Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3462626
Lizzy schreef:
Nieren.

Leo heeft vanmorgen weer naar de huisarts gebeld en daar kan ie morgen terecht.
Nieuwe ha of echo?

Een maand wachten als je nu pijn aan je nieren hebt :-X Serieus dat heeft toch geen zin?
Laatst gewijzigd door Kaio op do 31 aug 2023, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3462628
Ik ben op dit moment weer enorm chronisch vermoeid. Nu heb ik dat wel vaker maar dit is :-X
Ik moet nu iedere middag gaan slapen anders ga ik eten, eten, eten om wakker te blijven, en als gevolg vecht mijn lichaam dan ook snachts om wakker te blijven, met spierstuiptrekkingen op het moment dat je bijna slaapt. Dat was enorm leuk. Ook duizeligheid erbij als je ergens in de winkel staat en bijna tegen de vlakte gaat ook erg leuk. Dus en voor degene die moe zijn, mee gaan met de moeheid, te lang ertegen vechten levert alleen ellende op.

Heb ik corona gehad ? Volgens de test niet ( maar heb niet doorgetest)
Ik had januari / februari af en toe wat keelpijn een dagje dan wel dan niet, gewoon een beetje minder lekkernijen noemenswaardig. Dan half februari voelde ik me heel slecht en toen begon het hoesten en benauwd zijn ( volgens ha heerste er wel zo'n virus) want ik heb toen wel mijn longen laten checken want slapen was echt lastig.
Ik heb ongeveer tot ergens in april doorgehoest ( ging niet om een beetje hoesten he) .
Ergens in maart heb ik bij een net uitgebrand huis ( brandweer gaf het brandmeester) gestaan en ik rook niks, gewoon echt niks , geen rooklucht geen bluswater gewoon niks. En dat heb ik minimaal 2 weken gehad, terwijl ik normaal alles ruik ( is ook niet altijd even fijn ;D ) Eten was idd, met grotere of kleinere brokjes of hardere of zachtere .
Weet niet of je bij andere virussen ook langer totaal geen reuk hebt? Vermoeidheid na andere virussen kan nooit prima ( zeker in mijn geval)
Daarna kreeg ik hooikoorts , ook weer heel erge. Hielp natuurlijk ook niet.
Al die tijd ( op 2 weken na ) mijn ding blijven doen. En nu ben ik dus compleet moe al 2 maanden. Maar ik had het dus eigenlijk pas eind juni in de gaten dat ik zo vermoeid raakte ....
En nu dus sinds kort aan de noodrem getrokken. En sinds ik dan maar ga slapen en vooral ook ' nee' verkoop aan mezelf en aan anderen gaat het Ietje beter weer, nog een lange weg te gaan maar dan kom ik er wel weer.

Dus aan iedereen, wel of niet corona ( denk dat gewone groepen er nu ook harder inhakken) let goed op jezelf en luister na wat er diep in jezelf al gefluisterd wordt ;) achteraf weet ik het ook altijd weer , dat had ik eerder moeten doen :P
Door Lizzy
#3462673
Kaio schreef: do 31 aug 2023, 09:26 Ik ben op dit moment weer enorm chronisch vermoeid. Nu heb ik dat wel vaker maar dit is :-X
Ik moet nu iedere middag gaan slapen anders ga ik eten, eten, eten om wakker te blijven, en als gevolg vecht mijn lichaam dan ook snachts om wakker te blijven, met spierstuiptrekkingen op het moment dat je bijna slaapt. Dat was enorm leuk. Ook duizeligheid erbij als je ergens in de winkel staat en bijna tegen de vlakte gaat ook erg leuk. Dus en voor degene die moe zijn, mee gaan met de moeheid, te lang ertegen vechten levert alleen ellende op.

Heb ik corona gehad ? Volgens de test niet ( maar heb niet doorgetest)
Ik had januari / februari af en toe wat keelpijn een dagje dan wel dan niet, gewoon een beetje minder lekkernijen noemenswaardig. Dan half februari voelde ik me heel slecht en toen begon het hoesten en benauwd zijn ( volgens ha heerste er wel zo'n virus) want ik heb toen wel mijn longen laten checken want slapen was echt lastig.
Ik heb ongeveer tot ergens in april doorgehoest ( ging niet om een beetje hoesten he) .
Ergens in maart heb ik bij een net uitgebrand huis ( brandweer gaf het brandmeester) gestaan en ik rook niks, gewoon echt niks , geen rooklucht geen bluswater gewoon niks. En dat heb ik minimaal 2 weken gehad, terwijl ik normaal alles ruik ( is ook niet altijd even fijn ;D ) Eten was idd, met grotere of kleinere brokjes of hardere of zachtere .
Weet niet of je bij andere virussen ook langer totaal geen reuk hebt? Vermoeidheid na andere virussen kan nooit prima ( zeker in mijn geval)
Daarna kreeg ik hooikoorts , ook weer heel erge. Hielp natuurlijk ook niet.
Al die tijd ( op 2 weken na ) mijn ding blijven doen. En nu ben ik dus compleet moe al 2 maanden. Maar ik had het dus eigenlijk pas eind juni in de gaten dat ik zo vermoeid raakte ....
En nu dus sinds kort aan de noodrem getrokken. En sinds ik dan maar ga slapen en vooral ook ' nee' verkoop aan mezelf en aan anderen gaat het Ietje beter weer, nog een lange weg te gaan maar dan kom ik er wel weer.

Dus aan iedereen, wel of niet corona ( denk dat gewone groepen er nu ook harder inhakken) let goed op jezelf en luister na wat er diep in jezelf al gefluisterd wordt ;) achteraf weet ik het ook altijd weer , dat had ik eerder moeten doen :P
Ik heb nog nooit eerder een virus gehad waarbij ik zo lang totaal geen reuk heb. Daarnet heeft Leo pens staan snijden in de keuken: ik rook gewoon niks. Ben ik toch al bijna 3 weken verder. Dus als jij tobt met geur en vermoeidheid, dan begin ik stiekem te denken dat je misschien wel corona hebt gehad. Niet dat het zin heeft hoor, maar je zou een antistoffenmeting kunnen laten uitvoeren. Dan kun je bij een hoge titer gevoeglijk wel aannemen dat je corona hebt gehad en nu nog tegen de naweeën aan zit te kijken.
Door Siberienne
#3462679
Lizzy schreef: vr 01 sep 2023, 13:41 Ik heb nog nooit eerder een virus gehad waarbij ik zo lang totaal geen reuk heb. Daarnet heeft Leo pens staan snijden in de keuken: ik rook gewoon niks. Ben ik toch al bijna 3 weken verder. Dus als jij tobt met geur en vermoeidheid, dan begin ik stiekem te denken dat je misschien wel corona hebt gehad. Niet dat het zin heeft hoor, maar je zou een antistoffenmeting kunnen laten uitvoeren. Dan kun je bij een hoge titer gevoeglijk wel aannemen dat je corona hebt gehad en nu nog tegen de naweeën aan zit te kijken.
Kan maar hoeft niet, influenza kan het ook geven. Een vriend van mij is na griep begin 2019 zijn er reukvermogen kwijt geraakt en dat is nooit meer helemaal terug gekomen. Ook van andere virussen is het bekend dat het kan en lang kan duren. Niet alleen bij COVID19
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3462681
Ik heb gelukkig mijn reuk wel terug. Want dat was echt mega raar.
Alleen die mega vermoeidheid is ruk. Maar ja eerst ertegen vechten, dan acceptatie en dan gaat het weer beter ( hoop ik :biggrin2: )

Uiteindelijk maakt het niet zo veel uit wat het geweest is. Heb ook altijd gezegd niet alleen corona kan lelijk zijn.
Uiteindelijk gaat het weer erom weer beter en fitter te worden ( en ik geloof niet dat het zo veel uit maakt welk virus dat veroorzaakt heeft, resultaat hetzelfde en denk de weg te gaan ook)
Door Lizzy
#3462685
Siberienne schreef: vr 01 sep 2023, 15:51 Kan maar hoeft niet, influenza kan het ook geven. Een vriend van mij is na griep begin 2019 zijn er reukvermogen kwijt geraakt en dat is nooit meer helemaal terug gekomen. Ook van andere virussen is het bekend dat het kan en lang kan duren. Niet alleen bij COVID19
Ja, nu je het zegt heb ik dat ook ooit eerder gehoord!
Door Lizzy
#3462686
Kaio schreef: vr 01 sep 2023, 16:03 Ik heb gelukkig mijn reuk wel terug. Want dat was echt mega raar.
Alleen die mega vermoeidheid is ruk. Maar ja eerst ertegen vechten, dan acceptatie en dan gaat het weer beter ( hoop ik :biggrin2: )

Uiteindelijk maakt het niet zo veel uit wat het geweest is. Heb ook altijd gezegd niet alleen corona kan lelijk zijn.
Uiteindelijk gaat het weer erom weer beter en fitter te worden ( en ik geloof niet dat het zo veel uit maakt welk virus dat veroorzaakt heeft, resultaat hetzelfde en denk de weg te gaan ook)
Dat is ook zo, of het Pietje of Jantje is: het resultaat is hetzelfde. Maar goed, soms helpt het bij de acceptatie misschien (vooral om je heen). Tegenwoordig begrijpt iedereen als je zegt "long covid" maar niemand als je zegt "ik weet het niet maar ik ben gewoon heel erg moe". Dus vandaar dat ik het toch noemde.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3462690
Lizzy schreef: vr 01 sep 2023, 17:43 Dat is ook zo, of het Pietje of Jantje is: het resultaat is hetzelfde. Maar goed, soms helpt het bij de acceptatie misschien (vooral om je heen). Tegenwoordig begrijpt iedereen als je zegt "long covid" maar niemand als je zegt "ik weet het niet maar ik ben gewoon heel erg moe". Dus vandaar dat ik het toch noemde.
ach ja aan die mensen verspil ik mijn energie maar niet meer ;)
Scheelt dat ik geen baas heb he, dan is een labeltje hebben wel zo belangrijk ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3462691
Kaela schreef: vr 01 sep 2023, 18:14 Kindlief heeft als nasleep van de corona ontstoken keelamandelen. Wij hebben geen wallen meer, we zíjn wallen.
:bigarmhug:
Hopelijk gaat het gauw weer wat beter, slaap tekort is echt :-X
En uiteraard ook voor Nina, ellende die pijn.
Door Lizzy
#3462715
Kaela schreef: vr 01 sep 2023, 18:14 Kindlief heeft als nasleep van de corona ontstoken keelamandelen. Wij hebben geen wallen meer, we zíjn wallen.
Ach nee he :'( . En wat nu, met de keelamandelen?

Best zwaar hee :bigarmhug:
Door Lizzy
#3462716
Kaio schreef: vr 01 sep 2023, 18:34 ach ja aan die mensen verspil ik mijn energie maar niet meer ;)
Scheelt dat ik geen baas heb he, dan is een labeltje hebben wel zo belangrijk ::)
Jaaa, dat scheelt zeker. Dan heb je geen bewijs nodig :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3462730
Lizzy schreef: za 02 sep 2023, 12:09 Ach nee he :'( . En wat nu, met de keelamandelen?

Best zwaar hee :bigarmhug:
Ja best zwaar :'( in praktische zin en om je kindje weer zo ellendig te zien.

Ze moet uitzieken. Het is viraal, dus niets aan te doen. Wat ik op zich ook wel beter vind, als het bacterieel is moet er weer een week lang antibiotica in.
En maandag de kno-arts maar bellen. Of dit iets wijzigt aan het plan. De kinderarts maakt zich zorgen over haar groei en dat ze zo vaak ziek is, de huisarts gister zei “ze is ook wel erg licht voor haar leeftijd”. Ik ga me zo langzaamaan wel wat zorgen maken. Kinderen zijn altijd ziek, maar dit is net iets teveel van het goede.
Door Lizzy
#3462734
Kaela schreef: za 02 sep 2023, 14:24 Ja best zwaar :'( in praktische zin en om je kindje weer zo ellendig te zien.
Ja. Ik begrijp dat helemaal. Kun je af en toe overdag een tukkie doen?
Ze moet uitzieken. Het is viraal, dus niets aan te doen. Wat ik op zich ook wel beter vind, als het bacterieel is moet er weer een week lang antibiotica in.
En maandag de kno-arts maar bellen. Of dit iets wijzigt aan het plan. De kinderarts maakt zich zorgen over haar groei en dat ze zo vaak ziek is, de huisarts gister zei “ze is ook wel erg licht voor haar leeftijd”. Ik ga me zo langzaamaan wel wat zorgen maken. Kinderen zijn altijd ziek, maar dit is net iets teveel van het goede.
Mmm. Ja daar word je dan ook niet echt blij van, van zo'n opmerking :-\ . En toen? Ik bedoel, gaat je huisarts hiermee dan nog wat ondernemen ofzo? Jeetje, jullie krijgen het echt voor je kiezen met je kleine meid. Beh. Sterkte met je meisje :-* .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door