Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3419446
Kim_S schreef: za 06 feb 2021, 19:11 Ik wilde de Wetterhoun aanraden (er is 1 fokker in Noorwegen!), maar na je laatste zin laat ik die maar even achterwege ::) :biggrin2:
Ik denk eerlijk gezegd ook dat een wetter groter / zwaarder is dan een husky toch? Wat weegt jouw Atz?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3419452
Siberienne schreef: zo 07 feb 2021, 08:53 Ik denk eerlijk gezegd ook dat een wetter groter / zwaarder is dan een husky toch? Wat weegt jouw Atz?
Nu hij helemaal uitgezwaard is denk ik tussen de 35 en 40 kilo.
Teefjes zijn wel kleiner en lichter, en ook veel braver meestal ;D
Maar de reuen zijn toch wel de grootste clowns, dus dat vind ik dan weer het leukste :biggrin2:
Door Siberienne
#3419465
Kim_S schreef: zo 07 feb 2021, 09:20 Nu hij helemaal uitgezwaard is denk ik tussen de 35 en 40 kilo.
Teefjes zijn wel kleiner en lichter, en ook veel braver meestal ;D
Maar de reuen zijn toch wel de grootste clowns, dus dat vind ik dan weer het leukste :biggrin2:
Da's flink groter: Shadow weegt max 24 kilo (dan noemen we hem dikkertje dat), Chenak kregen we met moeite op de 21. Husky teefjes wegen soms maar 17 kilo oid.

@Marije voor mijn gevoel heb hier in een half jaar meer setters (Engels, Iers en Gordon) gezien dan in mijn hele leven daarvoor. ik vind ze erg leuk, maar begreep wel van een Noorse collega dat ze moeite hebben met overdag alleen thuis zijn en dat ze dan nerveus worden. Omdat we hopen dat meneer ook werk gaat vinden, is dat toch iets waar we beetje rekening mee moeten houden. Hoe denk jij daarover?
Gebruikersavatar
Door Ina
#3419466
MarijeEnBoomer schreef: zo 07 feb 2021, 09:46 Een Engelse setter teef is maar een kilo of 25 :)
En heel braaf natuurlijk :biggrin2:
Een Setter is per definitie altijd braaf :biggrin2: ... absoluut 1tje om op je lijstje te laten staan vind ik (Engels of Schots maakt dan niet uit behalve het jasje ;) )

Mijn Gordon dame weegt trouwens maar een kilo of 18, dus perfect voor de ouwevandagen onder ons :roflmao:
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3419660
We zijn alleen ::)
Vriendje hoefde niet vroeg uit bed om de kraamzorg binnen te laten... En ik ben lekker al uit bed en heb 2x een rondje om het grasveld voor de deur gelopen...
Nu in mijn eentje kopje thee drinken, oven staat aan voor broodjes, broodbakmachine is deeg aan het kneden voor brood en baby en vriendje liggen te knuffelen op bed.... :smitten:
Vanmiddag eens samen met vriendje alle schapen verzamelen en in de sneeuw gaan leggen.

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door hannabelgje
#3419662
Beter geslapen vannacht. Het was inmiddels 10 graden op de slaapkamer. Ook geen schrik voor werkende electrische kachels zonder toezicht slaapt stukken beter. Zoë kroop wel lekker tegen me aan.
Nu aan de koffie en de broccoli staat klaar om mijn soepmaker in te gaan vanmiddag.
Fijne dag allemaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Anne in Zweden
#3419686
Siberienne schreef: zo 07 feb 2021, 12:11 Da's flink groter: Shadow weegt max 24 kilo (dan noemen we hem dikkertje dat), Chenak kregen we met moeite op de 21. Husky teefjes wegen soms maar 17 kilo oid.

@Marije voor mijn gevoel heb hier in een half jaar meer setters (Engels, Iers en Gordon) gezien dan in mijn hele leven daarvoor. ik vind ze erg leuk, maar begreep wel van een Noorse collega dat ze moeite hebben met overdag alleen thuis zijn en dat ze dan nerveus worden. Omdat we hopen dat meneer ook werk gaat vinden, is dat toch iets waar we beetje rekening mee moeten houden. Hoe denk jij daarover?
Ik zeg: probeer het uit, en als het niet gaat, dan breng hem maar naar mij. Heb altijd al een setter willen hebben! :D
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3419697
Siberienne schreef: zo 07 feb 2021, 12:11 Da's flink groter: Shadow weegt max 24 kilo (dan noemen we hem dikkertje dat), Chenak kregen we met moeite op de 21. Husky teefjes wegen soms maar 17 kilo oid.

@Marije voor mijn gevoel heb hier in een half jaar meer setters (Engels, Iers en Gordon) gezien dan in mijn hele leven daarvoor. ik vind ze erg leuk, maar begreep wel van een Noorse collega dat ze moeite hebben met overdag alleen thuis zijn en dat ze dan nerveus worden. Omdat we hopen dat meneer ook werk gaat vinden, is dat toch iets waar we beetje rekening mee moeten houden. Hoe denk jij daarover?
Je kan ze niet een hele dag alleen laten zonder dat ze al lekker gerend hebben.
Maar ik hoor echt niet veel over etters met verlatingsangst ofzo.
Bij B heeft het mij wat training gekost maar Pip helemaal niet, maar die had vaak B als gezelschap.
Door Siberienne
#3419708
MarijeEnBoomer schreef: wo 10 feb 2021, 16:17 Je kan ze niet een hele dag alleen laten zonder dat ze al lekker gerend hebben.
Maar ik hoor echt niet veel over etters met verlatingsangst ofzo.
Bij B heeft het mij wat training gekost maar Pip helemaal niet, maar die had vaak B als gezelschap.
Oh maar dat is het punt niet, dat moet bij mijn meneren ook. Of moet ik zeggen meneer. Want het geldt alleen voor de hond. Alhoewel. Meneer is ook wel rustiger als hij af en toe kan rennen.

Maar we gaan het zien. een tweede hond is nog steeds een NJET van meneer uit en aangezien hij er het meeste mee wandelt... maar we gaan rustig door met zachtjes bewerken ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#3419734
Een medemoeder van school kreeg een half jaar na het inslapen van de oude hond toch weer het gevoel van een niet-weggaand gebrek in haar leven. Zij stelde haar man voor een ultimatum: hond erbij of nog een kind.
Binnen 2 maanden was de hond er!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door