Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3399222
constance.blokzijl schreef: za 28 mar 2020, 20:59
Dit is wel voor mijn krullen knippen, ergens mei vorig jaar gemaakt. Met nog een andere shampoo en een krullencreme.

Zal binnenkort even een foto van nu maken.... M’n haar is inmiddels weer iets langer.
Eens met de rest, wow!
- pien - schreef:Wow sam, mooi kleurtje! En lekker lang!
Thnx, ik was zelf ook verbaast over de kleur. Heb altijd een wat peper en zout kleur gehad en heb het ook 100 jaar zwart geverfd. Zeg maar zo consequent dat men dacht dat zwart mijn eigen kleur was. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399254
koekje schreef: za 28 mar 2020, 21:08 Ik lees mee of het iets is voor de dochter. Die heeft nogal een bos krullen en het is lang, want ze wil Rapunzel worden (haar haar is dus nog nooit geknipt, al was ze wel bijna 2 toen ze eindelijk een laagje haar kreeg).
Ik ben niet zo goed in haren verzorgen. Zo doe ik mijn slierten van bijna een meter: wassen met shampoo, dan veel cremespoeling erin. Uitspoelen. Afdrogen met de handdoek. Borstel bovenop mijn hoofd zetten en er onderaan weer uithalen. Je bent zo heel snel van je ongewenste knopen en dreads af, wel even tandjes op elkaar.
Ik heb momenteel zwanger haar, dus een zielig vettig bosje.
Hoe was/verzorg je haar haar nu?

Bij kinderen met krullen en lang haar kun je prima co wassen (conditioner only). En dan eens in de zoveel tijd met shampoo, als je denkt dat het echt nodig is.
Haar nat maken, conditioner erin, hoofdhuid goed masseren, vinger-kammen, uitspoelen. Droogknijpen met een oud t'shirt, zo knijp je krul er in. Laten drogen, als het eenmaal droog is niet meer kammen of borstelen. Eventueel kammen met je vingers.

Zo zou ik het doen.
Door - pien -
#3399258
Afbeelding
Dit was denk ik een paar maanden voor ik het ging doneren...en zonder CGM.
Afbeelding
Een paar keer CGM toegepast en meteen weer een krul! Het is ook zachter, glanzender.
Heeft grijs haar sowieso proteïne nodig?
Door Anne in Zweden
#3399269
Pauline schreef: za 28 mar 2020, 23:25 Bij mij wordt het alweer teveel om de slag die ik sinds de overgang ietwat heb te behouden. Daarvoor moet ik het korter hebben en aangezien ik niet naar de kapper kan..... Mij bevallen de producten van Goldwell en Osis heel goed. En dan gebruik ik voornamelijk de messy producten.

Snap dat de meesten zich afvragen: welke slag? Haha, maar daar ik altijd supersteil haar had is dit echt zo'n verschil voor mij.

Voor krullen is deze heel fijn:

https://www.haarshop.nl/product/schwarz ... rls-200-ml
Ik vind dat dit je wel heel leuk staat, Plien!
#3399275
Pauline schreef:Bij mij wordt het alweer teveel om de slag die ik sinds de overgang ietwat heb te behouden. Daarvoor moet ik het korter hebben en aangezien ik niet naar de kapper kan..... Mij bevallen de producten van Goldwell en Osis heel goed. En dan gebruik ik voornamelijk de messy producten.

Snap dat de meesten zich afvragen: welke slag? Haha, maar daar ik altijd supersteil haar had is dit echt zo'n verschil voor mij.

Voor krullen is deze heel fijn:

https://www.haarshop.nl/product/schwarz ... rls-200-ml
Ha! Dat heb ik ook gehad inderdaad, gebruikte ik ook toen de foto werd gemaakt!
En Ivy curl Cream van de Ami kappers voor krullen vind mijn haar ook fijn.

Ik probeer nu even een tijdje de shampoo van LUS Brands. Dan zou ik dus geen soort versteviging nodig hebben en zoals de osis bouncy curls of de curl Cream. Én zou ik mijn haar minder hoeven te wassen. Dat laatste klopt, het zit nog steeds redelijk vandaag en dit is dag 4... alhoewel ik wel echt vanavond mijn haar ga wassen hoor! Mijn haar pluist wel meer nu, dus ik weet nog niet wat ik fijn vind...
#3399276
- pien - schreef:Afbeelding
Dit was denk ik een paar maanden voor ik het ging doneren...en zonder CGM.
Afbeelding
Een paar keer CGM toegepast en meteen weer een krul! Het is ook zachter, glanzender.
Heeft grijs haar sowieso proteïne nodig?
Ik denk dat wij dezelfde lengte hebben! Toch best bijzonder wat een verschil producten voor je haar uitmaken hè.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3399278
Ik heb Curl Cream van de Etos ook een hele tijd gebruikt..... die was ook erg fijn...... na het wassen erin kneden en zo laten.... ‘s ochtends niet borstelen maar ook met mn handen er een beetje doorheen en evt weer wat cream erin.....
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3399282
Anne in Zweden schreef: zo 29 mar 2020, 16:12 Ik vind dat dit je wel heel leuk staat, Plien!
Dank je Anne! Ik kan er ook niet echt iets aan veranderen. Zoals gezegd levert iets korter wat meer slag (of weerbarstigheid is een beter woord) op maar als ik het maar gewoon laat gaan dan wordt het dit. En dit is makkelijk!
Door Anne in Zweden
#3399285
Pauline schreef: zo 29 mar 2020, 17:30 Dank je Anne! Ik kan er ook niet echt iets aan veranderen. Zoals gezegd levert iets korter wat meer slag (of weerbarstigheid is een beter woord) op maar als ik het maar gewoon laat gaan dan wordt het dit. En dit is makkelijk!
Niets meer aan veranderen dan! :D Ben benieuwd hoe je er over een paar maanden uitziet, met een vlecht tot op je kont. ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3399314
-Annemarie- schreef: zo 29 mar 2020, 20:13 Je ziet er goed uit! Vrolijke tattoo ook, is die nieuw of had je die al? :)
Ik ben op mijn 52ste begonnen met een tattoo bestaande uit het hart (3 vingerafdrukken) en de twee hondenpootjes. Die laatste 2 doen al vanaf dat moment vervelend. Steeds vaker er een wit gat in..... Inmiddels 3x geprobeerd dit dicht te krijgen, maar het onsteekt iedere keer en wordt dan weer wit. Hoezo eigenwijze herinneringen? Het "vergeet-jullie-nooitje" kwam er vorig jaar bij en de haagwinde (amper uit te roeien onkruid) een aantal weken terug; van oorsprong natuurlijk wit. Maar ach...... :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399352
Gisteren gewassen, tweede dag slag.
Het is nu wel een stuk donkerder dan twee jaar geleden met highlights. Vooraan meer grijs, achter muisgrijs. Maar ik ben helemaal klaar met verven, dus het blijft lekker zo. In de zomer is het een stuk lichter, dat scheelt.
Bijlagen
IMG_1061.JPG
IMG_1061.JPG (2.3 MiB) 1729 keer bekeken
IMG_1060.JPG
IMG_1060.JPG (2.26 MiB) 1729 keer bekeken
IMG_1059.JPG
IMG_1059.JPG (1.77 MiB) 1729 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door