Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3395963
Ja vreemd he, hoe het lichaam kan doen.
Maxime lust ook geen brood. Enkel met choco, maar ja. ::) Dus ik ben ermee aan het stoppen.
Crackers lust hij liever, zij het zonder beleg. Cornflakes en ontbijtgranen vind ik geen optie. Misschien dat ik zelf granola ga maken als hij dat blijkt te lusten.
Maar nu maak ik vaak havermoutpap met fruit (vinden de andere 2 ook feest) en dat gaat goed. Ik denk dat ik hem op termijn ook wel aan het fruit met yoghurt krijg. En dan vind ik dat prima.
Naast het ontbijt eten we toch zelden brood.

In een smoothie is wel leuk maar werkt ook enkel als je wel fruit lust natuurlijk... :cool:
Maar het is wel waar dat je in sommige recepten de groenten nauwelijks smaakt. Al denk ik dat een lichaam dat het zo sterk afstoot, dat wel merkt hoor. Maar proberen staat vrij...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3395967
pearlsofpassion schreef: do 27 feb 2020, 18:45 Ja, dat zou misschien wel kunnen, das waar. Thanx! :)

Zoete aardappel maak ik eigelijk nooit. Dan eet ik liever wortel of pastinaak oid. Maar voor een keer wil dat ook wel eens maken hoor. Dus graag! :)
In een ovenschaal, zoete aardappel, paprika, courgette, rode ui, en knoflook door elkaar gooien met een beetje olijfolie, peper zout, in beetklare stukken gesneden. Half uurtje in oven op 180 graden, daarna wat cherry tomaatjes ( halveren is handig ander ploft dat zo als je erin bijt) en pijnboompitten erbij en nog 10 minuutjes in de oven.
Rucola op bord, groenten erop en een beetje balsamico azijn erover.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3395970
Maar dat gruwelen van dingen kan ik me ook voorstellen, hier bijv echt een hekel aan agv.
Gekookte aardappel had ik zeker 20 jaar niet meer kunnen eten, varkensvlees ook niet. Nu ook nog steeds geen fan van, dus komt ook amper voor dat ik dat eet.
Waarom, omdat dat janken was als we dat vroeger thuis kregen, stukje uitgedroogd vlees, gekookte aardappelen, en snotgroenten :puke: Echt zo vies, goor droog, smakeloos en dan vond ik appelmoes nou ook niet echt lekker dus was moeilijk weg te spoelen...
Gelukkig aten we ook nog wel andere zaken die wel lekker waren, bijv echte goulash. Maar dat is dus niet agv.
Had toen een hekel aan agv en nog steeds, gaat haast niet over denk ik ( behalve toen ik zwanger was lustte bijna alleen wat opgebakken aardappeltjes ;D )
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3396070
Kaio schreef: vr 28 feb 2020, 09:20 In een ovenschaal, zoete aardappel, paprika, courgette, rode ui, en knoflook door elkaar gooien met een beetje olijfolie, peper zout, in beetklare stukken gesneden. Half uurtje in oven op 180 graden, daarna wat cherry tomaatjes ( halveren is handig ander ploft dat zo als je erin bijt) en pijnboompitten erbij en nog 10 minuutjes in de oven.
Rucola op bord, groenten erop en een beetje balsamico azijn erover.
Thanx!
Ik kende al een gerecht dat er wat op lijkt, dus kan me zo voorstellen dat het heel lekker is. :)
Zal het binnenkort eens proberen.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3396078
Als er weinig eetbaars uit de moestuin te halen is eten wij niet zo veel groente en fruit. We hebben helaas onvoldoende budget om alles biologisch te kopen. We eten dan wel wat bespoten meuk uit de supermarkt maar niet te veel omdat we liever geen bestrijdingsmiddelen en groeibevorderaars willen eten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3396082
Laika schreef: za 29 feb 2020, 07:58 Als er weinig eetbaars uit de moestuin te halen is eten wij niet zo veel groente en fruit. We hebben helaas onvoldoende budget om alles biologisch te kopen. We eten dan wel wat bespoten meuk uit de supermarkt maar niet te veel omdat we liever geen bestrijdingsmiddelen en groeibevorderaars willen eten.
En ingevroren groenten?
Of heb je geen plaats genoeg voor voldoende vriezerruimte?
Wij eten bijna het hele jaar van oa courgettes, paprika's, boerenkool en boontjes die ik invries in het seizoen. Toen de pompoenen slecht begonnen worden (dat krijg je met zo'n zachte winter), heb ik de rest ook in blokjes ingevroren...
Gebruikersavatar
Door Laika
#3396083
pearlsofpassion schreef: za 29 feb 2020, 09:19 En ingevroren groenten?
Of heb je geen plaats genoeg voor voldoende vriezerruimte?
Wij eten bijna het hele jaar van oa courgettes, paprika's, boerenkool en boontjes die ik invries in het seizoen. Toen de pompoenen slecht begonnen worden (dat krijg je met zo'n zachte winter), heb ik de rest ook in blokjes ingevroren...
Pompoenen hebben we nog steeds liggen (en we hebben genoeg soep ingevroren). Courgettes invriezen vind ik geen succes. Ik heb vorig jaar wel wat courgette gedroogd en dat ga ik volgend jaar meer doen. Paprika hebben we veel van in de vriezer liggen en gedroogd maar we zijn wel al door de pastasaus heen omdat we minder tomaten hadden. Boontjes en boerenkool hebben het ook niet zo goed gedaan afgelopen jaar, net als de prei. De appels zijn verwerkt in appeltaart en van de peren heb ik moes en stroop gemaakt maar dat eet je niet elke dag. Ik snak naar vers eten uit de tuin. De asperges zullen dit voorjaar niet lang op zich laten wachten hoop ik.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3396087
Ah prei staat hier nog in er tuin. Maar er heeft ook mineervlieg op gezeten, dus de oogst valt ook tegen hier. Tomaten was idd ook bijna niets.
Ik heb in oktober nog jonge bloemkoolplantjes uitgepant en die zijn sinds enkele weken mooi beginnen groeien, omdat het zo warm is uiteraard. Ben benieuwd wanneer ze oogst gaan geven. Maar tis wel iets dat ik vaker ga doen.

Nou, ik hoop dat je ook snel weer wat kan oogsten.
Door eelke
#3396103
Vandaag kom ik er wel aan, broccoli-bloemkoolsoepje = 200 gram, 'pasta' met courgettespagetti = 200 gram en roerbakmix = ook 200 gram.
Door Nynke
#3396114
Wij eten graag groente. Als ik bijv. witloff koop is dat 1,5 kilo en dat eten we met zijn 2en op, wel met ham en kaas uit de oven. Daar hoeven dan geen aardappels bij. Spruiten kopen we 1 kilo en eten we roergebakken met spekjes, noten, knoflook en tijm. ook geen aardappelen. Verder vijd ik pompoensoep heerlijk en Zuurkoolsoep.
Vanavond eten we een Indiaas soepje met daarin spitskool. Verder maakt Richard regelmatig groentsensap maar dat vind ik niet altijd lekker, helemaal niet als er veel bleekselderij in zit.
Ik denk dat ik wel rond de 250 gram per dag kom.
Door src_esther
#3396123
Vandaag stond ik voor het vriesvak van de supermarkt. Ruim 1/4 was ijs, ruim 1/4 frituur, 1/4 pizza e.d. en wat er aan ruimte over was stond een beetje groente en fruit. Wat een armoe...
Het aandeel bio groenten vond ik ook om te huilen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3396136
src_esther schreef: za 29 feb 2020, 23:13 Vandaag stond ik voor het vriesvak van de supermarkt. Ruim 1/4 was ijs, ruim 1/4 frituur, 1/4 pizza e.d. en wat er aan ruimte over was stond een beetje groente en fruit. Wat een armoe...
Het aandeel bio groenten vond ik ook om te huilen.
Zo ziet in mijn ogen de gehele supermarkt eruit. Een helehoop gangen vol met onnodige crap ;D
Als een supermarkt fijn is ingedeeld dan is dat goed kan ik een groot deel overslaan :biggrin2:
Door Lizzy
#3396137
Kaio schreef: zo 01 mar 2020, 08:06 Zo ziet in mijn ogen de gehele supermarkt eruit. Een helehoop gangen vol met onnodige crap ;D
Als een supermarkt fijn is ingedeeld dan is dat goed kan ik een groot deel overslaan :biggrin2:
Nou, dit is eigenlijk wel zo.... De hele supermarkt staat stijf van de rotzooi. Afdeling limonade is al 2 keer zo groot als afdeling groenten bij onze AH XL :-X . Ik denk dat de gezonde artikelen werkelijk nog geen 5% van de ruimte benutten van onze hele XL.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3396154
Ik heb net bij de intratuin kiemgroente meegenomen. Tuinkers, mosterd en boerenkool. Ik heb een kiemtorentje voor de vogels en kan daar heel eenvoudig dit in laten kiemen (als het goed is).

Ik ben benieuwd of ik het te eten vind. Zo ja, dan is dat wel weer een mooie manier om tijdens de lunch alvast wat groens binnen te krijgen. In gewicht zet het geen zoden aan de dijk natuurlijk, maar in variatie wel en ach... elke gram telt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door