Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3403124
dinky89 schreef: ma 11 mei 2020, 16:56 Ik merk dat nu mijn haar wat langer wordt (was voor corona al tijd om naar de kapper te gaan) en ik wat scheutiger ben met mijn spray conditioner er steeds meer slag in mijn haar komt :D 1589208697204-1227349549.jpg

Nu nog wat oefenen met föhnen (op deze foto niet gedaan, is gewoon geborsteld na het douchen en aan de lucht gedroogd zonder enige vorm van styling) zodat er ook wat meer volume in komt :)
Vandaag ook nieuwe conditioner binnen gekregen dus eens zien wat die gaat doen. Ooit wordt het nog wat met mij en persoonlijke verzorging ;D
Hé wat leuk Dinky! Wat voor conditioner heb je binnen gekregen?
constance.blokzijl schreef:
Als je gaat ‘ploppen’ heb je kans dat er nog meer slag in je haar komt. Dus een soort van omhoog knijpen van je haar zeg maar
https://nl.wikihow.com/Je-haar-ploppen Hier wordt ploppen uitgelegd (mijn geheugensteuntje was dat je er dan een soort uitzag als kabouter Plop ;D )
(hoe scrunchen wordt uitgelegd op wiki is dan weer niet hoe ik het de curly vrouwen op hun filmpjes zie doen :confused1: )
constance.blokzijl schreef: Haha dat ‘ik heb toch al verkering’ is herkenbaar. Bij mij is het dan ook nog ‘ik hoef niet naar mijn werk’ er dan extra bij.

Ik heb weer een masker ingehad gister; nu de banana food masker van Fructis. En echt minder droog. En gister een krul! Heb het er een uur in gehad en zelfs mijn schoonmoeder zei dat het nu wel heel erg krulde, kon het nu niet meer benoemen als slag zei ze.
Dus ik ben op de goede weg! Vanmorgen heb ik niet veel moeite gedaan, maar zie ik wel verschil qua droogheid
Gaaf :D Zo leuk als het gaat werken :) Je ziet echt verschil als je je haar voedt.
Tanna schreef:2010
Zo was het toen ik nog een goede kapster had. Hopelijk vind ik weer iemand die echt krullen kan knippen.
Wow Tanna! Wat een mooie bos krullen! Ik ga ook maar moed verzamelen om naar een krullenkapper te gaan. Mijn zus was er naar éen geweest en dat was een grote deceptie ::) dus ik moet even over een drempel heen...
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3403125
- pien - schreef: di 12 mei 2020, 08:40 Hé wat leuk Dinky! Wat voor conditioner heb je binnen gekregen?

https://nl.wikihow.com/Je-haar-ploppen Hier wordt ploppen uitgelegd (mijn geheugensteuntje was dat je er dan een soort uitzag als kabouter Plop ;D )
(hoe scrunchen wordt uitgelegd op wiki is dan weer niet hoe ik het de curly vrouwen op hun filmpjes zie doen :confused1: )
Ik heb deze conditioner binnen gekregen: klik
Bedankt voor de heldere uitleg over ploppen :) Gaat wat dat betreft een wereld voor mij open dankzij dit topic :D
Door - pien -
#3403130
dinky89 schreef: di 12 mei 2020, 08:59 Ik heb deze conditioner binnen gekregen: klik
Bedankt voor de heldere uitleg over ploppen :) Gaat wat dat betreft een wereld voor mij open dankzij dit topic :D
Ik ben benieuwd hoe die uitpakt. Hydrateren zal zeker schelen in pluis/halo ;)
Enne, ik ben nu dan wel helemaal into CG/krullen maar dat is ook maar sinds een paar maanden, normaal maakte ik me niet druk om m'n haar, gewoon 1x per week wassen, dotje spul erin tegen het pluizen, of als het langer is doe ik het met zo'n klem omhoog en klaar is Klara!
#3403131
- pien - schreef: Ik ben benieuwd hoe die uitpakt. Hydrateren zal zeker schelen in pluis/halo ;)
Enne, ik ben nu dan wel helemaal into CG/krullen maar dat is ook maar sinds een paar maanden, normaal maakte ik me niet druk om m'n haar, gewoon 1x per week wassen, dotje spul erin tegen het pluizen, of als het langer is doe ik het met zo'n klem omhoog en klaar is Klara!
Haha ik had precies hetzelfde!
Een zooitje lak er ook nog in want dan ben ik niet zo’n plukkie pluis en zit het ook nog wat en krult het een beetje. Uiteindelijk doe ik werk waarbij ik er ook nog representatief uit moet zien. Make-upje, nette kleertjes en dus ook wat nette haartjes Afbeelding
Tot vorig jaar een collega die ook kapper is zei goh das zonde joh wat jij met je haar doet. Je moet op zoek naar shampoo voor krullen en een goede conditioner. Er is zoveel meer mogelijk met jouw haar joh. Dus toen ben ik me een beetje gaan in lezen.
En gaan kijken welke shampoo voor mij werkt.

Dat ploppen werkt bij mij ook niet zo hoor, dan heb ik veel pluis. Net als wanneer ik het met de diffuser droog, heb ik ook meer pluis. Maar ja ik heb echt niet altijd tijd om het zo te laten drogen!

Het scrunchen werkt bij mij wel heel goed, en eerst scrunchen, dan iets met diffuser en dan weer schrunchen werkt het beste bij mij tot nu toe.

Maar het is wel een gedoetje nu hoor, maar ja het resultaat!
Gebruikersavatar
Door Laika
#3403135
Mooie bos haar heb je Tanna!

Ik ben ook wat aan het experimenteren gegaan en ik denk dat mijn haar met de jaren steeds dunner/fijner geworden is. Als ik mijn haar heb gewassen, uitgespoeld met koud water, leave in conditioner met mijn handen verspreid, gecrunched met een t shirt, gel met praying hands ingedaan, en een half uurtje geplopt dan heb ik veel dunne harde sliertjes op mijn hoofd :o
Als het helemaal droog is probeer ik de scrunch eruit te crunchen (je hebt er wel een woordenboek bij nodig ;D ) maar het blijft sliertig. Dit irriteert, zodat ik de neiging om er een kam met brede tanden doorheen te halen niet lang kan onderdrukken. Hierdoor gaat het wat pluizen maar het zorgt ook voor volume en daar ben ik wel blij mee.

Voorheen waste ik 1x per 5 dagen mijn haar en liet het drogen aan de lucht. Ik gebruikte geen conditioner of gel. Bij een kapper ben ik al heel lang niet geweest.
Door - pien -
#3403138
Laika schreef: di 12 mei 2020, 10:30 Mooie bos haar heb je Tanna!

Ik ben ook wat aan het experimenteren gegaan en ik denk dat mijn haar met de jaren steeds dunner/fijner geworden is. Als ik mijn haar heb gewassen, uitgespoeld met koud water, leave in conditioner met mijn handen verspreid, gecrunched met een t shirt, gel met praying hands ingedaan, en een half uurtje geplopt dan heb ik veel dunne harde sliertjes op mijn hoofd :o
Als het helemaal droog is probeer ik de scrunch eruit te crunchen (je hebt er wel een woordenboek bij nodig ;D ) maar het blijft sliertig. Dit irriteert, zodat ik de neiging om er een kam met brede tanden doorheen te halen niet lang kan onderdrukken. Hierdoor gaat het wat pluizen maar het zorgt ook voor volume en daar ben ik wel blij mee.

Voorheen waste ik 1x per 5 dagen mijn haar en liet het drogen aan de lucht. Ik gebruikte geen conditioner of gel. Bij een kapper ben ik al heel lang niet geweest.
Is je leave-in niet te zwaar? Als je een beetje gewone conditioner na het uitspoelen er in doet, en dan alleen in de onderste helft van je haar? Je kunt bovenop (voor volume) je haar een beetje omhoog halen en een klem erin doen zodat het van je schedel af is (heb ik de laatste keer gedaan en scheelde heus).
Of je natte haar met je vingers uit elkaar vlak bij de aanzet een beetje schudden zodat het wat losser wordt?
Laatst gewijzigd door - pien - op di 12 mei 2020, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
#3403140
constance.blokzijl schreef: di 12 mei 2020, 10:15 Haha ik had precies hetzelfde!
Een zooitje lak er ook nog in want dan ben ik niet zo’n plukkie pluis en zit het ook nog wat en krult het een beetje. Uiteindelijk doe ik werk waarbij ik er ook nog representatief uit moet zien. Make-upje, nette kleertjes en dus ook wat nette haartjes Afbeelding
Tot vorig jaar een collega die ook kapper is zei goh das zonde joh wat jij met je haar doet. Je moet op zoek naar shampoo voor krullen en een goede conditioner. Er is zoveel meer mogelijk met jouw haar joh. Dus toen ben ik me een beetje gaan in lezen.
En gaan kijken welke shampoo voor mij werkt.

Dat ploppen werkt bij mij ook niet zo hoor, dan heb ik veel pluis. Net als wanneer ik het met de diffuser droog, heb ik ook meer pluis. Maar ja ik heb echt niet altijd tijd om het zo te laten drogen!

Het scrunchen werkt bij mij wel heel goed, en eerst scrunchen, dan iets met diffuser en dan weer schrunchen werkt het beste bij mij tot nu toe.

Maar het is wel een gedoetje nu hoor, maar ja het resultaat!
Diffusen gaat op een lage temperatuur, doe je dat? En de föhn in je haar zetten en dan pas aanzetten las ik laatst (wist ik ook niet ;D )
#3403141
- pien - schreef:
Diffusen gaat op een lage temperatuur, doe je dat? En de föhn in je haar zetten en dan pas aanzetten las ik laatst (wist ik ook niet ;D )
Zet je die föhn dan elke keer uit en opnieuw aan als je hem opnieuw op je haar zet? Ik heb er even geen beeld bij...

Ik heb de laagste temp die kan op de föhn. En hij wordt ook echt niet warm.
Maar misschien is dat nog omdat mijn haar nog iets meer voeding nodig heeft. Is na het laatste masker al wel wat minder.
Ach ik blijf nog wel even een beetje klooien en proberen
Door - pien -
#3403152
:)
constance.blokzijl schreef: di 12 mei 2020, 11:54 Zet je die föhn dan elke keer uit en opnieuw aan als je hem opnieuw op je haar zet? Ik heb er even geen beeld bij...

Ik heb de laagste temp die kan op de föhn. En hij wordt ook echt niet warm.
Maar misschien is dat nog omdat mijn haar nog iets meer voeding nodig heeft. Is na het laatste masker al wel wat minder.
Ach ik blijf nog wel even een beetje klooien en proberen
Ik denk het wel ja. Een beetje klooien en proberen klinkt goed, uitvinden wat voor jouw haar werkt :)
https://www.cgproducten.nl/nl/tips-voor ... ylingtips/
Een lijst met technieken en soms een filmpje erbij
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3403185
Tanna schreef: di 12 mei 2020, 01:09 2010
Zo was het toen ik nog een goede kapster had. Hopelijk vind ik weer iemand die echt krullen kan knippen.
Ja, zo heb ik jouw krullen ook nog wel gezien. Om jaloers op te worden! :)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3403192
Laika schreef: di 12 mei 2020, 10:30 Mooie bos haar heb je Tanna!

Ik ben ook wat aan het experimenteren gegaan en ik denk dat mijn haar met de jaren steeds dunner/fijner geworden is. Als ik mijn haar heb gewassen, uitgespoeld met koud water, leave in conditioner met mijn handen verspreid, gecrunched met een t shirt, gel met praying hands ingedaan, en een half uurtje geplopt dan heb ik veel dunne harde sliertjes op mijn hoofd :o
Als het helemaal droog is probeer ik de scrunch eruit te crunchen (je hebt er wel een woordenboek bij nodig ;D ) maar het blijft sliertig. Dit irriteert, zodat ik de neiging om er een kam met brede tanden doorheen te halen niet lang kan onderdrukken. Hierdoor gaat het wat pluizen maar het zorgt ook voor volume en daar ben ik wel blij mee.

Voorheen waste ik 1x per 5 dagen mijn haar en liet het drogen aan de lucht. Ik gebruikte geen conditioner of gel. Bij een kapper ben ik al heel lang niet geweest.
Ploppen doe ik niet, dat werkt bij mij voor geen meter. Gaat heel raar zitten, vooral aan de achterkant. Dat was één keer maar nooit meer. ;D

Veel dunne sliertjes, zeg je. Het kan schelen als je de gel erin doet als je haar nog veel vochtiger is. Hoe droger het haar, hoe minder 'clumps'. Met knijpende beweging van onder naar boven. Dan krijg je grotere plukken haar bij elkaar die samen een krul vormen. Google op curly (hair/girl) clumps en dan vind je er prima uitleg over met filmpjes. :)
En met mijn wavy haar, dus geen hele duidelijke krul is het volume soms ook beter dan de krul. Dan heb je na het drogen een harde krul van de gel, en als je die zo laat is het geen gezicht. Ik kies dan liever voor doorkammen met vingers of grove kam en meer volume ipv een goed gedefinieerde krul.
En het blijft toch uitproberen wat voor jou het beste werkt. :)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3403249
Vandaag wat meer gedaan aan styling en al stuk meer krullen. Ik ben voor nu best wel tevreden :)
20200513_121422.jpg
20200513_121422.jpg (975.17 KiB) 1436 keer bekeken
Ben alleen niet zo goed met selfies ;D
#3403261
dinky89 schreef:Vandaag wat meer gedaan aan styling en al stuk meer krullen. Ik ben voor nu best wel tevreden :)
20200513_121422.jpg
Ben alleen niet zo goed met selfies ;D
Hee maar je ziet echt verschil! Dat is wel leuk!
Selfies ben ik ook nooit goed in hoor, ik sta altijd met mijn ogen dicht haha!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door