Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3391260
Ik zit er over te denken om over te stappen naar Univé. Premie is een stuk interessanter dan De Friesland en vooral de brillenvergoeding spreekt me aan. Eén keer per jaar een nieuwe bril, die volledig vergoed zou worden.
Maar ik heb alleen een aparte bril. Met prisma's. En de meneer aan de telefoon van de Univé wilde daar geen uitspraak over doen.
Heeft er iemand ervaring met deze zorgverzekering en de vergoeding van brillen? Met name met prisma's erin?
Door smulpaap
#3391262
Ronald schreef: di 10 dec 2019, 21:50 Ik zit er over te denken om over te stappen naar Univé. Premie is een stuk interessanter dan De Friesland en vooral de brillenvergoeding spreekt me aan. Eén keer per jaar een nieuwe bril, die volledig vergoed zou worden.
Maar ik heb alleen een aparte bril. Met prisma's. En de meneer aan de telefoon van de Univé wilde daar geen uitspraak over doen.
Heeft er iemand ervaring met deze zorgverzekering en de vergoeding van brillen? Met name met prisma's erin?


Weet je wat ik denk ? Even naar de opticien , die weten vaak precies hoe het zit met vergoedingen
Gebruikersavatar
Door sam28
#3391267
misschien kun je de vraag ook mailen? Heb je direct zwart op wit hoe het zit.
Ik heb geen zorgverzekering bij Unive, wel de rest van mijn verzekeringen. Is prima eigenlijk.
Ik vind de unive zorg te duur.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3391284
smulpaap schreef: di 10 dec 2019, 22:06 Weet je wat ik denk ? Even naar de opticien , die weten vaak precies hoe het zit met vergoedingen
En dat heb ik dus maar gedaan. Pearle valt onder de vergoede zorg bij Univé, dus dan zou ik 1x per 3 jaar een gratis bril krijgen. Maar het blijkt dat met mijn glazen er slechts 1x per 3 jaar € 158 vergoed wordt. En dat is iets heel anders.
pike schreef:Dat klopt toch niet? Het is bij Univé toch 1x per 3 jaar als je tenminste alle aanvullende verzekeringen hebt?
Ik had de Aanvullend Best gekozen. Maar het verhaal blijkt dus iets anders te zijn. Aangezien De Friesland 1x per 3 jaar € 150 vergoed, ga ik voor de € 8 niet overstappen. Bovendien heb ik bij De Friesland een collectieve korting en die zou ik bij Univé niet krijgen. Ja, maar dan moet ik overstappen naar Zorgzaam. De vergoedingen zijn daar niet slechter (zelfs beter), maar daar kan ik alleen maar komen als ik bij Defensie werk. En laat ik nu net bezig zijn met om me heen te kijken om ergens anders te gaan werken...

Ik blijf dus gewoon maar zitten waar ik zit.
Door Tibbies
#3391285
Volgens mij moet je de aanvullende verzekering Best nemen wil 1x in de 3 jaar een ‘speciale’bril vergoed krijgen. Het is net als met een dierenverzekering dat je die premie beter zelf kan opsparen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3391294
Tibbies schreef: wo 11 dec 2019, 12:15 Volgens mij moet je de aanvullende verzekering Best nemen wil 1x in de 3 jaar een ‘speciale’bril vergoed krijgen. Het is net als met een dierenverzekering dat je die premie beter zelf kan opsparen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik was ook uitgegaan van die aanvullend Best. Maar aangezien ik een speciale bril heb, wordt deze dus niet vergoed. Zou ik een gewone bril hebben, dus multifocaal, ontspiegeld, krasbestendig, dan wordt de bril vergoed. In mijn geval dus maximaal € 158. Terwijl de bril rond de 8 à 900 euri kost...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door