Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3392575
Onze schoonmaakster heeft zichzelf een opslag van 20% gegeven ivm gestegen brandstofkosten en ze anders te weinig over houd. Toch eens aan het kijken voor iemand anders - was ook niet altijd even tevreden. Maar zo makkelijk is dat nog niet. Paar bedrijven gebeld die ook bij particulieren komen maar dat is of echt heel veel duurder, ruim het dubbele of ze zitten vol :o

Iemand tips hoe je een nieuwe schoonmaakster vind? Of weet iemand toevallig iemand in de regio Alkmaar #durftevragen :D
Gebruikersavatar
Door Thea
#3392586
Komt ze van de andere kant van het land? 20% vanwege gestegen brandstofkosten vind ik erg veel. :???:
Maar het lig eraan wat je al per uur betaalde.
Ik ken mensen die tussen de 12,50 en 15 eu per uur krijgen.
Door - pien -
#3392597
Wat Thea noemt zijn normale prijzen. Ik heb mijn tarief ook een keer omhooggegooid na 6 jaar poetsen zonder prijsverhoging. Alle prijzen stijgen, ook de prijs van ongeschoolde arbeid.
Heb je aangegeven waar je niet tevreden over was? Je zou ook kunnen zeggen dat je 20% te gortig vindt, misschien valt er wel over het tarief te praten.
Door El_Kato
#3392616
We betaalden 12,50 en dat word nu 15,- Ze moet idd wel een stukje rijden maar dat doet ze al 2 jaar. Ze gaat eerst naar een vriendin van me en daarna door naar ons.

Tja ik kan niet echt iets aanwijzen wat niet goed is. Ze komt voor 2 uur, we hebben een klein huis en ze is vaak ruim een uur boven bezig soms ook ruim anderhalf uur om daarna nog even snel snel de beneden verdieping te doen - boven hebben we 2 slaapkamers (waarvan 1 hele kleine daar staat het bed waar je nauwelijks omheen kan lopen), badkamer kleine overloop en de trap. Heb haar eerder al gevraagd om de tijd wat beter te verdelen en vaak vraag ik vooraf gericht of ze bepaalde dingen wil doen en dat doet ze dan ook. Ik vind het lastig om te vragen wat ze nu precies anderhalf uur lang boven doet vind dat dan toch weer vervelend :(

Vind de manier waarop het nu gemeld is eigenlijk niet zo fijn ook :(
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3392619
Hier zie ik vaak oproepjes op de app nextdoor, weet niet of dat bij jou in de buurt ook actief is?
Zowel schoonmakers die werk zoeken als mensen die een schoonmaker zoeken.
Door Elf
#3392627
15 euro is een heel normaal uurtarief voor een hulp volgens mij. Wij betalen het ook aan onze hulp
Door M@rina
#3392630
Ik vind 15 euro ook een heel net tarief hoor. Misschien is het niet zo prettig hoe dit gegaan is, maar gek vind ik het niet. Persoonlijk vind ik dat je zo eens in de paar jaar ook even moet overleggen over het tarief, mensen zijn vaak al blij met een kleine verhoging als dit door jou wordt aangegeven en ze er niet zelf om hoeven te vragen.
Van mij krijgt de hulp ook altijd een aardigheidje met haar verjaardag, een chocoladeletter met sinterklaas of een klein kerstpakketje met Kerst. Hoeft allemaal geen grote bedragen te zijn, maar wel een blijk van waardering en aandacht.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door