Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3399792
sam28 schreef: do 02 apr 2020, 11:56 Oohjee, zit ik nu fake news te verspreiden. ;)
Vergeet wat ik schreef.

Geen idee waarom duivenpoep dan zo ongezond is, ik dacht echt dat dit het was. :-\
Ach ik kwam het zelfs tegen in een officiele richtlijn van de kindergeneeskunde dus je bent in goed gezelschap ;D

ik zit even een bak sla weg te werken met een kopje thee. Als in "we moeten zelf ook gezond blijven"> even beetje BP ontspanning ;)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3399793
Siberienne schreef:Ach ik kwam het zelfs tegen in een officiele richtlijn van de kindergeneeskunde dus je bent in goed gezelschap ;D
;D ;D ;D ;D ;D
Gelukkig maar.
Gebruikersavatar
Door pike
#3399798
Siberienne schreef: do 02 apr 2020, 11:50 Dit klopt niet. Histoplasma komt in Nederland niet voor en is niet geassocieerd met duivenpoep.
in duivenpoep zitten wel schimmels, namelijk cryptokokken. Die zijn voor gewone mensen niet gevaarlijk, alleen voor mensen die zeer ernstig verzwakte immuniteit hebben zien we heel soms ernstige infecties, vooral bij mensen met een niet behandelde HIV. Maar dat zijn zeldzaamheden, ik denk dat we er minder dan 1 per jaar zien. En als je dan kijkt hoeveel duiven en duivenmelkers er zijn is het risico vrijwel nul
Nou wist ik toch zeker dat ik niet zo heel lang geleden iets gelezen had over vogelpoep en ziek worden. Het was even zoeken, maar ik heb het nog teruggevonden en het ging hier om psittacose:

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... Gelderland

Na dit bericht heb ik er niets meer over gelezen. Ik neem aan dat het dan wel is meegevallen?
Door Anne in Zweden
#3399801
Elf schreef: do 02 apr 2020, 11:18 Heeft iemand een sterke koffie voor me? Ik zit al een tijdje achter mn computer maar er komt geen werk uit mn handen ::)
Story of my f*kcing life. Met of zonder sterke koffie. ::)
Door Eef+Stippels
#3399878
Goedemorgen allemaal!

pike schreef: do 02 apr 2020, 14:53 Nou wist ik toch zeker dat ik niet zo heel lang geleden iets gelezen had over vogelpoep en ziek worden. Het was even zoeken, maar ik heb het nog teruggevonden en het ging hier om psittacose:

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... Gelderland

Na dit bericht heb ik er niets meer over gelezen. Ik neem aan dat het dan wel is meegevallen?
Ik zorg voor de zekerheid wel gewoon dat ik de poepstof niet inadem :biggrin2:
Duif is vanochtend ook niet komen eten, dus misschien heeft ie een leuke partner gevonden en hoef ik zijn poepjes niet meer op te ruimen :P
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3399885
Goedemorgen,
3de week thuis blijven, zit er alweer bijna op ;) ..... vandaag voor een halve week boodschappen doen en dan mag ik zondag weer een deel vh vlees vd hondjes snijden :biggrin2: .... bevalt me eigenlijk best wel goed, dat dochter kookt voor ons (en de afwas doet :o ).... nog ff genieten daarvan en dan mag ik het zelf weer doen ;D ....
Door hannabelgje
#3399887
Laatste dag van de week weer. Ik heb de broodbakmachine maar weer aanstaan. Straks een lekker vers broodje. Verder nog bergens zin in. Mijn maag is nog niet wakker. De afgelopen dagen mijn stepbankje en youtube gebruikt voor workouts. Dat is wel echt leuk om te doen. Ik gebruik dat stepbankje ook met Zoë dus die vindt wel steeds dat zij aan de beurt is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Eef+Stippels
#3399889
hannabelgje schreef: vr 03 apr 2020, 08:03 Laatste dag van de week weer. Ik heb de broodbakmachine maar weer aanstaan. Straks een lekker vers broodje. Verder nog bergens zin in. Mijn maag is nog niet wakker. De afgelopen dagen mijn stepbankje en youtube gebruikt voor workouts. Dat is wel echt leuk om te doen. Ik gebruik dat stepbankje ook met Zoë dus die vindt wel steeds dat zij aan de beurt is. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
;D ;D

Dat is hier met de yogamat, daar willen de meiden dan op :biggrin2:

Welk youtube kanaal volg je?
Door Elf
#3399891
hannabelgje schreef: vr 03 apr 2020, 08:03 Laatste dag van de week weer. Ik heb de broodbakmachine maar weer aanstaan. Straks een lekker vers broodje. Verder nog bergens zin in. Mijn maag is nog niet wakker. De afgelopen dagen mijn stepbankje en youtube gebruikt voor workouts. Dat is wel echt leuk om te doen. Ik gebruik dat stepbankje ook met Zoë dus die vindt wel steeds dat zij aan de beurt is. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Mijn broodbakmachine doet het ineens niet meer :'( . Ik gebruikte altijd alleen maar de kneedfunctie en overweeg nu om zo’n Kitchenaid kneedgeval aan te schaffen. Iets in mij twijfelt wel, gezien de prijs van zo’n apparaat :o
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3399894
Ik weet niet precies welke je in gedachten hebt, maar m'n zus heeft een kneedmachine gekocht voor brood en die is haar nieuwste beste vriend. Zij bakt wel bijna al haar brood zelf, en nu helemaal.. Vorige keer dat we waren blijven logeren had ze gewoon op het moment zelf beslist om pistolets te bakken voor de volgende ochtend en die waren super lekker. Was de eerste keer dat ze dat deed.

Dus als je van dit verhaal zin krijgt om dat ook te proberen, denk ik dat het een goed idee is. :biggrin2: Als je het kan veroorloven natuurlijk, daar kan ik niet over oordelen (en ik weet ook niet hoe duur die dingen zijn..)
Gebruikersavatar
Door Ina
#3399909
Met dank aan de referentie naar de BBM....bij mij staat er nu eentje hard te werken :biggrin2:


Als je de machine alleen maar gebruikt om te kneden, zou ik denk ik ook voor een kneedapparaat kiezen
Ik bak er wel gewoon in, maar haal na de laatste rijs wel de kneedhaak er uit zodat ik niet een groot gat onderin het brood heb en moet hengelen om die kneedhaak er weer uit te krijgen >:(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door