Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ina
#3399594
Ingeborg1958 schreef: wo 01 apr 2020, 00:26 Goeie avond, ik lag eigenlijk al in bed maar kan niet slapen. Krijg toch wel een ander ritme nu ik helemaal thuis zit. Te laat opstaan en dan s'avonds niet kunnen slapen. Doe mij maar een kop thee met honing,misschien helpt dat.
Komt dat ook niet gewoon door de zomertijd.....ik heb er mega last van.....ik HAAT de zomertijd >:( , nog erger als de wintertijd
Door Siberienne
#3399600
Anne in Zweden schreef: wo 01 apr 2020, 00:07 Ik vind die wc-papiermanie niet zo vreemd, hoor. Zelf moet ik er ook niet aan denken met berkenbladeren aan de slag te moeten. Ik heb altijd ladingen wc-papier in huis, en nu het hier al weken niet meer verkrijgbaar is in de winkels, ben ik blij dat ik nog een rol of 40 had liggen. :biggrin2:
Het aparte is wel dat het wc papier gedoe ontstaan lijkt het zijn in Hongkong met een reden; daar heeft de Chinese overheid een fabriek van WC papier gevorderd om mondkapjes te gaan maken. Daardoor was men in Hongkong bang voor stokkende aanvoer omdat dat zo ongeveer de enige leverancier was. Als de beelden van Hong Kong niet de hele wereld over waren gegaan weet ik niet of er gehamsterd was met dat produkt..
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3399601
Siberienne schreef: wo 01 apr 2020, 06:42 Het aparte is wel dat het wc papier gedoe ontstaan lijkt het zijn in Hongkong met een reden; daar heeft de Chinese overheid een fabriek van WC papier gevorderd om mondkapjes te gaan maken. Daardoor was men in Hongkong bang voor stokkende aanvoer omdat dat zo ongeveer de enige leverancier was. Als de beelden van Hong Kong niet de hele wereld over waren gegaan weet ik niet of er gehamsterd was met dat produkt..
Aha, nu komen we het eindelijk te weten.. ;D
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3399602
Siberienne schreef:
Het aparte is wel dat het wc papier gedoe ontstaan lijkt het zijn in Hongkong met een reden; daar heeft de Chinese overheid een fabriek van WC papier gevorderd om mondkapjes te gaan maken. Daardoor was men in Hongkong bang voor stokkende aanvoer omdat dat zo ongeveer de enige leverancier was. Als de beelden van Hong Kong niet de hele wereld over waren gegaan weet ik niet of er gehamsterd was met dat produkt..

Ja precies dit! Dit heb ik ook gehoord en omdat die beelden de wereld over zijn gegaan krijg je een soort massa hysterie. Ik heb een filmpje gezien in hoe het werkt; jij hoeft niet bang te zijn dat iets opraakt maar je buren misschien wel. En omdat je bang bent dat je buren dat denken ga je uit voorzorg toch maar halen want anders raakt het misschien wel op omdat een ander dat denkt. Waardoor iedereen als een idioot naar de winkel rent...

Ben ik blij dat ik zo’n idioot ben die denkt heee bonus, Euhm geen idee hoeveel ik nog heb laat ik die 40 rollen mee nemen dan heb ik in elk geval... en dan nog zo’n 60 rollen thuis hebben. En dat was heel toevallig een week of 2 voor iedereen toiletpapier ging halen.
Dus al iemand echt serieus tekort komt; lijntje opzetten?


Even zonder gekheid; ik snap de angst wel hoor. Ik vind het ook doodeng, en heel eerlijk ik voel op dit moment vooral opluchting dat mijn moeder in januari al is overleden. Moet er niet aan denken dat zij er nu nog was, met haar slechte gezondheid en long en hartproblemen. Daar had ik dan helemaal wakker van gelegen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3399606
Ja, ik ben dan zo'n koppig tegendraads geval dat ik weiger eraan toe te geven en meer te halen omdat iemand anders misschien meer zou halen.
::)

Maar hebben jullie nog steeds tekort? Hier is alles wel min of meer normaal terug. Enkel water is vaak te weinig, maar dat was voorheen in die winkel eigenlijk ook al geregeld. Geen idee waarom ze daar niet wat meer voorraad van nemen. :(
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3399609
Bij mij in de supermarkt is alles flut.... maar dat is normaal al lastig, ik woon in een wijk met 25.000 inwoners en wel 2 supermarkten. Die zijn wel groot maar dan nog was er al regelmatig dat niet alles verkrijgbaar was. Daarom deed ik al vaak PUP (pick-up bij online bestellen) maar dat is nu bij mijn winkel al helemaal niet meer mogelijk. Ik kijk wel elke keer maar zit echt vol voor 2 weken.
Ik probeer dus 1x per week te gaan maar ook dat is nog niet gelukt omdat er niet alles te krijgen is. En dan heb ik altijd al pasta, rijst, passata en dergelijke op voorraad en daar is nu inderdaad het meeste problemen nog mee net als verse groentes, grijp ik ook nog wel eens mis. Dus voor een week boodschappen bedenk ik vaak 10 recepten zodat ik in de winkel kan kijken dat ik zo min mogelijk er naar toe hoef.
Door Lizzy
#3399616
pearlsofpassion schreef: wo 01 apr 2020, 08:56 Ja, ik ben dan zo'n koppig tegendraads geval dat ik weiger eraan toe te geven en meer te halen omdat iemand anders misschien meer zou halen.
::)

Maar hebben jullie nog steeds tekort? Hier is alles wel min of meer normaal terug. Enkel water is vaak te weinig, maar dat was voorheen in die winkel eigenlijk ook al geregeld. Geen idee waarom ze daar niet wat meer voorraad van nemen. :(
Ik heb super veel boodschappen gehaald en het leek op hamsteren. Maar feitelijk is het super afgepast voor 10 dagen eten en drinken. Niks meer. De voorraad was behoorlijk. Helaas was de bio pasta saus nog steeds op, het WC papier op en keukenrol op.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3399626
Kaela schreef:Volgens mij heeft dat hamsteren helemaal niets met wc papier te maken. Maar met allerlei factoren die meespelen en die nou juist mensen die de oorlog meegemaakt hebben zouden moeten begrijpen.

Mensen zijn bang en machteloos. Je verliest controle. Door een onzichtbare vijand, die je dodelijk ziek kan maken. De overheid neemt allerlei maatregelen en daar heb je het maar mee te doen. Hartstikke leuk dat er geroepen wordt dat de aanvoer in orde blijft, maar op het moment dat al je zekerheden weg zijn, ga je terug naar de basis en dat ben je zelf. En misschien is wc papier een onlogische keuze, het is een doodeng idee dat we mogelijk in ons huis worden opgesloten, of zo goed als in ons huis worden opgesloten zonder dat je daar genoeg eten, drinken en andere noodzakelijke dingen hebt.

Het vliegt mij aan. Het vliegt me aan dat we niet mogen balen van leuke dingen die niet doorgaan. Het vliegt me aan dat onze basale acties om voor onszelf te willen zorgen worden afgedaan als idioot/overbodig/onzinnig. Ja het ziet er dom uit als half Nederland naar de supermarkt rent voor wc papier. Maar ik ben inmiddels wel bang.

Ik ga in mijn werk (ik wil niet teveel uitweiden wat ik precies doe, maar ik heb voornamelijk met nabestaanden te maken) heel veel meekrijgen van wat er nu gebeurd. Met een vertraagd effect, want eerst kreeg de zorg het voor zijn kiezen en nu raken wij aan de beurt. Ik ben bang. Ik maak me zorgen. Ik vind het vreselijk om te horen hoe mensen op dit moment hun dierbaren verliezen.

En dan kan ik met mijn verstand best relatieveren dat de huidige aantallen op de totale Nederlandse bevolking nog niet heel erg zijn. Dat de oorlog erger was (ik hoop dat dat ook zo blijft) enz enz. Mijn gevoel wil naar de winkel rennen en wc papier kopen. Heel veel wc papier.
:bigarmhug: :bigarmhug:
Door Mandarijn
#3399628
pearlsofpassion schreef: wo 01 apr 2020, 08:56 Ja, ik ben dan zo'n koppig tegendraads geval dat ik weiger eraan toe te geven en meer te halen omdat iemand anders misschien meer zou halen.
::)

Maar hebben jullie nog steeds tekort? Hier is alles wel min of meer normaal terug. Enkel water is vaak te weinig, maar dat was voorheen in die winkel eigenlijk ook al geregeld. Geen idee waarom ze daar niet wat meer voorraad van nemen. :(
Bij ons in het dorp klaagt de jumbo en aldi......jumbo zou 65% minder omzet hebben nu de grens dicht is. Bij beide is het nu super rustig winkelen.
Door hannabelgje
#3399630
Mandarijn schreef: Bij ons in het dorp klaagt de jumbo en aldi......jumbo zou 65% minder omzet hebben nu de grens dicht is. Bij beide is het nu super rustig winkelen.
En wij klagen dat we al onze boodschappen in België moeten kopen. Ze hebben ook gewoon niet alles. Misschien maar naar de belgische appie een dezer dagen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3399636
Dames vroegen al een paar dagen wanneer eens van die lekkere broodjes ga maken die ik in de schoolkantines ook maak.... dus vandaag maar afbak pistoletjes gehaald en wat salades, sla, komkommer en tomaatjes..... is erg goed bevallen :biggrin2: .... jammie...

Hier in de AH bijna alles weer goed aangevuld, maar nu wel veel groentes (voorgesneden e.d.) met 35% afgeprijsd omdat er minder mensen komen :-\ .... zo raar.... enne... laten bezorgen: kan je minimaal 2 weken wachten :-\ ....
Door - pien -
#3399638
CindyMayella schreef: wo 01 apr 2020, 12:29 Dames vroegen al een paar dagen wanneer eens van die lekkere broodjes ga maken die ik in de schoolkantines ook maak.... dus vandaag maar afbak pistoletjes gehaald en wat salades, sla, komkommer en tomaatjes..... is erg goed bevallen :biggrin2: .... jammie...

Hier in de AH bijna alles weer goed aangevuld, maar nu wel veel groentes (voorgesneden e.d.) met 35% afgeprijsd omdat er minder mensen komen :-\ .... zo raar.... enne... laten bezorgen: kan je minimaal 2 weken wachten :-\ ....
Wat leuk dat ze om je lekkere broodjes vragen!

Afgelopen twee weken had ik nog steeds een bezorgmoment, erg blij mee :) Ik kijk wel meerdere keren per dag want eerst is het vol maar dan ineens verschijnt er een bezorgmoment :D
Door Anne in Zweden
#3399657
Hier is het meeste eigenlijk wel verkrijgbaar, behalve dus toiletpapier, en meel. Maar omdat ik dus altijd voor grote voorraden zorg (je wilt ook niet elke dag naar de winkel moeten als die 16 km verderop is), is dat voor ons geen probleem. En ik vind het ook fijn om te weten dat als de buren iets nodig hebben waar niet meer aan te komen is, ik hun ook kan voorzien vanuit onze voorraad. Het zijn toch wat onvoorspelbare tijden nu.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door