Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Komt dit jullie bekend voor; je hebt erg snel koude handen, dus handschoenen tijdens wandelen een must. Je wilt ook redelijk makkelijk voertjes uit je zak kunnen pakken om je hond te belonen. Dus ... lekker warme maar vingerloze handschoenen (gekregen van onze fantastische hondenminnende postbode!). Werkt prima.

Maar dan ... jonge hond (IWH x Tamaskan) aan lange lijn, dus die handschoenen slijten bar snel. Iemand daar toevallig iets op gevonden, een handschoen die alle boxjes hierboven dichttikt?
Ik heb altijd deze paardrijhandschoenen van de decalthlon. Ik kan er prima voertjes mee pakken, maar je zou er ook gewoon de topjes af kunnen knippen. Ze kosten 4 euro dus ik heb er gewoon overal een paar van liggen, in de auto, in elke jas etc. De rubberen nopjes geven grip, dat is erg prettig. Ze slijten ook wel, op zich niet echt aan de hand zelf, bij mij gaan de topjes kapot door mijn nagels, maar da's niet erg.
Je zou ook nog andere rijhandschoenen kunnen proberen. Op zich zijn die juist gemaakt om grip te houden maar ook gevoel te behouden.

Afbeelding
Ik had een soort wanten waarvan je de bovenkant van de vingers en duim weg kon klappen, die gingen best redelijk lang mee alleen de duim sleet nogal. Ik heb daar toen weleens een stukje stevige stof op gezet. Het merk weet ik niet meer zeker, ik dacht Mammut of Jack Wolskin

Ik die dat ze bij de decathlon deze hebben: https://www.decathlon.nl/p/jachthandsch ... gIYv_D_BwE

Ik heb nu een paar hele decadente handschoenen met geitenleer, niet heel handig met koekjes pakken maar ze blijven wel heel. Maar dan heb je het over dure handschoenen die misschien ook overkill zijn. Want ik heb ze ook voor bv steppen in de regen gekocht en omdat ik ze ook slijtvast wilde voor de treklijnen enzo. Deze handschoenen zijn van hestra. Wat ik merk is dat ik deze ook regelmatig even uit doe om voertjes te geven, want er zit een lus aan waarmee de handschoen om de pols zit. Dus verlies je die niet. Dat kun je natuurlijk bij elke handschoen wel fabrieken.
Houden jullie je handen nou echt warm met handschoenen zonder vingertoppen?! :o
Mijn vingers liggen er bijna af met zulke handschoenen... Ik heb dus net als Eelke rijhandschoenen, niet echt ge-wel-dig met het geven van beloningen maar iig wel (redelijk) warme handen. Je hebt rijhandschoenen met een (nep)leren stuk in de handpalm. Die heb ik voor als ik met Pippa aan de lange lijn loop.
Die decathlon’s hebben als ‘nadeel’ dat die teruggeslagen vingerkappen de toegang tot je zak of buidel met voertjes in de weg zitten lijkt me. Wat voor merk zijn die geitenleren handschoenen? En wel warm?

Siberienne schreef: do 30 jan 2020, 08:18 Ik had een soort wanten waarvan je de bovenkant van de vingers en duim weg kon klappen, die gingen best redelijk lang mee alleen de duim sleet nogal. Ik heb daar toen weleens een stukje stevige stof op gezet. Het merk weet ik niet meer zeker, ik dacht Mammut of Jack Wolskin

Ik die dat ze bij de decathlon deze hebben: https://www.decathlon.nl/p/jachthandsch ... gIYv_D_BwE

Ik heb nu een paar hele decadente handschoenen met geitenleer, niet heel handig met koekjes pakken maar ze blijven wel heel. Maar dan heb je het over dure handschoenen die misschien ook overkill zijn. Want ik heb ze ook voor bv steppen in de regen gekocht en omdat ik ze ook slijtvast wilde voor de treklijnen enzo. Deze handschoenen zijn van hestra. Wat ik merk is dat ik deze ook regelmatig even uit doe om voertjes te geven, want er zit een lus aan waarmee de handschoen om de pols zit. Dus verlies je die niet. Dat kun je natuurlijk bij elke handschoen wel fabrieken.
Royv8 schreef: do 30 jan 2020, 15:00 Die decathlon’s hebben als ‘nadeel’ dat die teruggeslagen vingerkappen de toegang tot je zak of buidel met voertjes in de weg zitten lijkt me. Wat voor merk zijn die geitenleren handschoenen? En wel warm?
Daar heb ik geen last van gehad van die dubbele wanten. Overigens heb ik nu een top koekjestasje waar ik ook met mijn handschoenen in kan.

Die geitenleren handschoenen zijn van Hestra en ja die zijn warm.
eelke schreef: do 30 jan 2020, 08:15 Ik heb altijd deze paardrijhandschoenen van de decalthlon. Ik kan er prima voertjes mee pakken, maar je zou er ook gewoon de topjes af kunnen knippen. Ze kosten 4 euro dus ik heb er gewoon overal een paar van liggen, in de auto, in elke jas etc. De rubberen nopjes geven grip, dat is erg prettig. Ze slijten ook wel, op zich niet echt aan de hand zelf, bij mij gaan de topjes kapot door mijn nagels, maar da's niet erg.
Je zou ook nog andere rijhandschoenen kunnen proberen. Op zich zijn die juist gemaakt om grip te houden maar ook gevoel te behouden.

Afbeelding
He die ken ik nog niet, nagelprobleem zal ik niet zo gauw hebben vrees ik ::)
Volgende keer bij de decathlon eens kijken

Ikzelf heb allerlei stoffen dunne handschoenen van decathlon, moeten vaak gewassen worden hier ::) :P
Daarnaast heb ik fietshandschoenen van decathlon, daar zit ook anti slip in de handpalm. En ik heb fitness handschoenen met antislip voor buitensport, die zijn ook heel erg prettig, dun maar warm.
En voor in de auto suede handschoenen....

(ik heb dus ook echt snel handschoenen nodig)
Eelke, welke paardijhandschoenen van Decathlon gebruik jij precies? Je zegt ‘deze’ maar ik kan geen plaatje of zoiets vinden in je reactie?

eelke schreef: do 30 jan 2020, 08:15 Ik heb altijd deze paardrijhandschoenen van de decalthlon. Ik kan er prima voertjes mee pakken, maar je zou er ook gewoon de topjes af kunnen knippen. Ze kosten 4 euro dus ik heb er gewoon overal een paar van liggen, in de auto, in elke jas etc. De rubberen nopjes geven grip, dat is erg prettig. Ze slijten ook wel, op zich niet echt aan de hand zelf, bij mij gaan de topjes kapot door mijn nagels, maar da's niet erg.

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door