Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3435967
Bij mij begint de 'foert' toch echt de bovenhand te halen over de angst en voorzichtigheid. En dat doet erg deugd, dus dat is wel belonend. ;D
Ik merk dat ik er meer nood aan heb dan ik gedacht had.
Het helpt idd wel als de kans dat je niet ernstig ziek wordt redelijk groot is. Naar m'n ouders toe ben ik vb wel voorzichtig.

Het wordt wel beter. Mettertijd. En eens je niet meer zo bang moet zijn van het virus, zal je het wel weer leren. Dat geloof ik wel. :-*
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3435977
Angelique schreef:Het waren 34 fantastische dagen ::)

A98D0B89-E950-4C41-BB3B-D4CF0C2071CD.png
Misschien maar ook een foute corona uitspraken humor topic aanmaken, genoeg voer ervoor ::) :P
Door eelke
#3435981
Is dat binnen nederland ook al veranderd dan? Ik zie in de coronacheck app geen datum staan? Of mis ik nieuws?

Internationaal is wel erg lastig, en natuurlijk ook niet aan Hugo om te beslissen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3435994
Nee, in Nederland is dat op dit moment nog niet verandert. Maar we hebben als Nederland natuurlijk wel te maken met de reisregels, bijvoorbeeld als je de grens over gaat.

Overigens wordt je wel gedwongen om snel een booster te halen want mogelijk krijg je niet eens meer een coronabewijs als je na 10 maanden na de laatste prik een booster haalt:
Volgens een woordvoerder van het ministerie van VWS maakt Nederland zich er hard voor dat mensen die bijvoorbeeld pas na tien maanden een boosterprik hebben gehaald, toch weer een QR kunnen krijgen om mee te reizen. Of dat ook daadwerkelijk gebeurt, zal volgende week moeten blijken uit het definitieve besluit.
klik

Zie mijn angst dat we steeds meer richting een controle maatschappij zoals China gaan steeds meer waarheid worden :-X Het tijdelijke karakter van de coronacheckapp raakt al steeds meer op de achtergrond te verdwijnen met zulke regels vanuit Europa......
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3436001
Wat geweldig toch dat één Europa!

Ik heb vanaf dag 1 gezegd geef ze een vinger uit angst en het gaat van kwaad tot erger ( heet volgens sommigen meteen wappie he) en voila!
Soms heb ik liever geen gelijk ::)
#3436003
Kaio schreef: wo 08 dec 2021, 15:10 Wat geweldig toch dat één Europa!

Ik heb vanaf dag 1 gezegd geef ze een vinger uit angst en het gaat van kwaad tot erger ( heet volgens sommigen meteen wappie he) en voila!
Soms heb ik liever geen gelijk ::)
Inderdaad! :-\
#3436006
Het vrij reizen binnen de EU was op 1 juli 2021 afgesproken voor 1 jaar en zie nu >:( >:( >:(

Ik vrees ondertussen echt voor een politiestaat en controle maatschappij. Ondertussen blijkt wel dat die wappies niet zo ongelijk hebben...
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3436009
Tja, ik voel mij niet een 'wappie' maar ik had gelijk al mijn vraagtekens bij de tijdelijkheid van de 'coronapas' gezien de ervaringen uit het verleden met 'tijdelijke' maatregelen tegen terrorisme die inmiddels al 20 jaar bestaan :-X Dat stuitte mij ook gelijk tegen de borst.....
Inderdaad glijden we steeds meer af richting een politiestaat als Europa.....
Door Siberienne
#3436013
dinky89 schreef: wo 08 dec 2021, 14:00 Nee, in Nederland is dat op dit moment nog niet verandert. Maar we hebben als Nederland natuurlijk wel te maken met de reisregels, bijvoorbeeld als je de grens over gaat.

Overigens wordt je wel gedwongen om snel een booster te halen want mogelijk krijg je niet eens meer een coronabewijs als je na 10 maanden na de laatste prik een booster haalt:
klik

Zie mijn angst dat we steeds meer richting een controle maatschappij zoals China gaan steeds meer waarheid worden :-X Het tijdelijke karakter van de coronacheckapp raakt al steeds meer op de achtergrond te verdwijnen met zulke regels vanuit Europa......
Erg leuk voor het zorg personeel ook; die kregen snel een vaccinatie maar moesten wachten op de booster en die vallen nu dus buiten die 10 mnd mogelijk? En die konden daar tocht niks aan doen want die kregen niet eerder een booster aangeboden.
Door eelke
#3436015
Siberienne schreef: wo 08 dec 2021, 17:22 Erg leuk voor het zorg personeel ook; die kregen snel een vaccinatie maar moesten wachten op de booster en die vallen nu dus buiten die 10 mnd mogelijk? En die konden daar tocht niks aan doen want die kregen niet eerder een booster aangeboden.
Voor zorgpersoneel komt het!

Ik ben maandag aan de beurt. Via een zelf door instellingen in elkaar gezette zorg-straat, dat wel, want Hugo en de GGD schieten nog niet erg op nee. Maar ook via die weg verwachten ze ergens komende weken de oproep wel.

En ach, zorgpersoneel heeft het toch te druk voor vakantie komende tijd ::) (oké dat was een beetje sarcastisch want dat gaat niet in elke tak op)
Door Siberienne
#3436016
Ik weet het ook niet hoor, maar vanaf het begin is benadrukt dat niet goed bekend was hoe lang de vaccins hun effect hielden. Nu blijkt de 3e booster toch wel redelijk essentieel in de combinatie met de nieuwe varianten. Even vaktechnisch gezien; het is maar de vraag of we steeds voor iedereen weer boosters nodig gaan hebben. Nogmaals, ik weet het niet. Las vandaag een stuk in de krant van een immunologe hier die er vanuit gaat dat dit de laatste heftige winter gaat zijn, dat het volgend jaar veel meer ‘business as usual’ gaat zijn.

Hoe blij zijn overheden eigenlijk met de reisbeperkingen en de Corona pas? Wie profiteert daarvan? Iig niet de landen die veel inkomsten uit toerisme Cq horeca halen.

Maar goed, we gaan het zien ..
Door eelke
#3436017
Siberienne schreef: wo 08 dec 2021, 17:29 Ik weet het ook niet hoor, maar vanaf het begin is benadrukt dat niet goed bekend was hoe lang de vaccins hun effect hielden. Nu blijkt de 3e booster toch wel redelijk essentieel in de combinatie met de nieuwe varianten. Even vaktechnisch gezien; het is maar de vraag of we steeds voor iedereen weer boosters nodig gaan hebben. Nogmaals, ik weet het niet. Las vandaag een stuk in de krant van een immunologe hier die er vanuit gaat dat dit de laatste heftige winter gaat zijn, dat het volgend jaar veel meer ‘business as usual’ gaat zijn.

Hoe blij zijn overheden eigenlijk met de reisbeperkingen en de Corona pas? Wie profiteert daarvan? Iig niet de landen die veel inkomsten uit toerisme Cq horeca halen.

Maar goed, we gaan het zien ..
Nee, dat iedereen moppert over de houdbaarheid van de vaccins begrijp ik ook niet zo.
Dat die qr code er is gekomen vind ik wel ruk en had ik een half jaar geleden ook niet gedacht. Ik had dan het testen voor toegang waarbij iedereen moet testen nuttiger en eerlijker gevonden. En op andere plekken zoals horeca nog steeds 1,5 meter afstand.

En eens zorgen dat je fatsoenlijk kan testen. Ik kon als zorgmedewerker via de spoedlijn alsnog 24 uur later een plekje krijgen, en testen kan hier ook niet erg in de buurt (en vaccineren al helemaal niet).

En op zich, vorig jaar waren ook alle berichten dat het de laatste winter was. Sterker nog, op de persco in september enzo was de routekaart 1 november alle maatregelen weg...
Lastig, want veel mensen roepen om perspectief, maar dat blijkt dus gewoon niet te kunnen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door