Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3403934
evelyn02 schreef: za 23 mei 2020, 19:59 Dit staat in de Nederlands krant:

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/705619/Z ... eer-update
Dan lees ik in het bericht dat niet alle gasten mond/neusbescherming droegen. Eerste dat ik mij dan afvraag is hoe je in een restaurant zou moeten eten/drinken met mond/neusbescherming :???:

Merk wel dat ik het erg spannend vind dat mijn opa (84) nu een week bij mijn ouders logeert.... Dacht eerst dat ze dan nu wel vakantie zouden hebben en risico daardoor beperkt is. Maar blijkt dat ze pas over twee weken vakantie hebben...... Oftewel mijn moeder, die er sowieso vrij laconiek over lijkt te doen, is gewoon aan het werk als fysiotherapeut :-X
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3403940
Mijn mama moet ook weer helpen in het ziekenhuis... Ze zit nog steeds in de ziektewet, dus het is niet officieel, maar als ze in het ziekenhuis kan werken, kan ik daar ook naartoe voor een kop koffie :)
Ik denk dat ik dinsdag ga, dan neem ik lekker verse aardbeien mee :)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

#3403972
Siberienne schreef: za 23 mei 2020, 16:36 Als ik op de site met de officiële Zweedse cijfers kijk, stijgt inderdaad het aantal gevallen door, maar het aantal IC opnames en het aantal overledenen daalt wel?

Ik snap het niet helemaal
Avlidna is toch overledenen Anne?


5483C111-FB21-458F-8358-2D87EBD1B3BB.png
Klopt.

Ik vind de cijfers op deze site (waar ik ook bijna dagelijks even op kijk) wel altijd wat vreemd; dan staat er dat er bv. 23 nieuwe doden zijn op een bepaalde dag, maar hoor je 's avonds op het nieuws een getal van meer dan honderd. Kortom, ik weet niet hoe deze getallen geïnterpreteerd moeten worden. Was laatst ook weer zo: journaal stond bol van paniek omdat er iets van 170 doden bij waren gekomen, maar op deze site stond voor die dag maar een aantal van 23 of zo. Lastig te bepalen hoe goed of slecht het momenteel gaat in Zweden.
#3404016
Kim_S schreef: za 23 mei 2020, 17:50 Dat is hier een half uurtje vandaan...
Nou heb ik absoluut niet de behoefte om naar een restaurant te gaan, maar het maakt wel weer duidelijk hoe snel je besmet kunt raken. Nog maar weer heel voorzichtig zijn met boodschappen doen hier in de buurt...
Maar was dat niet na een privé feestje waar de gasten zich niet aan de social distance hielden? Zo werd het op ons journaal verteld....
Das wel iets anders dan 'gewoon' op restaurant...
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3404026
pearlsofpassion schreef: ma 25 mei 2020, 11:31 Maar was dat niet na een privé feestje waar de gasten zich niet aan de social distance hielden? Zo werd het op ons journaal verteld....
Das wel iets anders dan 'gewoon' op restaurant...
Wordt niet echt duidelijk uit de berichtgeving. Volgens de eigenaar was er geen sprake van een feestje: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/705619/Z ... eer-update
Maar anderen hebben het wel over een besloten feest: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... restaurant
#3404194
Volgens de krant zijn virologen er inmiddels achter dat ongeventileerde ruimten geen goed idee zijn, ook niet op 1,5 meter afstand..

Lijkt mij logisch, maar het RIVM wil het nog wat meer onderzoeken..

En ik las ook dat hier in NL standaard chloroquine en hydroxychloroquine aan coropatienten in het ziekenhuis wordt toegediend?!
Ik dacht dat de werking van die middelen nogal omstreden is :???:
Andere landen zijn er inmiddels mee gestopt, maar NL gaat ermee door.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3404203
Eef+Stippels schreef: za 30 mei 2020, 12:04 Volgens de krant zijn virologen er inmiddels achter dat ongeventileerde ruimten geen goed idee zijn, ook niet op 1,5 meter afstand..

Lijkt mij logisch, maar het RIVM wil het nog wat meer onderzoeken..

En ik las ook dat hier in NL standaard chloroquine en hydroxychloroquine aan coropatienten in het ziekenhuis wordt toegediend?!
Ik dacht dat de werking van die middelen nogal omstreden is :???:
Andere landen zijn er inmiddels mee gestopt, maar NL gaat ermee door.
Niet standaard, er loopt nog een studie in 10 ziekenhuizen. https://www.ad.nl/binnenland/ziekenhuiz ... a0ddaabbd/
Gebruikersavatar
Door Laika
#3404204
dinky89 schreef: ma 25 mei 2020, 13:04 Wordt niet echt duidelijk uit de berichtgeving. Volgens de eigenaar was er geen sprake van een feestje: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/705619/Z ... eer-update
Maar anderen hebben het wel over een besloten feest: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... restaurant
Door dit "feestje" zijn 37 mensen besmet en zitten er 280 (de teller loopt nog) in quarantaine.
Ben benieuwd hoe het na 1 juni in Nederland gaat.
Door Mandarijn
#3404220
weet niet wat ik er van moet vinden.......maar de grens met België is weer open. Belgen mogen weer bij ons komen winkelen (is de supermarkt blij mee) en wij mogen weer naar België om te tanken (daar is menig portemonnee blij mee) en te winkelen.
Door hannabelgje
#3404221
Mandarijn schreef:weet niet wat ik er van moet vinden.......maar de grens met België is weer open. Belgen mogen weer bij ons komen winkelen (is de supermarkt blij mee) en wij mogen weer naar België om te tanken (daar is menig portemonnee blij mee) en te winkelen.
Ik dacht dat alleen familiebezoek toegestaan was.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

#3404223
pluk schreef:
Niet standaard, er loopt nog een studie in 10 ziekenhuizen. https://www.ad.nl/binnenland/ziekenhuiz ... a0ddaabbd/
Ik lees dat anders :???:
Maar ik hoop dat je gelijk hebt.

In jouw link naar het AD staat oa:
De Stichting Werkgroep Antibioticabeleid (SWAB) adviseerde ziekenhuizen in maart en april beide middelen bij de behandeling van duizenden coronapatiënten, maar doet dat sinds 1 mei niet meer.
Lange tijd leken chloroquine en hydroxychloroquine het wondermiddel. Op basis van hoopgevende laboratoriumresultaten en positieve berichten uit Chinese ziekenhuizen werden de oud-malariamedicijnen opgenomen in het Nederlandse behandelplan van ernstig zieke coronapatiënten.

Tot nu toe werden 11.722 coronapatiënten opgenomen in het ziekenhuis. Ziekenhuisexperts schatten dat 70 tot 90 procent van de patiënten malariamedicijn heeft gehad. Ook denkt De Boer dat ‘bijna elk ziekenhuis’ het oorspronkelijke SWAB-advies heeft gevolgd. De voorzitter bestrijdt dat de malariamedicijnen in Nederland tot ernstige gezondheidsschade hebben geleid, omdat bijwerkingen nauwgezet in de gaten werden gehouden.

‘Dag één: oplaaddosis van 600 milligram chloroquine, twaalf uur later 300 milligram. Dag twee tot en met vijf: twee keer 300 milligram. Innemen met water.’ Dat was begin maart het advies van een landelijk expertteam aan collega’s in ziekenhuizen die hun afdelingen zagen volstromen met coronapatiënten die naar adem hapten.
En in de Tubantia staat een stuk van een intensivist:
Coronapatiënten die bijkwamen waren uitzonderlijk bang, veel angstiger dan andere ic-patiënten.

Ronald: „Veel mensen ontwikkelen op de ic een delier, soms met angst. Deze patiënten vond ik uitzonderlijk veel angstiger dan gebruikelijk. Mogelijk dat de snelheid waarmee patiënten heel benauwd kunnen worden een reden is. Ook de wetenschap dat patiënten dood kunnen gaan aan corona, boezemt angst in. We sluiten daarnaast niet uit dat het middel chloroquine, dat we in het begin gebruikten, een rol heeft gespeeld. Het heeft als bijwerking nachtmerries en hallucinaties. Met chloroquine zijn we gestopt omdat er steeds meer gerapporteerd werd over ernstige bijwerkingen en omdat er onvoldoende bewijs was dat het werkte”.
Ik lees niets over een studie... :-\
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op za 30 mei 2020, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Siberienne
#3404226
Eef+Stippels schreef: za 30 mei 2020, 19:14 Ik lees dat anders :???:
Maar ik hoop dat je gelijk hebt.

In jouw link naar het AD staat oa:



En in de Tubantia staat een stuk van een intensivist:



Ik lees niets over een studie... :-\
Maar die is er wel, loopt in meerdere ziekenhuizen maar eigenlijk wat laat gestart want nu zijn er bijna geen patiënten meer...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door