Dat lees ik net in de krant........
Wij eten elke dag tussen de 350 en 400 gram groente per persoon, dus dat zit wel snor

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kaela schreef: ↑wo 26 feb 2020, 19:58 Ik trek het gemiddelde wel naar beneden denk ik.
Ik wil wel hoor, maar ik vind het allemaal echt niet lekker. Wat ik lust eet ik, maar vaak krijg ik het na een paar happen niet meer weg. Met trucjes krijg ik soms wat meer naar binnen, of kleine beetjes van soorten die ik niet lust (ui gepureerd door soep bijvoorbeeld). Maar als morgen in de krant staat dat groente en fruit niet gezond is, eet ik het nooit meer.
Kaela schreef: ↑wo 26 feb 2020, 19:58 Ik trek het gemiddelde wel naar beneden denk ik.
Ik wil wel hoor, maar ik vind het allemaal echt niet lekker. Wat ik lust eet ik, maar vaak krijg ik het na een paar happen niet meer weg. Met trucjes krijg ik soms wat meer naar binnen, of kleine beetjes van soorten die ik niet lust (ui gepureerd door soep bijvoorbeeld). Maar als morgen in de krant staat dat groente en fruit niet gezond is, eet ik het nooit meer.
pike schreef: ↑wo 26 feb 2020, 20:55Wat ik wel graag lust? Zo ongeveer alles wat je kunt bedenken dat niet gezond is. Vette hap, vlees, zuivel. Chips, chocola, snoep.![]()
![]()
![]()
wat lust je wel graag?
Hier wisselt het een beetje. Doorgaans minimaal 200 gram soms ook 400 (inclusief groente bij de lunch).
Moet erbij zeggen dat ik groente uit de supermarkt vaak niet te pruimen vind. Een fatsoenlijke groentewinkel is wel een must. Voor kwaliteit en versheid maar ook voor veel afwisseling.
Kaela schreef: ↑wo 26 feb 2020, 21:00 Wat ik wel graag lust? Zo ongeveer alles wat je kunt bedenken dat niet gezond is. Vette hap, vlees, zuivel. Chips, chocola, snoep.Oh echt he?! Wij kunnen elkaar zo een hand geven...
Niet dat ik enkel dat eet hoor. Maar het zou zó fijn zijn als ik groente en fruit gewoon ook lekker zou vinden.
Kaio schreef: ↑do 27 feb 2020, 06:55Ja het scheelt hoe je het klaarmaakt! Maar ik gruwel dus van mengen. Dat eet ik niet. Als je mengt met de groentes die ik lust lijkt het nergens op. En als je er dingen doorheen mengt die ik niet lust, dan lust ik het dus niet. Wat ik dan standaard te horen krijg als er iets in een gerecht zit dat ik niet lust is: maar dat proef je niet! Doe het er dan ook niet in! Want ik proef het wel en ik zit al te kokhalzen voordat ik het zelf door heb.Oo ik stond even te kijken, is voor mij erg moeilijk voor te stellen , geen groente en fruit lusten en wat dan te eten?
Ik lust geloof ik zo'n beetje werkelijk alles. Ik weet echt niet hoeveel groente per dag we eten maar echt genoeg denk ik.
Als je geen groente lust scheelt het dan hoe je het klaar maakt?
Hier is het dus wel vaak zo dat we ongeveer nooit een apart stukje vlees aardappel groente eten, maar gerechten waarin alles gecombineerd wordt , dus ook vaak meerdere groentes.
Of bijv groenten uit de oven, krijg je ook een ander smaakje mee.