding nodig hebben.
Beetje het verkeerde topic :-[ maar ik ben nu iets compleet anders aan het doen, nl geen zeep meer in m'n haar. In hoor zoveel goede verhalen over enkel met water wassen, maar dat je wel enkele weken moet laten wennen.
Ik heb anderhalve week enkel met water gewassen en dag 4 was de ergste qua vet haar maar daarna werd het weer beter. Het werd wel heel erg stug, ik hoop dat dat verdwijnt als ik weken verder ben.
Na anderhalve week heb ik staan portioneren en toen voelde ik me toch wat vuil ::) , dus toch een beetje shampoo en conditioner in m'n haar gebruikt. Dat was 3 dagen geleden en nu zit ik dus weer in de erg vettige lokken. Maar het zal wel weer beteren en ik ben benieuwd hoe het over een maand zal zijn...
Al bij al had ik het alleszinds veel erger verwacht. Ik heb geen jeukende hoofdheid meer (had ik ontzettend), ik had veel vettiger haar verwacht (het wordt dus vrij snel al beter) en met water wassen is ook verfrissender dan ik gedacht had.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399705
pearlsofpassion schreef: di 31 mar 2020, 14:52 1 ding begrijp ik niet.
Ik heb als tiener ooit eens per ongeluk m'n haar met conditioner gewassen ipv shampoo en daar werd het een vettige boel van! :o OMG!
Ik ben maar meteen terug onder de douche gesprongen toen.
Dus hoe kan dat dan? Wassen met enkel conditioner? Wordt het bij jullie dan niet vettig?
Als tiener kon ik ook niet alleen met conditioner wassen hoor! Nu, na de overgang en met ander haar, lukt dat wel. Maar ook niet al te vaak, dan wordt het op een gegeven moment vies en slierterig. Ook omdat ik gel gebruik, en soms een droogshampoo. Dat moet er een keer uitgewassen worden. En dat lukt niet met conditioner. ;)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399706
Laika schreef: wo 01 apr 2020, 10:10 Slapen jullie op een satijnen kussensloop?
Nee hoor. Gewoon de slopen die bij het dekbedovertrek horen. Van katoen dus, want dat vind ik het meest prettig. :)
Ik doe m'n haar wel in een hoge knot bovenop.
Door - pien -
#3399756
pearlsofpassion schreef: wo 01 apr 2020, 18:50 Beetje het verkeerde topic :-[ maar ik ben nu iets compleet anders aan het doen, nl geen zeep meer in m'n haar. In hoor zoveel goede verhalen over enkel met water wassen, maar dat je wel enkele weken moet laten wennen.
Ik heb anderhalve week enkel met water gewassen en dag 4 was de ergste qua vet haar maar daarna werd het weer beter. Het werd wel heel erg stug, ik hoop dat dat verdwijnt als ik weken verder ben.
Na anderhalve week heb ik staan portioneren en toen voelde ik me toch wat vuil ::) , dus toch een beetje shampoo en conditioner in m'n haar gebruikt. Dat was 3 dagen geleden en nu zit ik dus weer in de erg vettige lokken. Maar het zal wel weer beteren en ik ben benieuwd hoe het over een maand zal zijn...
Al bij al had ik het alleszinds veel erger verwacht. Ik heb geen jeukende hoofdheid meer (had ik ontzettend), ik had veel vettiger haar verwacht (het wordt dus vrij snel al beter) en met water wassen is ook verfrissender dan ik gedacht had.
Goed nieuws! Mijn zoon doet dit ook al tijden en heeft 'gewoon' haar. Het moet even wennen ja...maar als ik het zo lees is 4 dagen alleszins te doen. Ik heb ook een jeukende hoofdhuid (ik weet het aan stress :-X ) dus misschien is dit ook iets voor mij om te proberen.
Hoe stug is je haar? Heb je geprobeerd om het koud na te spoelen? Heb je ook meer volume door de stugheid?
Door - pien -
#3399758
-Annemarie- schreef: wo 01 apr 2020, 19:15 Nee hoor. Gewoon de slopen die bij het dekbedovertrek horen. Van katoen dus, want dat vind ik het meest prettig. :)
Ik doe m'n haar wel in een hoge knot bovenop.
Aha, wij hebben ook katoen(satijn) slopen maar die knot is wel een dingetje wat ik kan proberen. Net m'n haar omhoog gedaan en het kan nét vast bovenaan ;D Of doe je er een doek omheen?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3399774
- pien - schreef: do 02 apr 2020, 11:00 Goed nieuws! Mijn zoon doet dit ook al tijden en heeft 'gewoon' haar. Het moet even wennen ja...maar als ik het zo lees is 4 dagen alleszins te doen. Ik heb ook een jeukende hoofdhuid (ik weet het aan stress :-X ) dus misschien is dit ook iets voor mij om te proberen.
Hoe stug is je haar? Heb je geprobeerd om het koud na te spoelen? Heb je ook meer volume door de stugheid?
Ja, hoe stug... Dat is moeilijk uit te drukken... Zo'n beetje als nadat je in zee gezwommen hebt en laten drogen. Maar minder in strop.
Meer volume zou kunnen, als ik het borstel alleszinds. Maar ik denk niet door de stugheid, ik heb zowiezo over volume niets te klagen bij mijn haar, ookal is het dan steil.
Koud naspoelen ga ik dan eens proberen. Thanx!
Door - pien -
#3399775
pearlsofpassion schreef: do 02 apr 2020, 12:03 Ja, hoe stug... Dat is moeilijk uit te drukken... Zo'n beetje als nadat je in zee gezwommen hebt en laten drogen. Maar minder in strop.
Meer volume zou kunnen, als ik het borstel alleszinds. Maar ik denk niet door de stugheid, ik heb zowiezo over volume niets te klagen bij mijn haar, ookal is het dan steil.
Koud naspoelen ga ik dan eens proberen. Thanx!
Dat wordt geadviseerd omdat de schubben van je haar dan sluiten. Ik vind het naar, koud water op mijn hoofd...maar misschien voor de goeie zaak :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3399780
- pien - schreef: do 02 apr 2020, 12:08 Dat wordt geadviseerd omdat de schubben van je haar dan sluiten. Ik vind het naar, koud water op mijn hoofd...maar misschien voor de goeie zaak :biggrin2:
OH dat vind ik nogal meevallen. Als het heel warm is buiten durf ik op het eind ook echt heel koud afronden. Gewoon eventjes. Vind ik wel lekker, beetje als sauna. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door