Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3455312
De dierenarts heeft gister een mooie pluk haar van Charlie er af geschoren voor mij…. Nu wil ik dat in een bedeltje (of misschien een ring) layen verwerken…. Maar ik weet absoluut niet hoe, wat en waar ik dat kan laten doen…. Dr staat mij bij dat iemand van BP dat ook heeft katen doen, ik dacht een ring…… Kan iemand mij een site geven of weet iemand een juwelier (omgeving Leidschendam/DH/Ztm) die dat doet????
Door Anne in Zweden
#3455313
CindyMayella schreef: ma 02 jan 2023, 13:18 De dierenarts heeft gister een mooie pluk haar van Charlie er af geschoren voor mij…. Nu wil ik dat in een bedeltje (of misschien een ring) layen verwerken…. Maar ik weet absoluut niet hoe, wat en waar ik dat kan laten doen…. Dr staat mij bij dat iemand van BP dat ook heeft katen doen, ik dacht een ring…… Kan iemand mij een site geven of weet iemand een juwelier (omgeving Leidschendam/DH/Ztm) die dat doet????
Ik heb hier een paar jaar geleden contact mee gehad. Was van plan ringen te laten maken, maar toen kwam corona en leek het me als zzp'er beter eerst af te wachten hoe ik er financieel doorheen zou komen.

http://sieradenmethondenhaar.nl/ringen
Door Tibbies
#3455315
Kijk eens in de Dorpsstraat, Zoetermeer bij de Troostkamer. Zij hebben diverse opties hiervoor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3455317
Tibbies schreef:Kijk eens in de Dorpsstraat, Zoetermeer bij de Troostkamer. Zij hebben diverse opties hiervoor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Thanks :-*
Laatst gewijzigd door CindyMayella op ma 02 jan 2023, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#3455474
Een xxl-barfbestelling 2 weken eerder geleverd dan gepland is natuurlijk hartstikke fijn maar ik was nog niet helemaal klaar voor die uitdaging.
Morgen gaat de vleesmolen aan, prak stouwt een stuk efficiënter dan karkas ed. ::)

Ook nog snel even de vriezer ontdooien maar dat schoot niet zo op ... zolang de stekker er in zit >:(

;D ;D verder gaat t prima
Door Too
#3455524
Pfff 10kilo prak in de vriezer, nu de afwas nog

Zodra alles maar op maat geknipt en gesneden is dan is het eigenlijk wel een fijn gedachteloos klusje.
En zo'n vriezer vol bejaardenvoer geeft natuurlijk wel heel veel voldoening
Door El_Kato
#3455533
Ha het was portioneerdag dan vandaag, hier vanmorgen voor 2 wkn porties gemaakt. Dat is dan iets van 17 kg in totaal. Een beetje geëxperimenteerd met de groentemix. Normaal doe ik altijd trouw verschillende rauwe groentes pureren maar had 2x aardappels en een keer spruiten in de TGTG van de Lidl en die eten we niet echt. Een deel van de aardappels en spruiten gekookt. Er ook nog wat wortels die op moesten doorgemikt en dat door elkaar gestampt. Er lag ook nog een kontje kaas die ook in stukjes erdoor heen geroerd. Maar even aankijken hoe ze het daarop doen de aankomende 14dgn ze vonden het in iedergeval erg smakelijk :)
Door smulpaap
#3455600
Too schreef: zo 08 jan 2023, 17:00 Pfff 10kilo prak in de vriezer, nu de afwas nog

Zodra alles maar op maat geknipt en gesneden is dan is het eigenlijk wel een fijn gedachteloos klusje.
En zo'n vriezer vol bejaardenvoer geeft natuurlijk wel heel veel voldoening
Tja . Ik heb er ook een hekel aan (gekregen )
Ik heb ook weer de nodige kilo's geportioneerd tot mini hap :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3455603
smulpaap schreef: ma 09 jan 2023, 20:09 Tja . Ik heb er ook een hekel aan (gekregen )
Ik heb ook weer de nodige kilo's geportioneerd tot mini hap :biggrin2:
Hmmm en ik wou nog wel weer aan de barf gaan zodra hij fatsoenlijke kiezen heeft; jullie maken me al weer aan het twijfelen ::)
Door Too
#3455606
Ik maal tegenwoordig, de dametjes zijn op leeftijd en hebben niet zo veel kaakkracht meer

Ik vind en vond het eigenlijk altijd wel zen het portioneren, zelfs met dwergenporties.

Nu met het malen is het 'op maat maken' zodat het in de toeter past altijd tijdrovende dan ik dacht.
En de hoeveelheid afwas ook >:(

Ik had nu wel hele kleine (heel kale :( ) parelhoenkarkasjes dat knipte lekker makkelijk en de kwartels pasten met een kleine beetje aanmoediging in 1 keer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door