Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door vagebond
#3392963
Help, de vriendin van mijn zoon wil een pup aanschaffen, maar ze werken allebei!
Dus pup gaat 4 dagen non stop de bench in zo'8 a 9 uur.
Ik kan wel janken.
Dat deden ze ook met hun vorige hond, en dat ging goed.
Hoe moet ik in godsnaam tactisch blijven.
Natuurlijk heb ik direkt gezegd dat dat gewoon niet kan, maar ze bleef volhouden.
In ene had ik totaal andere gevoelens voor haar...
Hoe moet ik dit oplossen?? Ik heb haar al gezegd dat ze beter rond kan vragen of dat wel zo'n goed idee is.
Hebben wij weer, ik baal echt, kon er gewoon niet van slapen.
Door Siberienne
#3392966
Bij een collega die dacht dat dat ging ben ik erover begonnen de zindelijkheid, dat als een pup in een bench gaat plassen, dat een gewoonte wordt die je er niet meer uit krijgt, dus de zindelijkheids training erg moeilijk wordt.

En haar het verhaal vertelde van onze oppaspup die alles bij elkaar krijste als we ook maar uit zicht waren, dus of ze een plan B hebben als het niet goed mocht gaan. (En die moest wennen aan een grote buitenkennel met twee andere honden, met onze eerst eigen pup ging dat na 3 dagen goed, bij deze dus totaal niet)

Ik zou even wat grappige filmpjes laten zien van pups die uit hun bench weten te komen.

Wonen ze in de buurt? Kun je zelf wat voor ze betekenen?
En geef je een leuk puppy boek cadeau waarin staat dat dit niet kan....

Waar komt de pup vandaan? Wat zegt de fokker erover? Suggereer dat ze aan de fokker vragen hoe ze het het beste kunnen doen? Want wat vreemden zeggen werkt soms beter dan wat familie / vrienden zeggen....
Door vagebond
#3392967
Nee, ze wonen niet in de buurt. Geen idee, waar ze die pup gaan kopen. Maar, niet elke fokker doet aan ballotage. Hier zou ze niet eens hoeven te komen voor een pup, nee, echt niet. Ik heb zelf ook een aantal nestjes gefokt. Dat is gewoon het eerste dat je vraagt, of er iemand thuis is voor de hond.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3392969
Kan me heel goed voorstellen dat je er niet van kunt slapen!
Wat in en in triest zeg :'(
Typisch mensen die alleen aan zichzelf denken. Als je nl. om een dier geeft, doe je hem dat niet aan.
Door smulpaap
#3392975
Ik zou ze alvast zeggen dat je er niet van kunt slapen
En misschien ook dingen benoemen die je nu eenmaal kunt verwachten
Klagende buren omdat de pup veel te lang alleen is en w.s gaat janken
Mogelijk probleemgedrag hierdoor ,( en zelf ook slapeloze nachten ) probleemgedrag kost geld als ze dit op willen lossen en hulp willen
Waarom wil je in dit geval een hond ? Is het geen idee om eerst eens op een hond te passen ?
Dan ervaren ze hoe het is om dagelijks voor een hond te moeten zorgen
Hebben ze bv al aan dagopvang gedacht ?
Kan de hond eventueel mee naar het werk ?
En verder ? Ik hoop dat de fokker nee zegt :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3392978
Je zoon zeg je...dan hoef je niet tactisch te blijven als hij hier net zo in meegaat. Vertel ze gewoon wat een oeverloze hersenloze egoïsten het zijn om een hondenbaby zolang in een bench alleen te willen laten.

Overigens vind ik het voor de vorige hond net zo sneu dat die zo'n groot deel van z'n leven in een bench heeft doorgebracht. En blijkbaar vond iedereen in de omgeving dat prima en is het niet eens opmerkelijk te noemen dat ze van plan zijn wat ze nu van plan zijn. Wat een waardeloze figuren lopen er toch rond.
Door vagebond
#3392980
Mijn zoon vindt het geen goed idee. Zal blijken hoeveel invloed hij heeft...
Ik probeer niet bot te doen, maar gister ging het al verkeerd. Dat kwam omdat ik me kapot schrok.
Hoe kan het??? Jonge mensen, hij die van sporten houdt en dus ook vaak weg is, zij die ook nog met de vriendinnen regelmatig uitgaat, ik kan er gewoon niet bij.
En ja, het is vreselijk egoistisch om zo een hond te nemen.
We hebben haar familie nog niet ontmoet, maar we zijn er allebei al klaar mee, dat is natuurlijk niet leuk. Kennelijk vonden haar ouders het vrij normaal om een pup gewoon in de bench te doen.
Ja, zei ze nog gister, later mag ie uit de bench en kan hij overdag spelen :-* :'( in zijn eentje wel te verstaan. Nou, kom ik nou van een andere planeet, snap er niets meer van. Hoe dom en onwetend kun je zijn.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3392982
Sorry, kan je geen advies geven :-[ ... zeker omdat ik hier ook tegen ben.... heb er al grote moeite mee, dat Appie & Saar, tijdens schoolweken, 1 à 2 dg pw van 8.30 tot max 14.30 uur alleen zitten.... hoop dat je ze van gedachten kan veranderen :-\ ....
Door Eef+Stippels
#3392987
Oh wat erg :-\

Ik heb zelf het gevoel dat je best ondubbelzinnig kunt zeggen dat een pup (en ook volwassenen honden) de hele dag en week alleen laten echt geen optie is.
Mag best bot zijn als het moet, zodat het hen duidelijk wordt wat voor ontzettend slecht dit idee is.

Er zijn al goede tips voorbij gekomen zie ik.
Hopelijk lukt het je om ze op betere ideeen te brengen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3392996
vagebond schreef: ma 13 jan 2020, 12:43 Mijn zoon vindt het geen goed idee. Zal blijken hoeveel invloed hij heeft...
Ik probeer niet bot te doen, maar gister ging het al verkeerd. Dat kwam omdat ik me kapot schrok.
Hoe kan het??? Jonge mensen, hij die van sporten houdt en dus ook vaak weg is, zij die ook nog met de vriendinnen regelmatig uitgaat, ik kan er gewoon niet bij.
En ja, het is vreselijk egoistisch om zo een hond te nemen.
We hebben haar familie nog niet ontmoet, maar we zijn er allebei al klaar mee, dat is natuurlijk niet leuk. Kennelijk vonden haar ouders het vrij normaal om een pup gewoon in de bench te doen.
Ja, zei ze nog gister, later mag ie uit de bench en kan hij overdag spelen :-* :'( in zijn eentje wel te verstaan. Nou, kom ik nou van een andere planeet, snap er niets meer van. Hoe dom en onwetend kun je zijn.
Bot doen...oftewel gewoon zeggen wat je wil zeggen, kan ook wel eens heel verhelderend werken.
Als boodschappen niet goed overkomen als je het politiek correct brengt, dan maar fijn met de botte bijl.
Zijn ze dan boos, so be it, nog 11 maanden tot het kerstdiner, komt heus wel goed.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3392997
Angelique schreef: ma 13 jan 2020, 17:09 Bot doen...oftewel gewoon zeggen wat je wil zeggen, kan ook wel eens heel verhelderend werken.
Als boodschappen niet goed overkomen als je het politiek correct brengt, dan maar fijn met de botte bijl.
Zijn ze dan boos, so be it, nog 11 maanden tot het kerstdiner, komt heus wel goed.
Dat dus. Jammer dan als ze het niet leuk vinden om te horen, het zal ze toch verteld moeten worden als ze het zelf niet bedenken.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3392999
Kaela schreef: ma 13 jan 2020, 17:21 Dat dus. Jammer dan als ze het niet leuk vinden om te horen, het zal ze toch verteld moeten worden als ze het zelf niet bedenken.
Precies! De arme pup kan niet voor zichzelf opkomen. Dat zal iemand anders moeten doen!
Door Ingeborg1958
#3393003
Toch wil ik een vraagteken zetten bij de botte bijl methode: de kans is groot dat ze tóch niet zullen luisteren en gewoon hun eigen zin doen. En de kans is ook groot dat je zoon zich tegen jou keert. Onderschat dat niet!!
Je zoon zal waarschijnlijk de kant van zn lief kiezen en dan heb jij het nakijken.
Ik snap heus jouw zorgen wel omtrent de pup,maar ik vrees dat de jongelui toch het pad bewandelen dat ze voor ogen hebben. En daar helpt de botte bijl echt niet hoor!

Nou zijn er bij jou geloof ik nog geen kleinkinderen in het spel,maar bij mij wel. En ik zou never nooit bewust de knuppel in het hoenderhok gooien. Zelfs niet voor een pup!!
Maar goed....uiteindelijk kun jij dat zelf het beste inschatten
Door vagebond
#3393015
Ja, we hebben maar 1 kind, en daar hebben we een goede relatie mee. Mijn man vindt het ook vreselijk allemaal, maar wil absoluut geen ruzie.
Ik wil ook graag op goede voet blijven met iig mijn zoon en ook liefst met zijn vriendin.
Ik kan haar een puppyboek geven of laten zien, lezen.
Ik vrees dat ze niet naar een normale fokker gaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door