Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3435323
Lizzy schreef: za 27 nov 2021, 11:40 Bedankt voor deze bevestiging en bovenstaande uitleg. Nog minder moed om te gaan :-X
Maar hoe groot is de land nou echt dat je zus - of iemand anders daar - daadwerkelijk op dat moment positief is, zonder symptomen en jullie aansteekt?

- iemand moet besmet zijn en besmettelijk en ik ga er even vanuit dat iemand met symptomen niet komt (dat zou je af kunnen spreken toch?)
- die besmettelijkheid van Corona duurt door de bank genomen 7 dagen: 2 dagen voor de symptomen en 5 dagen met
- de incubatie tijd gemiddeld 5 dagen, tot 14 dagen
- dus in degene moet contact hebben gehad met een Corona patiënt in de 3 tot 12 dagen voor jullie bijeenkomen (ik neem het even ruim, gemiddeld is de incubatietijd 5 dagen, dus dan zijn het er maar drie)
- besmet worden bij dat contact
- zelf nog niet ziek zijn
- een negatief testen
- en het overdragen

Nou kan zo’n test wel niet 100% betrouwbaar zijn (even uit mijn hoofd, volgens mij iets van 60-70%) maar het verkleint de - toch al vrij kleine - kans nog verder.

Dus nee, je hebt geen garanties, maar schat het risico ook niet te hoog in.

@Ellen wat een narigheid! Misschien toeval maar ik heb meer uitbraken gelezen gekoppeld aan yoga (net als aan zingen). Misschien toch te maken met ademhalingstechniek met dieper inademen ? Ik vraag me dat nog steeds af..

Zingen geeft ook meer aerosolen dan praten, wij hadden hier een uitbraak met een feestje met karaoke. Dus geen liedjes zingen Lizzy ;) (((ik mag je wel enen beetje plagen hè? Wij zien weer geen familie de komende tijd, dus ik heb jouw dilemma niet...)
Door ellenned
#3435327
Daar zeg je wat Siberienne, zo had ik het nog niet bekeken maar je hebt gelijk, we zijn heel erg bezig geweest met ademhalingen :o Dus ook al zit je veraf van elkaar het komt toch in de lucht te hangen zeg maar...
Door Lizzy
#3435330
ellenned schreef: za 27 nov 2021, 16:37 Daar zeg je wat Siberienne, zo had ik het nog niet bekeken maar je hebt gelijk, we zijn heel erg bezig geweest met ademhalingen :o Dus ook al zit je veraf van elkaar het komt toch in de lucht te hangen zeg maar...
En ik denk dat je dan echt heeeel serieus moet ventileren. Ben je echt zo ziek (geweest) dat je op bed moest?
Door Lizzy
#3435331
Siberienne schreef: za 27 nov 2021, 14:46 Maar hoe groot is de land nou echt dat je zus - of iemand anders daar - daadwerkelijk op dat moment positief is, zonder symptomen en jullie aansteekt?

- iemand moet besmet zijn en besmettelijk en ik ga er even vanuit dat iemand met symptomen niet komt (dat zou je af kunnen spreken toch?)
- die besmettelijkheid van Corona duurt door de bank genomen 7 dagen: 2 dagen voor de symptomen en 5 dagen met
- de incubatie tijd gemiddeld 5 dagen, tot 14 dagen
- dus in degene moet contact hebben gehad met een Corona patiënt in de 3 tot 12 dagen voor jullie bijeenkomen (ik neem het even ruim, gemiddeld is de incubatietijd 5 dagen, dus dan zijn het er maar drie)
- besmet worden bij dat contact
- zelf nog niet ziek zijn
- een negatief testen
- en het overdragen

Nou kan zo’n test wel niet 100% betrouwbaar zijn (even uit mijn hoofd, volgens mij iets van 60-70%) maar het verkleint de - toch al vrij kleine - kans nog verder.

Dus nee, je hebt geen garanties, maar schat het risico ook niet te hoog in.

@Ellen wat een narigheid! Misschien toeval maar ik heb meer uitbraken gelezen gekoppeld aan yoga (net als aan zingen). Misschien toch te maken met ademhalingstechniek met dieper inademen ? Ik vraag me dat nog steeds af..

Zingen geeft ook meer aerosolen dan praten, wij hadden hier een uitbraak met een feestje met karaoke. Dus geen liedjes zingen Lizzy ;) (((ik mag je wel enen beetje plagen hè? Wij zien weer geen familie de komende tijd, dus ik heb jouw dilemma niet...)
Dank je voor het meedenken Siberienne! Dat waardeer ik. Ja, ik heb alleen geen antwoord op je vragen. Ik denk dat de kans aanwezig is. Behalve mijn moeder staat de rest van de familie echt heeeeeeeeel anders in corona als dat ik dat doe. Laat ik het daar maar op houden :biggrin2:
Door ellenned
#3435335
Lizzy schreef: za 27 nov 2021, 16:56 En ik denk dat je dan echt heeeel serieus moet ventileren. Ben je echt zo ziek (geweest) dat je op bed moest?
Ja zeker! Ben nu een week verder en vandaag voor het eerst opgestaan zonder verhoging, ik hoest echt als een zeehond, kop vol snot, pijn in mijn lijf echt overal en moe. Wat ik dus dacht van de week, lang getwijfeld of ik mij zou laten vaccineren, maar ik werk met verstandelijk beperkte mensen met niet zo n goede conditie toch gedaan en nu blij dat ik gevaccineerd ben, als ik nu al zo ziek ben. Maar goed, ik ben ook niet gewend om ziek te zijn :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3435355
Maar echt he serieus jongens, niet alleen Nederland heeft last van de muppetshow he

Hier in NRW geldt de 2G regel, ze smeken mensen al maanden om te vaccineren. Dus voeren we wat dwang op. Zegt een van de Muppets dat ze van Moderna genoeg vaccinatie hebben liggen, en geen extra Pfizer bestellen. En nu dat 2G een feit is, staan er dikke vette files bij de vaccinatie centra, krijgen huisartsen maar de helft van de vaccinaties die ze bestellen. En hebben ze nu tekort aan vaccinaties.....worden mensen weer weggestuurd zonder

Snappen jullie dit nog? ::) Ik echt totaal niet , echt te triest voor woorden :-X
Door Lizzy
#3435359
Kaio schreef: zo 28 nov 2021, 15:13 Maar echt he serieus jongens, niet alleen Nederland heeft last van de muppetshow he

Hier in NRW geldt de 2G regel, ze smeken mensen al maanden om te vaccineren. Dus voeren we wat dwang op. Zegt een van de Muppets dat ze van Moderna genoeg vaccinatie hebben liggen, en geen extra Pfizer bestellen. En nu dat 2G een feit is, staan er dikke vette files bij de vaccinatie centra, krijgen huisartsen maar de helft van de vaccinaties die ze bestellen. En hebben ze nu tekort aan vaccinaties.....worden mensen weer weggestuurd zonder

Snappen jullie dit nog? ::) Ik echt totaal niet , echt te triest voor woorden :-X
Nee. Mijn broek zakt er ook vanaf. Ze zitten dus wereldwijd te krukken...... Ik snap wel dat het allemaal 2 jaar geleden nieuw was en er fouten zijn gemaakt. Maar ze blijven krukken. En echt met dingen dat ik denk " ::) ::) :-X :-X ".
Door Lizzy
#3435382
pearlsofpassion schreef: za 27 nov 2021, 16:21 Bij ons niet hoor. :o
Ik verzin het niet hoor, staat op de site van de Rijksoverheid (en die kunnen het weten ;D ):

2 Uitstrijkje zelf afnemen
• Snuit je neus.
• Kantel je hoofd licht naar achteren.
• Steek het wattenstaafje in een neusgat.
• Duw het wattenstaafje langzaam ongeveer 2 cm
in de neus totdat je weerstand voelt (parallel
aan het gehemelte – dus horizontaal naar
achteren, niet naar boven).
• Draai het wattenstaafje 4 keer tegen de binnenkant
van de neus (in totaal ongeveer 15 seconden).
• Herhaal dit in het andere neusgat.
Door Siberienne
#3435383
Lizzy schreef: ma 29 nov 2021, 12:02 Ik verzin het niet hoor, staat op de site van de Rijksoverheid (en die kunnen het weten ;D ):

2 Uitstrijkje zelf afnemen
• Snuit je neus.
• Kantel je hoofd licht naar achteren.
• Steek het wattenstaafje in een neusgat.
• Duw het wattenstaafje langzaam ongeveer 2 cm
in de neus totdat je weerstand voelt (parallel
aan het gehemelte – dus horizontaal naar
achteren, niet naar boven).
• Draai het wattenstaafje 4 keer tegen de binnenkant
van de neus (in totaal ongeveer 15 seconden).
• Herhaal dit in het andere neusgat.
Zulke testen worden gevalideerd op een bepaalde afname techniek (zeg maar, gekeken hoe goed ze zijn). Vorig jaar hebben veel microbiologie labs in NL dit soort validatie studies gedaan en de resultaten met elkaar vergeleken. Ken toevallig iemand die aan dat project meegewerkt heeft. Mega klus. Zonder extra verdiensten. (Een vd positieve dingen vorig jaar in mijn optiek)
Daaruit bleek dat veel testen zo ook goed genoeg werken. En dat is fijn, vooral bij kinderen die veel getest moeten worden maar om acceptatie van zelftesten te verbeteren (of anders verwoord, zo weet je tenminste een beetje wat mensen doen want zo achterin de neus doet bijna niemand goed bij zichzelf)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3435400
Dat spul was vorige week in Duitsland uitverkocht of zo :P

Ik weet niet, is het niet juist winter daar geweest en nu weer richting zomer, dat seizoen effect wat we hier ook overduidelijk zien?

Hier deden ze het in test centra ook verschillend, rode kruis douwde je traanbuis aan gort,( echt waar ik durf echt geen PCR test meer te ondergaan :-X ) terwijl een ander centrum gelukkig! Een aantal kriebelende rondjes in gat 1 en 2 draaiden. Zelf heb ik op de bijsluiter van een zelftest ook gelezen dat je het zo moest doen ff wat rondjes draaien.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door