Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3393870
Sodeju, hij is wel flink gegrepen zeg!?

En dan zo'n waardeloze reactie van de eigenaar van de 'dader'. >:(
Liep die hond los? 'mijn hond doet niks hoor'

Klote hoor!!

Heel veel sterkte voor jullie en beterschap voor Jacy.
:bigarmhug: :bigarmhug:
Fijn dat omstanders je wel konden steunen, dan voel je je niet helemaal alleen he. ;)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3393871
Dank jullie wel allemaal! :daisy:
Nou, 2e lading bachdruppeltjes zit erin, evenals eerste dosis traumeel bij allebei. We zijn nog even bij mijn ouders op bezoek geweest om te eten want dat is er bij ons bij in geschoten....

Jacy en Snow zijn allebei door de dierenarts en -assistente nagekeken, zij vond bij Jacy dus nog een flinke wond achter zijn oor. De wond onder zijn kin was echt smerig, je kon gewoon de pezen zien lopen...
Jacy wordt nu steeds wakkerder, hij heeft wat moeite met leren met zijn kap lopen (dat is stom, heeft hij nog nooit gedaan). Voor morgen hebben we pijnstilling en antibiotica. Nu is het allemaal even nodig, daarna blijf ik weer zoveel mogelijk weg van al die zooi....

Het was ook echt stom, ik was bezig om de honden uit te laden uit de auto, Snow is iets sneller uit de auto en werd gegrepen, Jacy beschermt zijn broertje en dook er vol op... Die hond had hem bij zijn oor vast, en achteraf gezien (op basis van de wonden) dus zijn hele kop in zijn bek..

De kosten, tjsa, vogel gevlogen natuurlijk.... Mijn vader zet zich op die plek in tegen zwerfafval, en daarbij is Jacy een graag geziene hond die netjes flesjes en blikjes opruimt. Dus mogelijk dat hij nog iets op asociale media zet (heb ik zelf niet). Aangifte weet ik niet of ik dat wil, dan ben ik bang dat we daar niet meer los mogen lopen....

Voor nu redden we ons in elk geval, morgen was ik al vrij en dinsdag/woensdag werk ik al niet. Ik hoop wel dat die kap snel af mag...
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3393873
Border Bandit schreef: zo 26 jan 2020, 21:19 Sodeju, hij is wel flink gegrepen zeg!?

En dan zo'n waardeloze reactie van de eigenaar van de 'dader'. >:(
Liep die hond los? 'mijn hond doet niks hoor'

Klote hoor!!

Heel veel sterkte voor jullie en beterschap voor Jacy.
:bigarmhug: :bigarmhug:
Fijn dat omstanders je wel konden steunen, dan voel je je niet helemaal alleen he. ;)
Nou, ik voel me gewoon zo stom dat ik dus nog leuk een rondje heb gelopen, en daarna nog even een paar keer een bal gegooid heb voor ik door had hoe heftig die wond was.... Maarja, border collie he... ::) Die gaan gewoon door... >:( :'(
Door Siberienne
#3393874
Fenixjuh schreef: zo 26 jan 2020, 21:34 Nou, ik voel me gewoon zo stom dat ik dus nog leuk een rondje heb gelopen, en daarna nog even een paar keer een bal gegooid heb voor ik door had hoe heftig die wond was.... Maarja, border collie he... ::) Die gaan gewoon door... >:( :'(
Bij Chenak ontdekten we de wond pas de volgende ochtend en Spot heeft ooit een jaap van meer dat 10 cm in zijn lies gehad die we ook pas in de ochtend zagen. Ze gaan gewoon door en vacht verhult veel...

Dus niet te hard oordelen over jezelf ;) en effe rustig bijkomen van alles
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3393877
Ik denk dat het goed is dat je gewoon bent gaan wandelen en spelen.
Daardoor heb je naar de honden aangegeven dat er niks aan de hand is. Ik denk dat ze er hierdoor psychisch minder last van hebben.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Zo'n kap is altijd lastig he!
Bandit moest hem eens om, maar verstijfde helemaal. Hij liet zijn kop zakken tot de kap de grond raakte en dat was het dan.

Moet hij die kap om zodat hij er niet aan krabt? Met zijn bek kan hij er immers niet bij.
Misschien een optie om hem sokken aan te doen? Dan kan de kap misschien af als hij er echt niet aan kan wennen.

Veel knuffels en sterkte! :bigarmhug:
:-*

Wat fijn dat je morgen niet meteen hoeft te werken!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3393879
Nou, mijn vader had een goede theorie en die wil ik ook de kans geven... Mijn eerste reactie was kap af en kijken of hij het zonder kan. Maar mijn vader zei dat hem juist nu om moet omdat hij nu nog half versuft van de medicatie is. Dat is toch makkelijker wennen dan wanneer hij volledig alert zou zijn....
Dus nu en vannacht kap op en morgenochtend kijken we even...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door Chouka
#3393880
Wat een nare ervaring. Ik hoop dat het goed geneest en dat ze er geen trauma aan over houden.

Die reactie van die mevrouw vind ik niet normaal.
Door Anne in Zweden
#3393882
Christene wat een jaap! :o Arme Jacy en arme jij, dit zijn zulke nare ervaringen waar je lang mee kunt blijven lopen voordat de herinnering een beetje slijt.

Beterschap voor de patiënt en sterkte voor jou! :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3393886
He getsie wat een narigheid. Dit wil je niet meemaken en dan al helemaal niet met zo'n aso die omdraait en wegloopt.

Beterschap voor Jacy!
Gebruikersavatar
Door sam28
#3393892
Hopelijk kan de kap er lekker af. Ik denk dat het moet kunnen maar het tricky word als het gaat jeuken, want krabben.
Maar misschien valt het mee. Ziva heeft nooit een kap om gehad, bleef altijd overal vanaf.
Hopelijk knapt Jacy snel op en blijft wandelen ontspannen.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3393896
Nou, het lijkt allemaal goed te gaan.
Jacy heeft vannacht heerlijk met kap geslapen, nu is deze af en hij blij.
Vanmorgen alle hondjes 'in de verte' niet meer problemen als anders. Een mevrouw met kleine hondjes waar we echt langs moesten. Het kan zijn dat Jacy gegromd heeft, maar toen ik hem terugriep reageerde hij meteen. Het kan ook haar hondje geweest zijn natuurlijk dus daar moet ik maar niets van denken ;)

Vanmorgen weer rondje bachdruppels gedaan, Snow traumeel, Jacy de metacam en AB en dan kan hij later nog traumeel krijgen.

Ik heb even een vraagje over de honingzalf die Lizzy aanraadde. Ik kan dit topic vinden, maar daar zijn de wonden open. Jacy heeft mooie niet-omschrijfbare hechtingen, die goed zitten en waar hij van af blijft. Als ik daar honingzalf opsmeer, ben ik bang dat het of gaat trekken of dat Snow het interessant vindt. Of denken jullie dat honingzalf wel een goed idee zou zijn?

viewtopic.php?f=8&t=74161&p=1708956&hil ... g#p1708970
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3393941
Ik zou de hechtingen dagelijks controleren. En zolang die gewoon goed genezen en rustig zijn, eraf blijven.
Pas als ze wat minder ideaal zouden genezen, zou ik gaan smeren. Honingzalf is super voor open wonden of krabben/ondiepe sneden. Bij hechtingen blijf je er naar mij idee best zoveel mogelijk af zodat ze er ook niet aan gaan zitten.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3393954
Heb je een beetje kunnen slapen?
Zoiets zou de hele tijd door mijn hoofd spoken. :-\

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat (naar omstandigheden).
Toppie! :thumbup:

Bandit heeft honingzalf gehad, maar dat was inderdaad op open wonden. Daarvoor is het erg goed. Maar het smaakt ook erg lekker... :P
Ik ben het met de gedachte van Pearlsofpassion eens.

Veel beterschap. :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door