Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3394103
Prachtige vogels, enige foto's! Toen ik een kind was kwamen wij weleens bij oom Arie, een kennis van mijn ouders. Zijn huishoudster deed eens per week de papegaai in bad, in de gootsteen. Wat genoot die vogel daarvan, hij vond het water heerlijk en zat te fluiten in zijn badje. Het is ruim 50 jaar geleden maar ik zie het nog zó voor me, ik genoot haast net zo.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3394204
Tanna schreef: wo 29 jan 2020, 23:22 Prachtige vogels, enige foto's! Toen ik een kind was kwamen wij weleens bij oom Arie, een kennis van mijn ouders. Zijn huishoudster deed eens per week de papegaai in bad, in de gootsteen. Wat genoot die vogel daarvan, hij vond het water heerlijk en zat te fluiten in zijn badje. Het is ruim 50 jaar geleden maar ik zie het nog zó voor me, ik genoot haast net zo.
Oh wat leuk! Zeker omdat 50 jaar geleden de kennis en manier van houden nog heel anders was. De meeste mensen herinneren uit die tijd kaalgeplukte, gestreste vogels!

We beginnen lekker in een ritme te komen hier. En daar wordt iedereen blij van. Er is meer rust als de eerste dagen. Charlie durft uit de kooi te komen als de loge's in de vogelkamer zijn. Allemaal goede ontwikkelingen. Vanmorgen voor ik naar mijn werk ging nog even wat kiekjes geschoten.

Pongo
Afbeelding

Je ziet (voor de kijker) links in de rand tussen groene en grijze veren een gat. Dat is de plek waar alle veertjes losgelaten hebben toen ze tegen het raam knalde.
Afbeelding

Charlie, eindelijk uit de kooi, mooi hoog en droog er bovenop.
Afbeelding

Jari, die de restanten van Kaela haar ontbijt opeet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3394372
Ze zijn weer naar huis. Gisteravond zijn ze opgehaald. Ze waren blij om hun baasjes te zien, maar het was ook een groot compliment dat ze toch nog meerdere keren bij ons kwamen zitten! Kennelijk vinden ze ons echt wel lief :biggrin2:

Gistermiddag scheen de zon en heb ik nog even lekker zitten knutselen met de camera en een beetje photoshop. Dag lief tweetal, tot komend najaar!
jarienpongoklein.jpg
jarienpongoklein.jpg (3.28 MiB) 722 keer bekeken
Door frodo quin
#3394376
Kaela schreef: zo 02 feb 2020, 09:42 Ze zijn weer naar huis. Gisteravond zijn ze opgehaald. Ze waren blij om hun baasjes te zien, maar het was ook een groot compliment dat ze toch nog meerdere keren bij ons kwamen zitten! Kennelijk vinden ze ons echt wel lief :biggrin2:

Gistermiddag scheen de zon en heb ik nog even lekker zitten knutselen met de camera en een beetje photoshop. Dag lief tweetal, tot komend najaar!

jarienpongoklein.jpg

Ze zullen jullie goede oppassers vinden :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3394393
Kaela schreef: zo 02 feb 2020, 09:42 Ze zijn weer naar huis. Gisteravond zijn ze opgehaald. Ze waren blij om hun baasjes te zien, maar het was ook een groot compliment dat ze toch nog meerdere keren bij ons kwamen zitten! Kennelijk vinden ze ons echt wel lief :biggrin2:

Gistermiddag scheen de zon en heb ik nog even lekker zitten knutselen met de camera en een beetje photoshop. Dag lief tweetal, tot komend najaar!

jarienpongoklein.jpg
Toch ook een goed teken dat ze blij zijn hun baasjes weer te zien.
Wat een leuke laatste foto :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door