Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3396156
Kaela schreef: zo 01 mar 2020, 13:36 Ik heb net bij de intratuin kiemgroente meegenomen. Tuinkers, mosterd en boerenkool. Ik heb een kiemtorentje voor de vogels en kan daar heel eenvoudig dit in laten kiemen (als het goed is).

Ik ben benieuwd of ik het te eten vind. Zo ja, dan is dat wel weer een mooie manier om tijdens de lunch alvast wat groens binnen te krijgen. In gewicht zet het geen zoden aan de dijk natuurlijk, maar in variatie wel en ach... elke gram telt.
Vind je heel fijn gemalen smoothies (desnoods met veel water of kokoswater, zodat ze niet zo dik zijn) ook niet lekker? Want dat is natuurlijk ook een goed manier om groenten naar binnen te werken.
Door Lizzy
#3396208
Kiemgroeten zijn hartstikke gezond ja! Ohhw, broccoli is lekker! En prei. En rode kool. Mjam mjam! Nou succes. Ik ben benieuwd Kaela!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3396444
Vanmorgen groene smoothie gemaakt, Maxime (anderhalf jaar oud) wilde proeven en ik krijg m'n glas bijna niet meer terug... ::)

#jonggeleerdis(hopelijk)oudgedaan :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3396445
Wat ik nog bedacht Kaela, lust je groenten ook niet rauw? Zoals kerstomaatjes of worteltjes? Want dat is nog wel een verschilletje met gekookt...
En er zijn veel meer groenten die je rauw kan eten dan je zou denken. Zo is spinazie rauw echt niet sterk van smaak maar wel boordevol goede stofjes.

En er zijn ook gerecht met zogenaamde 'sneaky' veggies. Waar je ze echt niet in smaakt. Daar ben ik zelf ook steeds meer naar op zoek omdat ik dat wel leuk vind (naast de andere groenten dan he).
Ik vind champignons nu niet echt groenten, maar als voorbeeld telt dat wel. Als je fijngehakte champignons onder gehakt mengt en gewoon mee kruidt en bakt, kan je er wel tot de helft bij doen voor je het merkt. Ik vind het, eens je het merkt, zelfs lekkerder gehakt, Meneer niet. ::) :P
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3396446
Rauw lust ik in de regel niet. Wel wat, zoals veldsla bijvoorbeeld. Maar de meeste gangbare rauwe dingen zoals tomaat, komkommer, paprika ed niet.

En bedenk ook dat smaak persoonlijk is. Jij zegt spinazie heeft geen sterke smaak. Maar het gaat niet om sterk, want als je die smaak vies vindt, dan proef je hem echt wel hoor. Net als champignons, als ik die bijvoorbeeld door een soepje pureer krijg ik geen hap meer weg. Zelfs niet als het maar een paar champignons op een flinke pan soep zijn.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3396447
Oh ja. Ja ik snap het wel. Dat je dat er wel uit haalt.
Ik probeer enkel mee te denken en ik vroeg me af of je al eens een blaadje rauwe spinazie geproefd had. Omdat dat zo compleet anders is dan verhit...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3396452
Kaela schreef: do 05 mar 2020, 10:42 Rauw lust ik in de regel niet. Wel wat, zoals veldsla bijvoorbeeld. Maar de meeste gangbare rauwe dingen zoals tomaat, komkommer, paprika ed niet.

En bedenk ook dat smaak persoonlijk is. Jij zegt spinazie heeft geen sterke smaak. Maar het gaat niet om sterk, want als je die smaak vies vindt, dan proef je hem echt wel hoor. Net als champignons, als ik die bijvoorbeeld door een soepje pureer krijg ik geen hap meer weg. Zelfs niet als het maar een paar champignons op een flinke pan soep zijn.
Ooh echt? Als iemand me zegt je mag nooit meer tomaat , raak ik in paniek ;D
Cherry tomaten, gewone tomaten, alles lekker rauw. En tomaat in warme sausen, maakt niet zo veel uit wat voor saus dan .
De lunch die op me staat te wachten (toevallig bijna alles wat je opnoemt ;D ):
20200305_123439.jpg
20200305_123439.jpg (2.92 MiB) 838 keer bekeken
Door Siberienne
#3396457
Kaela schreef: do 05 mar 2020, 10:42 Rauw lust ik in de regel niet. Wel wat, zoals veldsla bijvoorbeeld. Maar de meeste gangbare rauwe dingen zoals tomaat, komkommer, paprika ed niet.

En bedenk ook dat smaak persoonlijk is. Jij zegt spinazie heeft geen sterke smaak. Maar het gaat niet om sterk, want als je die smaak vies vindt, dan proef je hem echt wel hoor. Net als champignons, als ik die bijvoorbeeld door een soepje pureer krijg ik geen hap meer weg. Zelfs niet als het maar een paar champignons op een flinke pan soep zijn.
Mijn zus lustte als kind geen banaan. Mijn moeder wilde dat eerst niet geloven en gaf haar als kind een bananensoes met het idee ‘dat lust ze vast wel’. Nou echt niet. Ze tufte het zo uit...

Smaak is heel persoonlijk en ook hoe het eten voelt in je mond. Ik gruwel echt van joghurt of kwark met van die ruwe klontjes erin. Zooooooo vies. Terwijl ik beiden glad wel lust. Maar ik moet echt kokhalzen van de klontjes ...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door