Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3436630
sam28 schreef: do 16 dec 2021, 08:12 Lekker dat het "nieuwe" kabinet 5 miljard wil bezuinigen op de zorg...

Iemand een bullshit baan voor me dat waarschijnlijk meer verdient dan ik nu doe?
Misschien klappen ze nog wel even speciaal voor ons als ze op het bordes staan? ::)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3436631
Overigens is Hugo ook weer fijn bezig met zijn dagkoersen. In Europa heeft hij gepleit voor het langer geldig zijn van een vaccinatie, mede met het oog op dat de boostercampagne in Nederland traag op gang kwam. Die 9 maanden zou alleen gelden voor de internationale coronapas en op de nationale variant zou geen vervaltermijn komen. Lees ik vandaag het volgende:
Geldigheid coronatoegangsbewijs mogelijk korter
Demissionair minister De Jonge sluit niet uit dat de coronapas nog korter geldig wordt dan de negen maanden die de Europese Commissie heeft voorgesteld door de onzekerheid rondom de opkomende omikronvariant. Dat zei hij in een debat over de coronamaatregelen in de Tweede Kamer.

Mensen die willen reizen binnen de Europese Unie hebben een certificaat nodig waaruit blijkt dat ze getest, gevaccineerd of recent hersteld zijn van corona. De Jonge verwacht dat Europa er "op korte termijn" een besluit over neemt.
:-X

Overigens verwacht ik ten aanzien van de zorg nog wel een debat in de kamer vandaag want uiteraard zijn partijen als groenlinks en pvda daar kritisch op.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3436635
En wat waren die "wappies" toch dom he ::)

Bovendien waar hebben we goede zorg voor nodig dan?

Sprakeloos, dat ze dit gewoon überhaupt voorstellen. Hebben ze allemaal geen actieve herinnering van hoe het nu in de zorg is? Tis gewoon een stelletje criminelen haast
Door Lizzy
#3436637
Kaio schreef: do 16 dec 2021, 10:16 En wat waren die "wappies" toch dom he ::)

Bovendien waar hebben we goede zorg voor nodig dan?

Sprakeloos, dat ze dit gewoon überhaupt voorstellen. Hebben ze allemaal geen actieve herinnering van hoe het nu in de zorg is? Tis gewoon een stelletje criminelen haast
Dit. Maar dan zonder dat haast erachter.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3436648
Doranto schreef: do 16 dec 2021, 11:35 Is dat echt zo, dat er wordt bezuinigd? Ik had begrepen dat er nog steeds meer geld naar de zorg ging, alleen iets minder meer.
Er wordt idd niet bezuinigd. De zorgkosten nemen elk jaar toe. Bedoeling is nu de groei af te remmen, dus minder meer zoals je schrijft.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3436651
Als de zorg geen probleem is stop dan ook met de lockdowns?

Je kunt er wel minder in stoppen feit is dat er juist steeds meer nodig is ( veel oude mensen en we zijn goed in het leven te rekken) ... En als je dat niet doet dan maar leven van lockdown naar lockdown? WTF?
Door Cathelijn
#3436667
Alleen maar steeds meer geld geven lijkt me ook de oplossing niet. Hopelijk wordt er eindelijk eens beter gekeken hoe de zorg anders kan en dat de te hoge werkdruk heel hoog op de agenda komt. De enorme wachtlijsten in de ggz, de malfide zorgbureau's.... Alleen een bedrag dat wel of niet wordt beloofd zegt me niet zo veel.
Door Lizzy
#3436668
Cathelijn schreef: do 16 dec 2021, 16:54 Alleen maar steeds meer geld geven lijkt me ook de oplossing niet. Hopelijk wordt er eindelijk eens beter gekeken hoe de zorg anders kan en dat de te hoge werkdruk heel hoog op de agenda komt. De enorme wachtlijsten in de ggz, de malfide zorgbureau's.... Alleen een bedrag dat wel of niet wordt beloofd zegt me niet zo veel.
Dat is ook wel een zeker een goed punt. Maar dat er voor het personeel geld bij moet lijkt me wel redelijk evident?
Gebruikersavatar
Door Ina
#3436672
pluk schreef: do 16 dec 2021, 17:28 Het totale regeerakkoord staat hier https://www.kabinetsformatie2021.nl/doc ... e-toekomst
Zorg staat op blz 32 ev.
Ze willen zo'n 4,8 miljard remmen op de zorgkosten. Ter vergelijking; de zorg kost nu al jaarlijks ca 90 miljard.

Inderdaad, het wordt als 'bezuiniging' bestempeld tijdens het debat, maar is het feitelijk niet.

Maar dat er serieus eens gekeken moet gaan worden hoe al die euro's op een eerlijkere manier besteed gaan worden mag wel een feit zijn.....al die tijd en energie die ze in papierwerk en overleggen stoppen zouden eens herzien moeten worden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door